Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

odejdi ano

05. 08. 2022
21
33
712
Autor
Philogyny

 

Vaše poezie mi nic neříká

Pane

budu vám raději vykat nebo onikat

nad smrtí není nikdy dost hlíny        / oni kat /

 

lásky by se člověk neměl dotknout jenom tak

z rozmaru

ani růží

květ rozvine přísná pravidla pro přežití

šrámy stříhám do živého

holou větou

a my dva?

někdy křičím všechny ty hnusné věci / hajzle jeden / a

Šelma pod očima přivírá prokousnutá hrdla / usíná / v mých / probudí se jelen / pak zčernají /

není to shoz

není to pantok cyklicky zatnutý ocelí v špalku

pohádka pro Amálku

temná komora se zhasnutými světly sváže střelce se zvířetem

je jedno jaká ráže

do roka a do dne                                               věř mi

 

A stejně, vaše poezie mi nic neříká.

                


33 názorů

trojort
09. 08. 2022
Dát tip

...je fakt srandovní o čem všem lidé dokáži žvanit...viz komentáře...


Philogyny
07. 08. 2022
Dát tip Benetka

pro Benetka

Vytáhla jsem glukometr, podej mi prst... :) Mám ho doma po mámě. Chybí. Ráno vstanu, píchnu se do prstu místo ní, vymáčknu krev a čekám... uklidňuje to, tyhle rituály Nebolí. 


Philogyny
07. 08. 2022
Dát tip

pro Markel

Taky si ráda představuju to svý, ale vždycky je nakonec všechno jinak.  Děkuji!


Benetka
07. 08. 2022
Dát tip Gora

Jedinečná Phil a její kousky.

Nikdy mě nepřestaneš bavit. Nikdy Tě nepřestanu číst. Vlastně... Možná že jsi čarodějka a uhranula jsi mě a tak: Nikdy mě nepřestaneš bavit. Nikdy Tě nepřestanu číst...


Markel
07. 08. 2022
Dát tip

pro mne jako abstraktní obraz, nerozumím, ale líbí *


ATANAS
06. 08. 2022
Dát tip

díky, taky


Philogyny
06. 08. 2022
Dát tip

pro Atanas

No ale já nevím, že bych si někdy přála nějaké ocenění. Pokud by mi někdo daroval knihu s věnováním, udělalo by mi to určitě radost. Někdy mám dlouhé vedení, asi...a tak hezký pozdní večer přeju...


Philogyny
06. 08. 2022
Dát tip

pro Rem

Je to tak a já děkuju.


ATANAS
06. 08. 2022
Dát tip

Víš, už jsem ti psal, 5.8. a v paměti mi vyvstala vzpomínka na MDŽ, když někdo pro Tebe napíše celou knihu, ne já, a dejme tomu, že za ni dostane ocenění, které sis vždycky přála, i tak ho nebudeš chtít?


Philogyny
06. 08. 2022
Dát tip

pro Lerak12

Pořád píšu a mažu, píšu a mažu...moc a moc děkuju.


Philogyny
06. 08. 2022
Dát tip

pro Atanas

Nerozumím, ale to nevadí...


Philogyny
06. 08. 2022
Dát tip

pro Alegna

Možná to máme nastavené podobně. Já tak měla ráda Agátu5. Moc.  Děkuji.


ATANAS
06. 08. 2022
Dát tip

už vím, jak to bylo, ženu knihou neurazíš...


Philogyny
06. 08. 2022
Dát tip

Pro Alenakar

Nikde jinde taky nejsem. Teď mám i lesanku a v ní kamínka Petry a pryčnu...  :o) Děkuju!


Philogyny
06. 08. 2022
Dát tip

pro Kolektiv

Každý má svá sprostá slova a kdo říká, že ne, tak myslím si...lže... děkuju.  :o)


Philogyny
06. 08. 2022
Dát tip

pro Štírka

Začátek byl dopis...s tím jelenem je to složité. Na román. A tak děkuju. 


Philogyny
06. 08. 2022
Dát tip lawenderr

pro law

Šelma je Frýda, já neviňátka neberu pod hrdlo, ale člověk nikdy neví, když s ní spí, že...víme svý. Usmívám se tu. Je to velice osobní text. Děkuju za výdrž. Já, ozvu se. Dneska byl za mnou kamarád. Jezdil s rychlou, dělala jsem roky ve špitále, že.  Zhubl deset kilo a je hodně nemocný. Všichni kolem hubnou. 


Philogyny
06. 08. 2022
Dát tip lawenderr

pro Utgard-Loki

Pro mne je v přeneseném slova smyslu člověk, který píše poezii  i ten, který ji nepíše, zdroj své poezie. Buď to tam je nebo není. To. Něčí slova bych mohla číst pořád dokola a budu závidět, jak já dovedu upřímně závidět slova...a vždycky to dotyčnému řeknu nebo v duchu skloním hlavu. A pak slova nic, čtu znovu, vidím horu kladných komentů a prostě nic. Kdysi se mi to stalo u knihy s Krchovským. Líbila se mi jedna malá, ta úvodní. Četla pořád dokola. Byla z toho nešťastná. A pak mi to došlo.  Poezie by moh být potažmo i člověk, který tě má rád a ty tu jeho nechceš. A nebo naopak. Pak je to spíš boj. Většinou nepoetický... :o) Děkuji.


Lerak12
06. 08. 2022
Dát tip Philogyny

No i nedokonale může být napsaná autentická báseň, pro "nedokonale" vnímající čtenáře. Máš přece právo po svém, nechat  se svést. Zde se mi zdájí ty okamžiky tak krásně žilé. Nehrajme si, že jen my, cítíme to správné. Že s autorem žijem! Ano, něco jako daná  "šablona" existuje. Ale výpověd o životě každému po svém. Nemusíš přijmout, ale respektuj autorův pohled na "svět." Něco jiného je, posuzovat kýč. Zde k Philogýně a  její  autencititě projevu,  to však nehrozí. Samotné názory-vzkazy, jen mluví o jeho pisateli a jeho rádoby "předctavách. " Ne o pohnutkách autora samého. To vcítění se ve vzkazech, nemusí být adekvátní, ale jen pohledem sobeckým a osobním. 

Jsem nedokonalý "spotřebitel" poezie. A přesto. Tvá poezie je tak lidská a líbí se mi.  


Philogyny
05. 08. 2022
Dát tip lawenderr

pro lawenderr

Omlouvám se dodatečně za přeťuky, byl fofr, chtěla rychle odepsat, cítím to jako neúctu ke čtenáři. Nesnáším je a ony asi mne....  :) 


Philogyny
05. 08. 2022
Dát tip blacksabbath, lawenderr

pro lawender

Jsem ještě v práci, je toho dodně, ale nakoukla. Ten komentář je v pořádku, nadávka taky, je to moje nadávka, láskyplná a když ji říkám, tak ve vždky oba smějeme, má ji rád, asi tak... Začátek je vlastně dopis, když je naštvanej, jsem paní a vyká a já ho večet trumfla.  :) Krávu bych brala jako vyznamenání. Víš, co mi naběhlo? Jednou jsem přišla odpoledne do práce, sháněla jsem vždycky pár krav z pastvy na dojení, aby bylo mléko na dokrmení telat. A krávy nikde. Prošla po cestě do karvína. Stály tam v kruhu. Protlačila se a uprostřed bylo narozené mrtvé telátko. Ony se s ním loučily, tím tichem, všechny. Kdo tyhle věci nezažil, neví nic. Ten kravín byl v tom momentu jejich chrám, dalo by se říct. Něco podobného jsem zažila s čápy. Začalo tenkrát mrznout a bylo zle, uhynuly čápata a kolem komína kroužili čápi... musím jít, ozvu se a děkuji za Tvůj upřímný komentář, opravdu. 


lawenderr
05. 08. 2022
Dát tip

přemýšlím, čím jsem vás urazila, kolektive, že tak břitká klonova odpověď - asi jsem úplně nepobrala, váš komentář, no. Za což se omlouvám, dlouhé vlasové vedení ...

Můj komentář k Phil vůbec nebyl proti vulgarismům, jen se mi nelíbil hajzl jeden v tom kontextu. Takže pak jsem úplně nepochopila proč mi avizujete svůj lament. Ať si pípá, co ještě může ... nepohrdám, jen nemůsím mít všechno - skromná, a jdu se pást.

To byla omluva.


ATANAS
05. 08. 2022
Dát tip

někdo mi řekl, ženu ani knihou neuhodíš, nebo jsem to popletl


lawenderr
05. 08. 2022
Dát tip

krávy se nesmějou, autore s nickem - víc nic,  ... víc nic 

 


lawender - no vidíš, taková chytrá, a talentovaná básnířka jsi - a občas se chováš jako pitomá kráva. Co s tebou?


Alegna
05. 08. 2022
Dát tip

Lacině chytnu úvod i závěr, neodolala jsem svodu :), tvoje poezie mi říká hodně .... a teď vážně, mám pro sebe dvě půlky, první je pod verše a my dva? - je to takové tiché promlouvání, a hlas se zvedá až v másledujících řádcích aby umlkl slovy vaše poezie .....


Alenakar
05. 08. 2022
Dát tip

Líbí se mi, že skoro do všech svých básní zapojíš les.  Tip.


lawenderr
05. 08. 2022
Dát tip

Kolektive, avizujte, až bude co ... píp píp píp dlouhý tón (konec hovoru)


Ono je to s těmi vulgarismy varchrlaté. Na jednu stranu by se nám nadávat chtělo, protože konec konců jsme Homo Sapiens stejně jako nadávající opilci, kterými jako vznešení umělci pohrdáme, na druhou stranu nám snobismus velí tuhle příbuznost schovat někam hluboku, asi jako mrtvolu zavražděného bratrance, se kterým bychom se měli dělit o dědictví. 

Co s tím?

Tak se to dá aspoň do závorky a je to. Američané zas vypípávají všechna "Fuck You!" ze stand-up comedy shows, takže to občas zní jako vysílání radisty z druhé světové války. 

Mírný pokrok v mezích zákona. 

Hašek by se smál... byl to nakonec spolu s Váchalem nejlepší český autor. 


Štírka
05. 08. 2022
Dát tip

Zda se mi to byt smerovano... a nevim kam... takze uz mlcim...


lawenderr
05. 08. 2022
Dát tip Gora, Philogyny

vadí mi hajzle jeden v závorce, po to zas není tak hnusné, aby bylo zmiňováno :) to jeden mi trochu rozmělňuje hajzla - je to jen úlevné, jako nádech uplivnutí - teda pro mě. Jinak nemám, co bych tu plácala, darmo kazit si zážitek číst tě, číst to vaše, jen číst ... 

Šelma pod očima přivírá prokousnutá hrdla - je pro mě silnější než hajzl :) jo


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru