Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ČTYŘI SLUNCE . . .

05. 08. 2022
28
56
859
Autor
blacksabbath

A mám to za sebou. Teď už jen čekám na výsledek. Je tady takové horko nebo jsem tak zpocená z toho, co přijde?
Na světelné tabuli se objevuje číslo 3577. Tyjó! To je přece moje číslo. Spěchám k dámě, která se už netrpělivě rozhlíží. Rychle zkontroluje číslo napsané na mém předloktí. Souhlasí.
"Pojďte se mnou!"
Odvádí mě spletí uliček do nějaké šatny.
"Prosím, odložte si všechno oblečení," ukazuje na kabinku.
"Hotovo,"zahlásím a už se shora spouští nové oblečení. "Jako kdybych byla horník,“pomyslím si.
Všechno je stříbrné. Spodní prádlo i jakási kombinéza. Nasoukám se do toho. Zatahuji zip. Poslední na věšáku je kukla. Beru ji do ruky a vycházím z kabinky.
Tam už na mě čeká celá delegace.
Nějaký pán mi nasazuje kuklu.
"Tudy!" Ukazuje do nějakého tunelu. Vše beze slov. Nejsou třeba. Mlhavě tuším, co mě asi tak čeká. Co však přijde doopravdy, to neví nikdo. Jsem nejspíš první pokusný králík.
Následuji je. Trošku se mi třesou nohy. Snad si toho nikdo nevšimne.
Před námi se otevírají velká vrata. A za nimi.... velká průhledná fazole se sedačkou uvnitř!
Připoutají mě do pásů sedačky a fazole se zavírá.
Začíná odpočet. Displej ukazuje: deset, devět, osm sedm... tři, dva - jedna - start!
Fazole - a já samosebou s ní - začínáme klesat. Čím dál rychleji, rychleji, rychleji...
Cítím, že se to mému žaludku vůbec nelíbí. Ale klid! Už tři dny nás krmili jenom amarouny. (Nebo je to možná ten podvečerní guláš ze syrovinek?) 

Letím tubusem černého tunelu, pevně uchycená v sedačce.
Najednou se fazole prudce zastaví a odbočí doprava. Rychlost se opět zvyšuje.
Stopka - a padám dolů. Další záraz a teď pro změnu doleva.
"Jak douho to ještě potrvá?"
Pohnout se nepřichází v úvahu. Jsem v sedačce úplně natlačená.
"Už to dlouho nevydržím!"
Náraz, klid, ticho.
Fazole se otevírá. Bezpečnostní pásy se samy rozepnuly.
Vycházím ven. Přede mnou je další, tentokrát modrý tunel. Jen se tak vlní. Jde se mi jím lehounce. Proplétám se loukou plnou různě modrých květů. Dosahují až po ramena. Nad nimi poletují modří motýli větší než moje dlaň. A na obloze… Páni!
Čtyři modrá slunce! Obíhají kolem sebe, jako by si hrála na honěnou
A všude ticho!
Fascinovaně koukám na ten úžasný modrý svět.
 
Něco mě zašimralo po tváři A znovu a znovu.
Otevírám oko, pak druhé.
"Irvine, ty nezbedo. Vzbudil jsi mě v tom nejlepším. To už je čas?"
Koukám na hodiny. 5.30. Nojo,no. Ranní venčení.
"Tak jdeme!"
Vyhoupnu se z postele a modrý svět nechám v modrém povlečení.
Irvin se rozběhne po louce vstříc jedinému, zlatému slunci.

 


56 názorů

JaneD...děkuji....


Zajíci, s tím "nějakým" máš 100%pravdu...je tam opravdu víc než hodněkrát...

ten konec....byl to můj první pokus o creepypastuu . . .beru si jako ponaučení....děkuji


Nějaký pán mi nasazuje kuklu."Tudy!" Ukazuje do nějakého tunelu. --- bacha na opakování slov.

Podařilo se ti vybudovat napětí. Opravdu jsem byl zvědavý, jak se to nakonec vyvine a o co vlastně jde --- ale tím koncem jako z nějaké slohovky z druhého stupně ZŠ jsi to dost zazdila.

Na druhou stranu je třeba ocenit přiměřenou délku textu.

Až do onoho banálního rozuzlení mi to trochu připomínalo mysteriózní sci-fi film Kontakt.

Na tip bych to protentokrát neviděl.

 


Lakrov...„Nezkusíš, nevíš.“...a nemyslím si, že bys byl nepozorný čtenář....děkuji


Lakrov
26. 09. 2022
Dát tip

Jeden a půl stránky nejistého balancování na hranici sci-fi končící fádním objasněním. Sen to byl možná dobrý, ale jeho literární zpracování by potřebovalo nějaký záměr, smysl... nebo pozornějšího čtenáře, než jsem já.


64...díky na návštěvu:-)))) přeji krásnou neděli!


64T.B.S.
25. 09. 2022
Dát tip

Strhující začátek, kdy jsem čekala něco vážného, spojeného s lékařským vyšetřením, ale konec byl osvobozující  pa


Hahaha....ó...jak jsi vtipný, králi:-))))))


díky za nakouknutí:-))))


Biskupe, Janino.....těší mě, že vás zaujalo. Hezký podvečer...i když...u nás prší:-))))


Janina6
31. 08. 2022
Dát tip

Připomnělo mi to scénu z filmu "Kontakt" s Jodie Foster... jak letěla do kosmu, ale vlastně to vypadalo, jako by pořád zůstávala na místě...

Zajímavý text. Četlo se mi dobře, a hlavně jsem byla moc zvědavá, co se dozvím, jakou to bude mít pointu... a ty takhle :-( tos mě teda dostala. A vtom jsem se probudil, deus ex machina...


Sen ve snu, příběh v příběhu, i tak to lze brát. A snění, hlavně to snění... 

Víc než jedno slunce, to mi evokovalo Murakamiho, těžko si nevzpomenout na jeho slavný motiv druhého slunce, které znamená paralelní, fantazijní svět. 

Povídku shledávám velmi povedenou a nemám nic zásadního, co bych vytkl. ;-)


blacksabbath
30. 08. 2022
Dát tip Gora

Jasně....je mi ctí!


Mohli bychom nominovat povídku do PM?


Zeanddrich....že jsem si zapamatovala...to bude tím, že psík je na službě u dcery...tím pádem mě nebudí kdy se mu zachce  a tedy mohu dosnít:-))))

Renato...tak to máš stopro pravdu:-))))

Děkuji a přeji hezký zbytek neděle


bixley
12. 08. 2022
Dát tip

Moc hezký sen! Ale dobře, že se vrátila. Ani modrý svět není tak růžový...


Zajímavé :)

(PS: docela mne štve, že já si teď jen málokdy *něco podstatnějšího z nějakého snu zapamatuji.. -např. včera  (-jen vím, že to bylo docela zajímavé..) )

*už jsem zde na Písmáku někde psal, že si, v nejlepším, vzpomínám na pocit z toho kterého snu :)


Maruško.....děkuji! Přeji krásné dny!!!!


Krásný sen a krásné probuzení :-)


Al Jal Úd
09. 08. 2022
Dát tip blacksabbath

Zajímavé představy, sen je dobrý čaroděj a ty dobrá spisovatelka!

Pěkná představa ;-)


Al Jale...díky za zanechanou stopu zde.....hezký večer!


Biskupe.....děkuji za návštěvu...užij si príma den!:-))))) https://www.youtube.com/…Yw4


blacksabbath
08. 08. 2022
Dát tip annnie

ann. .....jsem ráda, že se líbí.:-))))...

Milane....dík za kukýnko...

Přeji vám krásný den!!!!!


annnie
07. 08. 2022
Dát tip Gora

Čtyři slunce, to je moc pěkný!!! Pobavený tip a.


blacksabbath
07. 08. 2022
Dát tip Gora, Alegna

Al., jestli to byli marťani to nevím, ale tlamu měli hroznou:-))))....děkuji!


Alegna
07. 08. 2022
Dát tip

:) Že tě v noci unesli marťani? To oni dělají .......


8hanko...děkuji za zanechanou stopu:-)))


Zdravím z Budějc....děkuji za návštěvu a zanechanou stopu....:-)))))


blacksabbath
06. 08. 2022
Dát tip Gora

Irčo....jsem ráda, že se můj záměr (cesta do hlubin ) povedl :-)))))))

Květoni........prý když měsíc je v "D" tak houby rostou i když je sucho...povídala paní, která mi je přinesla....můžu ti...samo jen tobě...prozradit, že to bylo mňam:-))))))

Užijte si chladnější počasí!!!!!! U nás stále lehce poprchává.

 


Květoň Zahájský
06. 08. 2022
Dát tip Gora, blacksabbath

Ale co ti závidím nejvíc, je ten guláš ze syrovinek. U nás furt nerostou a nerostou.


Gora
06. 08. 2022
Dát tip blacksabbath

Ivi, i já ti "naletěla" - tak věrohodný je začátek tvé miniatury!

Hezky zpracované, držíš čtenáře v napětí téměř do konce. 


blacksabbath
06. 08. 2022
Dát tip Aru

Jjjj Aru, jak se říká....těžko na cvičišti - lehko na bojišti:-))))

Gabi, Juliáne....děkuju za návštěvu:-)))

řádně se ochladilo a konečně prší.....hezký víkend:-)))))


Aru
06. 08. 2022
Dát tip

iví, tak ty už ve snu takhle trénuješ, zajímavý :D


Nami 99
05. 08. 2022
Dát tip

Hezké modré vyprávění.


Nani....díky za nakouknutí:-))))))


Luboši, Luboši,.....na co ty nemyslíš...osuš pot z čela....klap


blacksabbath
05. 08. 2022
Dát tip ATANAS

ATANAS....co na to říct...?


Karle......určitě modrý...šmolkově modrý....pomněnkově - čili baby blue...královsky modrý aaa námořnicky modrý aaa s puntíky Berlínské modři a proužky modře čírkové ......


Phil. ......to je smutné...určitě tě miloval a byl s těbou rád


Kočkodan
05. 08. 2022
Dát tip

„A mám to za sebou.“ úplně jsem se orosil vzrušeným očekáváním, že se dozvím pikantní podrobnosti z tvého mládí při ztrátě věnečku. No, to mi ale rychle sklaplo... ;-)


ATANAS
05. 08. 2022
Dát tip

přijde mi zvláštní, že třeba magnetorezonance pro psy je všude a lidé z Moravy musí všichni k sv. Anně do Brna, možná Ostrava, ...


K3
05. 08. 2022
Dát tip

Zběsilý sen. Ty slunce musely být krásné. A jakýpak by asi byl sluneční den?


Philogyny
05. 08. 2022
Dát tip

S námi chodil do lesa i pes od sousedů. Retrivír. Myslím, že mne potajmu miloval. Jeho oči určitě. A taky se smál... Pak ho přibralo auto. Nemohl na nohu. Nechali ho utratit. Zvláštní sen. Barvy někdy bolí. 


Jamardi
05. 08. 2022
Dát tip blacksabbath

Co bys dělala kdesi nahoře? :) Dole je to bezpečné. A kam jinam, když modrou máš ráda? :)


Jarmilo...modrou barvu mám moc ráda.....i můj kutloch je modro-bílý...i patchworky, které si šuju jsou v tomto duchu....tak proto ta modrá i ve snu...ale proč ten sešup dolů to fakt nevím:-)))))))...děkuju za kukýnko

ATANAS.... na MR ani na CT...ani na***** jsem v životě nebyla....tak nemohu soudit:-))))))


ATANAS
05. 08. 2022
Dát tip

jako bys popisovala, co Tě napadlo na magnetické rezonanci a pak na CT. Jednou už se mi dívali do zadku, když jsem se svlékl, vím to, že to bylo pro potěšení...


Jamardi
05. 08. 2022
Dát tip

Tyjó! Ty máš sny!

Pes dokáže nejlépe vyložit, jak krásné je to venku. Jeden bydlí naproti. Velký bílý. Chodí s ním ven často a všichni členové rodiny. Vždycky radostně skáče, zejména na trávníku. Tomu nejde odolat.

Nitro země mě nenapadlo, zaujala mě ta louka!


blacksabbath
05. 08. 2022
Dát tip dievča z lesa

dievča...třeba se mi někdo dosní konec:-)))))...děkuju za návštěvu a přeji modrý víkend:-))))


tak vnútri je to modré a hravé ... a inštitúcii si nestihla podať správu, bude sa to šíriť ústnym podaním ako rozprávka***


Benetka
05. 08. 2022
Dát tip

Tak možná příště... :)


Noj, Bene, ale ....kdyby mě Irvin neprobudil....možná byste se dozvěděli..... proč jsem byla vyslána na průzkum nitra země....:.-))))).....díky


Benetka
05. 08. 2022
Dát tip

Moc hezké! ;)

Pes: A pak že moje sny jsou šílené! :D


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru