Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

skrýt se

10. 08. 2022
14
19
468

slyšíš třepot

každýho z miliard listů

stromku bez odpalujícího zařízení


ach ty kořeny

jsou silný ale svazujou…

 

jako tohle město

co se dáví cihlama

 

křídla ptáků

malujou nebe

samy sebou

 

chtěl by ses skrýt

v pohybu…

 

chtěl by ses stát

vlastním stínem

 

možná v podpaží domu

co tajně mává tramvajím


19 názorů

Kočkodan
22. 08. 2022
Dát tip

Nikoliv, jsem velkým milovníkem (zralého) máku. Leč tento pokrm již nebyl několik desetiletí s mou ústní dutinou kontaktován. (promiň, pokud ti přijde komentář trochu uslintaný)


... se strouhankou...? :)


Kočkodan
22. 08. 2022
Dát tip

Nebudu skrývat, ze se mi tvoje dílko zamlouvalo. Vypíchnul bych napríklad to dusení se cihlami. (já se obcas trochu dusil skubánky)


jsem rád, že zaujalo...


Zajímavé celkově


bixley
16. 08. 2022
Dát tip

Krásné obrazy... (podpaží domu, město se dáví cihlama)


díky, Ozzy ;-)


... hodně :)


slaboduchým určitě ne... poezie je hrozně subjektivní :)



trojort
11. 08. 2022
Dát tip

...kolik je toho třeba dělat tajně


Lerak12
11. 08. 2022
Dát tip

Jako že ano. Některé obraty jsou pěkné. Ale ve výsledku vůbec nevím, co básní chtěl autor říci. A že by měl zastoupit z díla pocit? Nevím, asi jsem slaboduchým čtenářem. Ale nic krom náznaků nepociťuji.


AFRODITA
10. 08. 2022
Dát tip

dotýká se mé duše...


Janina6
10. 08. 2022
Dát tip

Aha, skrýt se nejen v pohybu, ale ve stínu (pohybu)... jo, s tím už souzním líp.


Biskup z Bath a Wells
10. 08. 2022
Dát tip Janina6, Gora

opravdu mě těší, jestli vás to nějakým způsobem oslovilo a že se vám líbil závěr, který to tak nějak decentně a vhodně ukončil 

stín - to by šlo ke stínu, co vrhají listy stromu, křídla ptáků nebo "podpaží domu"...? můj stín se pohybuje, já stojím; skrývám se v něm.

Rem = u silných obrazů snadno hrozí ona samoúčelnost, někdy je obtížné to vyvážit, budu věřit, že tady převládla nakonec účelnost :)

Nevím, těžko můžu dělat rozbor vlastní básně, to nejde ;)

Jde spíš o ten pocit...


Alegna
10. 08. 2022
Dát tip

Ráda jsem četla, konec mě okouzlil


Janina6
10. 08. 2022
Dát tip

Skrýt se v pohybu, zajímavá myšlenka. Zvíře by se snažilo skrýt naopak nehybností... ale ve městě, co se dáví cihlama, tě asi nehybnost neskryje. Stát se vlastním stínem... pod tím jsem si nedokázala představit nic, co by do téhle básně zapadlo. Ale to bude moje chyba. Moc se mi líbí závěr. Jako by měl v sobě náznak smíření.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru