Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mé Brno

Výběr: Radovan Jiří Voříšek
10. 08. 2022
16
11
373

I.

Studna slov vyschla.
V kině mé mysli
je dnes zavřeno.
Přehrávám jen staré filmy
Nic nového pod sluncem
Pokaždé se nadchnu
Když zažehneš svou online stopu
Ale pak zas vychladnu
Nevím, co ti říct
Nevím, co říct komukoli.

 

II.

Nad skalami ztrácejí se mrtví
A tady dole mohl být ráj
Nebýt lomozu s druhé strany řeky
a letadel nad hlavou
Jako zoo uprostřed velkoměsta

 

III.

Vystěrkovaná šedá sprcha
Škaredá jak noc
Vlasy v kanále a chuchvalce
prachu pod postelí
Pokoj se zasklenou lodžií
S výhledem na rozhlednu.
Doma nefunkční
Manželka a matka
Tady jsem tebou
Ve svém snovém světě
A v té sprše
Srší ze mě básně
Jako voda z růžice
Všechny vůně vedou k tobě
A všechny hlasy volají mě domů

Mám ráda tu, kterou jsem, když jsem v Brně
Ale...

 


11 názorů

Pořád se tu spíše jen tak rozkoukávám. Lidiček co tu píšou je strašná spousta. A abych si vybrala čtu si jména a které se mi líbí tam se kouknu. Myška na mrazu je milé. A tyto vaše volné verše se mi moc líbí! Oslovilo mne to. Má to hodně co do sebe ;)


kadeřavá
06. 12. 2022
Dát tip

Mám Brno ráda ,ale bydlim kousek od Pálavy :-)za baseň tip libi se mi moc ta vztahů začmrdochanost


T_O_M_
10. 08. 2022
Dát tip

tak co s tím, vůbec mě to neoslovilo a přitom nejvíc...?!


Goro, moc děkuji za komentář i opravu. Opravila byste mi, prosím, i tu předchozí básničku? Tam je zas s druhé strany řeky. Nechápu, jak jsem to mohla napsat, a ještě k tomu dvakrát.

 


Gora
10. 08. 2022
Dát tip

Civilní pocitovka, a nejen... rozpolcenost...

s růžice už opraveno...


MilanH
10. 08. 2022
Dát tip

Což teprve Pálava :-) ale to je kousek jinde :-)


jasně, a do Komína přes letiště pěkná procházka, Komín má taky své kouzlo, Svratka (na káčata chodím plavat - i když to je spíš Jundrov) , kostel sv. Vavřince


Tak to vám taky lítají letadla nad hlavou :) Medlánky jsou moc hezké.


Já su z Medlánek. 


Na Cejlu jsem kdysi bydlela, ale teď sídlím v Komíně a mám výhled na Holednou :) A které jiné místo v Brně by bylo lepším sídlem takové čarodějnice středního věku, jako jsem já? ;)Jinak myslím, že poezie se dá najít fakt ve všem. Dekadence má opravdu své kouzlo, zvláště, pokud má člověk momentálně dost temné myšlenky. Člověk (tím myslím já, protože nevím, jak to mají ostatní) prostě občas snese jen to škaredé a chce se do něj ponořit a sedět si tam jak ropucha na prameni, bo na nic jiného nemá náladu.


Očekával jsem Brno, to známé - Špilas, Petrov, Zelňák ... a čtu spíše Cejl, Bratislavská ... ale vůbecmi to nevadí, odkrývám vlastně antitezi svých představ. Je skvělé, že tato struktura, tento motiv, funguje jako taková bažina stahující nejen do odtoku oné sprchy všechny chuchvalce prachu vztahů, ale i pozornost čtenářovu. Často se ptám, čím to je, že ta krása poezie, která je jako malebná pohlednice, se dá uvidět i v térpapíru, nebo pytlíku od zapomenuté svačiny.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru