Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cesta vytrácí i vysmívá se

14. 08. 2022
8
16
295
Autor
Aru

Ze snů po stříbrné bárce 

- přes knihovnu -

až do skleněných krajin iluzí

dopluješ...

Jako rytíř ve zbroji,

nebo jen v hadrech

  jdeš do boje

  s nejzdatnějšími.

Meč stříbrný a zrcadlo...

cestou zapomnění ztratili se i nejlepší...


16 názorů

Aru
19. 09. 2022
Dát tip

hmm, díky a já zapomněl na jakém základě to vzniko :D


bixley
19. 09. 2022
Dát tip

Ano, sny jsou krásné a ty je umíš i krásně popsat...


Aru
21. 08. 2022
Dát tip

zbrojí jsou míněny psychomentální bariéry, které každý máme, ale různě silné - je to přitovnání/metafora, v textu nejsou myšleni rytíři ze středověku.

na začátku textu je popsán zrod člověka do světa. po té je nastíněno jak kdo může být silný. závěr se vrací k začátku a shrnuje možnou životní cestu a je varováním. důležitým prvkem je zrcadlo jako odraz falešných realit a stříbrný meč, který automaticky nezajistí poražení nestvůr, (stříbro je ukazováno na četných místech v literatuře jako ochranný kov schopný zabít nestvůry, zároveň se v benátských zrcadlech, jejichž podklad byl založený na stříbře neviděli upíři, právě kvůli ochranné síle stříbra).


To E.B.: no jo, když rytíři potřebuji i nějakou obrannou  slupku, aby jim pomohla hájit jejich určitou nedotknutelnost.. (a kroužkových košil je dnes již málo,..., a plátkovou ocel prorazíš (například) i dobře mířenou feministickou (uštěpačnou) poznámkou, apod. :)  )


Aru
15. 08. 2022
Dát tip

zapomínání na této planetě je globální tragédie lidstva :D

díky Alegno ;)

momentálně moje prozaická část se pohybuje u čísel blízkých nule :D


Alegna
15. 08. 2022
Dát tip

Jojo, ztratili, pravda, hezké to máš, byl by to pěkný úvod k vyprávění :)


K3
14. 08. 2022
Dát tip

Princezny aby taky pohledal:).


Aru
14. 08. 2022
Dát tip

díky iví ;)


- přes knihovnu - až do skleněných krajin iluzí,,,,*/*******************

 

 


Aru
14. 08. 2022
Dát tip

neznám, měl bych? ;)


Kočkodan
13. 08. 2022
Dát tip

„až do skleněných krajin iluzí

dopluješ...“

Budeme-li plout žitím dlouho, tak se ke skleróze možná dostaneme... ;-)


Aru
13. 08. 2022
Dát tip

každý má nějakou svou vlastní formu obrany, nemyslíš? ;)


Rytíři už dnes nejsou. Možná se ukrývají v pohádkách, ale v běžném životě vyhynuli.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru