Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

sedimenty

Výběr: Santi€, Gora
16. 08. 2022
22
23
857
Autor
Luzz

 

 

------------------------

------------------------

------------------------

 

písky jíly slínovce

písky jíly slínovce

písky jíly slínovce

 

k uzoufání k zešílení

stejné stejně jiné

v každé vrstvě

osnovy příběhů; mnohokrát řečené ředěné prožité

s klidem a jistotou interpretuješ stratigrafický profil –

 

ale pamatuj; princip superpozice není aplikovatelný

v případě průniků vulkanických hornin

anebo přesmyků a překocených vrás

 

zdánlivě chaotickou tektoniku nelze pominout

 

ukládáš se mezi vrstvy flyše

časem tebou možná pronikne trachyandezit

jediná skutečná bolest tvého života

 

- mnohem víc než jsi kdy doufal že dostaneš

 

 

 


23 názorů

Rajmund
10. 12. 2022
Dát tip

..a přesmyky a zátopové oblasti..:-)


Luzz
09. 12. 2022
Dát tip

komentáře - myslíš vysvětlivky? jako jo, jen teda přemýšlím, jak tam ještě nacpat třeba stáří a úklon vrstev.


Rajmund
09. 12. 2022
Dát tip

Kdyby se v takovém stylu psaly komentáře ke geologickým mapám, hned by bylo veseleji.


Gora
16. 09. 2022
Dát tip

Kvalitní text, zaujaly mě neobvyklé výrazy, svérázná zvukomalebnost a prostor, který se čtenáři otevírá.


Santi€
16. 09. 2022
Dát tip

Perfektní! Rozumím zhruba půlce, ale líbí se mi ta naléhavá du forma, možnost, že ty odborné výrazy si lze vyložit i individuálně, zamýšlet se, vracet se ke čtení této básně.


Lnice
11. 09. 2022
Dát tip

"strhující příběh" , šálek čaje, tak jak ho mám ráda, díky 


Janry
19. 08. 2022
Dát tip

mám rád prírodu a v tvojom diele som sa našiel v skoro každej,, vrstve,, páči a tie odborné slová si vyhĺadám


Silene
18. 08. 2022
Dát tip

Luzz, Rem (abecední pořadí),

jsem přesvědčena, že vaše intelekty se nakonec zdárně přeloží, když už vám do toho krafu.

golden oldies for golden oldies

. což je nikoli k dorozumívání, leč k obrazům a básním, abych se přeložila

. Poezie je manickým vršením obrazů až do úplného zcvoknutí.


Luzz
17. 08. 2022
Dát tip

děkuji ještě jednou, Rem. mám často problém dešifrovat ironii a nadsázku v běžným životě... přitom ji ráda používám... ale ne každej se chytne... za případná budoucí nedorozumění se tedy omlouvám.

jo a když jsem před chvíli četla tvůj komentář u díla Strach, kde píšeš "Znám jednoho člověka, co i pod obraz je schopnej napsat skvělou báseň..."

- tak jsem si říkala - proč by jako psal ty básně pod nějakej obraz?

(takže nějak tak, no)

 


K3
17. 08. 2022
Dát tip

U nás je třeba čistý písek. Na stavbu jsme kupovali jen betonářský. Ale ve spod, asi tak od 15m, je krásný mastný jíl...


Luzz
17. 08. 2022
Dát tip

díky všem, vážím si vašeho času, který jste tady strávili. milé od vás.

Janino, účelem mých textů je především osvěta v rámci věd o zemi - tak mě těší, že sis dohledala. 

Rem, teď taky nevím, jestli si s těmi zajímavými způsoby neděláš legraci... ale ve výsledku jsem za tvá slova ráda. autorka je jen médiem mezi čtenářem a geodiverzitou... proto jen ledově popisuje a vystačí si bez všelijakých těch básnických serepetiček (to si troufám, což).

 


vesuvanka
17. 08. 2022
Dát tip

Geologie v poezii mě zaujala, TIP


K3
17. 08. 2022
Dát tip

T.


Silene
17. 08. 2022
Dát tip

Přece trochu z vážného: náležitě cením vyváženou slovní hru navazující na již dříve vyzdvihovaný autorčin poetický styl. Jsem tu asi o zrnko prachovce spokojenější než u kompromisu, a to je co říci. 

Nastudovala jsem si při poučné příležitosti taktéž pár lokalit Moravských Karpat. 


Silene
17. 08. 2022
Dát tip lawenderr

Naposledy jsem na břidlici narazila při přesýpání kompostu zvaného pískoviště pod plachtou, a tak si nejsem zcela jista, zda mi všechen ten naservírovaný hluboce mražený špenát náležitě dopomohl, ale vyčetla jsem v autorském textu, že lyrický subjekt, s nímž se mohu prostřednictvím tradičně uplatněné naléhavé formy oslovování subjektu samého, jakož i čtenáře zdárně ztotožnit, a to vše za patřičného prolínání s tušeným autorským self, že tento lyrický subjekt interpretuje s klidem a jistotou snad si protentokrát ani kakao nerozliji.

Konec šaškování. (Nebo ne?)

Léto má na mě sálavý vliv, jsem samý pop a (ředěný) drink, a tudíž není divu, že rovněž skopičina, takže jsem se především ještě zatepla odpotácela mrknout k cvrkové, zda je flyš kluk, nebo ďouče. Dané řešení jsem na první dva pohmaty nečapla, zato jsem se pod cis five nařehtala jako vraný kůň celé soutěžní akci. Třeba cvrk ještě někdy v budoucnu za potenciálního sněžného spadu cosi vyhlásí.

Závěr:

Jakožto zapřisáhlý romantik latentního typu bych doufala v ojedinělý olivín, leč v praxi to šacuji spíš na vyrovnaný obsah živců.

Jsem až na strafigrafický profil přesvědčena, že seriózní autorka mě za utrženou svébytnou interpretaci přerazí. Když úšleh je prevít. (A myslím si samozřejmě ještě i další verze. Ty jsou takové... mrazivější. Viz třebas serióznější účastníci klání výše. A na takové jsem připadala poránu.)

Grafika i motivace čupr.  Lepší než v učebnici zeměpopisu. 


a2a2a
17. 08. 2022
Dát tip Santi€

pro mne krásný text, už úvodním hravě a srozumiteným vyjádřením zrání a uzrání, což vlastně kulminuje i v sloce poslední. Co mne také napadlo,  je velmi dobře snesitelná káravost obsahu, protože má metaforické vyjádření, které nesnese pochybnost a současně se jeví tak samozřejmé, že se jeden ptá, zda skutečně máme na to, abychom rozhodovali jako páni tvorstva.


snake_01
17. 08. 2022
Dát tip

Zajímavá poetika, líbí se mi, jak je vstřícná pokud jde o možné interpretace. Ačkoliv je základní rámec zřejmě rámcem života člověka a jako celek by se dala číst jako psychologická sonda (možná i filozofická), dílčí prvky lze číst třeba i jako politický pamflet...


Janina6
17. 08. 2022
Dát tip

Nejdřív jsem musela absolvovat něco geologického gůglení, ale aspoň jsem se zas dozvěděla něco nového :-) a báseň si teď víc užívám... i když ten základní silný pocit vlastně "překlad" nepotřeboval. Skvělé, zas jen obdivně zírám.


Silene
17. 08. 2022
Dát tip mrstnym

Zásah. V naší čtenářské MŠ pro duševně nedomykavé si náruživě listujeme výpravnými leporely a absolutně si situaci užíváme. Napíšeme ještě něco konkrétnějšího, hned jak se naučíme psát. (Musíme si však k takové činnosti naservírovat kakao.) Zatím jsme prostince okouzleni, a tak se alespoň rozdělíme o diskutabilní odměnový pamlsek.  


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru