Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Otázka do publika

24. 08. 2022
3
3
224

Všiml jsem si, že Západní idealističtí fanatici mají plná ústa demokracie, ale překvapilo mě, že ani jedna z členských zemí Evropské Unie neuspořádala referendum o tom, zda si její obyvatelé přejí vyhlásit válku evropskému dodavateli ropy a zemního plynu (mimochodem, všechny současné války světa jsou války o tenčící se suroviny). 

Na podzim, až Evropané zjistí, že zima v nevytopených bytech a kancelářích je těžko snesitelná, a že nedokážou zaplatit astronomickou inflaci ve formě drahých potravin a energií, dají jistě svůj názor najevo v nadcházejících volbách - a zvolí pravděpodobně nějakého nacionalistického populistu, který udělá krátký konec myšlenkám evropské integrace, jako to vidíme v Maďarsku, případně teokracii složenou s fanatiků, kteří přivedou svou zemi zpět do středověku, jako to vidíme v Polsku.

Nicméně v rozhodovacím procesu EU je patrná snaha občany "druhé kategorie" z rozhodovacího procesu jaksi vyšťouchat (tatáž snaha je patrná i v USA, kde ve státech s početným chudým, převážně černošským obyvatelstvem snaží republikánská strana, která v průběhu dekád vyzrála v plnohodnotnou fašistickou formaci, zabránit neprivilegovaným skupinám voličů v přístupu k volbám [jev zvaný "voter suppression").

Není tedy západní hra na "demokracii" nakonec stejnou fraškou, jako byla svého času východní hra na "socialismus"? 


3 názory

Aru
24. 08. 2022
Dát tip

sebevražda se stává na "západě" stále více legitimním odchodem ze světa s tím jak tlak na lidi bude růst, o tom není pochyb.

pro mě se toho mnoho nezmění, jako se mnoho nezměnilo za covidu, nikam nechodím, s nikým se nestýkám, nemám koníčky, nemám práci, která by mě ovládala natolik abych se jí věnoval nějak víc, nebo truchlil nad jejím hrobečkem, když by natáhla nožičky :D

nejhůř to odnesou ti co jsou nejvíce socializovaní, budou se dívat jak lidé kolem nich trpí a budou spolu s nimi čím dál více šílet, samozřejmě lidé ve městech to odserou víc, než na venkově ti co mají vlastní pozemky. velká města se promění v zemi hrůz a děsu, takový mix Souls her :D

kdo chce přežít, měl by se naučit žít v samotě, nebo na venkově, tam se snad lidé semknou, minimálně budou schopni si něco vypěstovat na své vlastní půdě, zatímco v městských bytech budou lidé vesele hladovět a budou závislí na manýrech čím dál šílenějších vlád.......

to bylo takové malé okénko do blízké budoucnosti, je mi naprosto jasné, že většina lidí tomu neuvěří, protože lidé budou mít svou naději do posledního dechu, že se karty nějak sami od sebe vrátí :D


energetická politika bude zřejmě příčinou rozpadu EU. Klesající konkurenceschopnost a nedostatek surovin tento proces ještě urychlí. Stáváme se svědky zásadní dějinné proměny, i když probíhá pomalými krůčky...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru