Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 22-08 (srpen 2022) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 09. 2022
0
15
955

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za srpen 2022

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v srpnu 2022 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |Bi|Ja|Al|Da|K3|Go|La|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |sk|ni|eg|nn| .|ra|kr|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |up|na|na|y | .| .|ov|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .|6 | .| .| .| .| .|
-------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--------------------
1. ČTYŘI SLUNCE / blacksabbath .. . .| 3| .| 3| .| 1| 3| .| =10 bodů
2. Cloud 9. . . / Prosecký .. . . .. | 2| 3| .| .| 3| 1| .| = 9 bodů
3. POHLEDY . .. / F.M.R.C. . . . . . | .| 2| 1| .| 2| .| .| = 5 bodů
4. Šnek . . . . / supizmus .. . . . .| .| 1| 2| 1| .| .| .| = 4 body
5. Návrat aneb Od čeho máš/ Danny .. | 1| .| .| .| .| .| 1| = 2 body
5. Jiný kraj, jiný mrav .. /Květoň Z.| .| .| .| .| .| 2| .| = 2 body

Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za září 2022, už nyní můžete posílat avíza.

 

HLASOVÁNÍ

Do neděle 25. září můžete hlasovat pro prozaická díla zveřejněná v srpnu 2022.
Jsou to tato díla:

Návrat aneb Od čeho máš přítele
Cloud 9
Jiný kraj, jiný mrav
Šnek
ČTYŘI SLUNCE
POHLEDY

Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla
2. Název díla
3. Název díla

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.
Hlasovat je možné NEJVÝŠE pro tři prózy z uvedeného seznamu.

 

 

 

NOMINACE SRPNOVÝCH prozaických děl

Do středy 7. září můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v srpnu 2022
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

Návrat aneb Od čeho máš přítele

Cloud 9

Jiný kraj,jiný mrav

Šnek

ČTYŘI SLUNCE . . .

POHLEDY

Číst nominované začněte třeba hned teď.
Zatím však nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.


15 názorů

K3
28. 09. 2022
Dát tip

Gratulace vítězům.


Janina6
28. 09. 2022
Dát tip K3

Gratuluji vítězům! Škoda, že nás tak málo hlasuje. Už je nás pomalu stejně jako soutěžících... :-(


Gratulace všem zúčastněným!


blacksabbath
26. 09. 2022
Dát tip Gora

Děkuji pěkně za gratulace.....též gratuluji Prosecký a F.M.R.C. k místu na bedně. Všem dalším autorům pevný stisk ruky.


Prosecký
26. 09. 2022
Dát tip

Blahopřeji blacksabath i F.M.R.C..


Gora
26. 09. 2022
Dát tip

Blackie, velké gratulace, i ostatním autorům na II. a III. místě!


Lakrov
26. 09. 2022
Dát tip

VYBRANÉ:

1. Návrat aneb Od čeho máš přítele autora Danny Hezká paralela se současným (a nejen součaným) děním. Kéž by všechna nedorozumění a zaslepenost mocí dopadala takhle dobře... Tip.

 

OSTATNÍ:

Cloud 9 autora Prosecký Asi mi chybí nějaký počáteční vědomostní potenciál, (jo, ten URL jsem si nezobrazil) protože od začátku do konce nevím, o čem čtu. Omlouvám se za možná unáhlený odsudek...

Jiný kraj, jiný mrav autora Květoň Zahájský Je to spíš naučná stať než beletrie (a ne nezajímavá svým obsahem), ale nedokážu to hodnotit jako povídku. Takže dáváĺ TIP za obsah, ale soutěžně je to pro mě v kategorii MIMO.

Šnek autora supizmus Přiliš častý výskyt slova "lavička", říkám si po přečtení první půlstránky (i když z faktického hlediska se tam to slovo opakovat musí, ale...) Slovní spojení "zhruba šestatřicetiletý" obsahuje natolik neHRUBÝ údaj, že by se za ním mohla odehrát nějaká změna nálady - třeba odvrat ke komedii... Ale ono je to úplně naopak...

ČTYŘI SLUNCE . . . autora blacksabbath Jeden a půl stránky nejistého balancování na hranici sci-fi končící fádním objasněním. Sen to byl možná dobrý, ale jeho literární zpracování by potřebovalo nějaký záměr, smysl... nebo pozornějšího čtenáře, než jsem já.

POHLEDY autora F.M.R.C. Neoriginální sdělení nesené první větou má (snad tím otazníkem) zvláštní moc. Psát v první osobě vyžaduje buď sebeironii nebo sebepohrdání... nebo se to často nedá číst -- tohle se číst cvíli dá, ale od půlky to začíná působit trochu schematicky. TIP za námět, ale rozpaky z jeho pojetí.


Gora
17. 09. 2022
Dát tip

1. Čtyři slunce

2. Jiný kraj, jiný mrav

3. Cloud 9.

Čtyři slunce se /podle mě/ vymykají dosavadní prozaické tvorbě autorky, vykročila do vyšších pater...

Jiný kraj, jiný mrav je nejen dílo cestopisně naučné, ale i stylově vytříbené a navíc neskutečně zábavné.

Cloud 9 je profi napsaná povídka, které se nic nedá vytknout.

Šnek má nápad, stejně jako Pohledy, jen trochu nedotažené, zvláště druhé dílko. Návrat má také něco do sebe, jen pro mě hůře pochopitelné téma... jinak pro čtenáře sci-fi asi dobré čtení.


K3
12. 09. 2022
Dát tip

1. Cloud 9

2. Pohledy

3. Čtyři slunce

Cloud 9 - zkrátka fajn povídka, jak má být.

Pohledy - přese všechno zvláštní pohledy, zajímavé, živočišné.

Čtyři slunce - příjemné milé čtení.


Danny
12. 09. 2022
Dát tip

1. Šnek: Pěkná věcička, dobře se četlo, takové hořkosladké. 2. Čtyři slunce: Plné fantazie.


Alegna
12. 09. 2022
Dát tip

1. Čtyři slunce - zaujalo fantazií autorky

2. Šnek - zaujalo přístupem různých lidí k životu a jeho hodnotám

3. Pohledy - zaujalo nápadem různých pohledů


Janina6
12. 09. 2022
Dát tip

1. Cloud 9

2. Pohledy

3. Šnek

Cloud 9 - povídka, která ve mně vyvolala zvědavost a četla se „jedním dechem“ (být delší, asi se udusím). Autor se elegantně vyjadřuje, bavily mě popisy i dialogy, snad jen závěr – i když příjemně ironický – mě trochu zaskočil. Podobným stylem vyprávěný, ale mnohem delší příběh bych četla opravdu ráda.

Pohledy - zaujal mě starodávně působící, květnatý styl řeči, který se dobře hodí k době, ve které se děj odehrává. Líbí se mi nápad s postupným „předáváním vypravěčské štafety“. Myslím si ale, že by bylo dobré u jednotlivých postav měnit styl jejich řeči (aby se navzájem odlišovali svým vyjadřováním).

Šnek - i tady mě potěšilo, jak má autor kompozici povídky promyšlenou. Pěkný nápad, posadit na lavičku postupně několik lidí a nechat nás "nakouknout" do jejich osudů. Šnek je vlastně jen takovým pojítkem.


Přátelé,

dílka jsem četl i komentoval průbězně, přistoupím tedy rovnou k samotnému hlasování :)

1. Čtyři slunce (nejlépe napsáno, hra se čtenářem, snovost)

2. Cloud 9 (zajímavý název, zajímavý mikro-příběh s překvapivým koncem)

3. Návrat aneb Od čeho máš přítele (velmi originální nápad, ještě by to možná sneslo pár stylistických úprav)

***

Šnek si zaslouží čestnou salátovou/brmaborovou medaili, je rovněž velice povedený

***

Jiný kraj... tradičně vtipné a poučné

Pohledy... určitě nabízí zajímavé pohledy, trochu jako Šnek, který mě zaujal krapet víc


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru