Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Řekni mi kudy?!!!

31. 08. 2022
21
42
425

Byla neděle skoro na konci srpna. Že by se mohlo stát něco ošklivého, nenapadlo mne ani Olinu.

,,Dáme kafíčko, posbíráme letňáče a pak si promyslíme, co dál." To není špatný nápad.

Po příchodu do zahrady je vše jinak.

,,Byla tu prasata!" To se někdy stávalo, ale od lesa už je nový plot, tak jsme to nečekaly.

,,Jé, tady ve starém plotě vypadlo prkno, tak to prasátka přišla tudy." 

Díra byla hbitě zatlučena několika starými podlážkami a zbývající část plotu vyztužena.

,,A bude zase klid."

Vyrýpané drny jsme pečlivě vátily na místa a zašlapaly. Výsledek nic moc, ale ušlo to.

Ráno byla zahrada v pohodě, tak jsme si ještě trochu pošlapaly a šly pálit staré ořezy ze stromů a keřů.

,,To snad není možné," ozývaly se v úterý ráno ze zahrady výkřiky. 

Bylo to možné. Třetina plochy zahrady, která má asi půl hekraru, byla krásně zryta. Na mnoha místech 

i velmi hluboko.

,,Kudy sem mohli vlézt?"

Potom jsme našli u sousedů díru, kudy k nám chodí jejich pes. Byla dost velká i pro prase. 

Obešli jsme i s kamarádem několikrát ostatní ploty, ale nikde ani náznak nějakého poškození.

Otvor byl pevně zadělán a mohlo se jet na výlet. Konečně se taky jednou nepracuje.

Středa ráno.

,,Byly tam zas a je to ještě horší." Ostřílená matadorka Olina má v očích slzy.

Naše zahrada se po dvou letech začínala měnit v půvabné místo plné starých jablon a hrušní,

připomínala nyní spíše pole pro sadbu brambor.

,,Obejdeme znova všechny ploty!"

A chodily jsme. Do každého kousku se opřely, prohlédly u země i nad zemí a nic nenašly.

Po stopách kopítek to vypadalo, jako kdyby ta hnusná prasata přistála pod břízou v rohu u lesa

a šla devastovat. Okruh rytí se jen nepatrně rozšířil, ale prohloubil. Už jsme nezadupávaly.

A pak zřejmě zase odletěla.

Poslední neděle v srpnu.

Prasata tu byla zase. Nikde u plotů ani jedna stopa od kopýtka, ale zryto ještě lépe a o kousek dál.

,,Co s tím uděláme, vždyť to je beznadějné."

,,A to si představ, že přiletí zase." To sice nebylo vtipné, ale výstižné.

Nyní máme oraniště ohrazené lany a pevnými dráty, v dírách zapíchané kůly a kolem lesa natažené

hadice, pro označení trasy přístupu na pozemek.

Na všem je zavěšený alobal a CD se pohupují ve větru. Máme fotopast a zvukový plašič.

Nepřišli, ani v pondělí, ani v úterý.

Třeba jim došly oblíbení červi a žížaly. Nebo se jim nelíbila naše výzdoba.

Necháme se překvapit, i když místní kontrola bude častá.

Tak zase v neděli.

 


42 názorů

Ještě mám pepř a mikrotenové pytlíky, Renato. To už bude vrchol všeho :-)))


bixley
02. 09. 2022
Dát tip

Jo, Evži, kdyby prase mělo křídla, křídla jako pták...

Jenže u vás neletělo do oblak, ale na zahradu. Ale snad jste mu to už dost zavařily... ehm, vlastně ozdobily. :-)


Alenakar
02. 09. 2022
Dát tip

Pro zastavení někoho na koloběžce by stačil i paralyzér. Na divočáka by jej ale raději nezkoušela.


Teď už jen vzduchovkou. 


Alenakar
02. 09. 2022
Dát tip

Jako v té písničce : střelil na lišku, trefil Maryšku. Maryška už léží na bříšku.


To už je dávno. A taky už hůř vidím, mohla bych sejmout něco jiného :-)


Alenakar
02. 09. 2022
Dát tip

Evženie,

tys měla zbrojní průkaz?  Já mám myslivce v rodině. Snaží se, snaží, ale těch divočáků je strašně moc.


Ten by tam, trojorte, mohl přistávat pravidelně :-)


Markel, pokud se nám to podaří zjistit, určitě se to všichni dozvíte :-)))


trojort
02. 09. 2022
Dát tip

...létající čuník od Pink Floyd...:)


Markel
02. 09. 2022
Dát tip

líbilo, hlavně to tajemno :-))*, doufám, že až vyřešíš, jak se tam prasata dostávají, dáš vědět


Děkuji, Jitko, původně to bylo trochu jinak, ale opakovalo se jedno slovo a od toho se to odvíjelo dál.

Krtek se odstěhoval.


Jasně, Hanko, to by mě taky uklidnilo. Už nás napadlo, zda je někdo nepřiveze a zase neodveze, když se vyřádí. Ale to by se tam mohli pást i domácí vepři. Začnu zkoumat trus. :-)))


Je to škoda, Alenakar. Bohužel jsem zbrojní průkaz zrušila, jinak bych je asi postřílela sama :-)))


atkij
01. 09. 2022
Dát tip

Po krtkovi je to tedy těžký kalibr:)...

 

(Naše zahrada se po dvou letech začínala měnit v půvabnou místo plné starých jablon a hrušní,

připomínala nyní spíše pole pro sadbu brambor)...zde by se mohlo trošku poupravit, pokud tedy uvedené souvětí správně čtu.


8hanka
01. 09. 2022
Dát tip

to ti teda nezávidím...nechodia nakoniec normálne cez dvor? Otvoria si bránku a sú u vás, načo sa podhrabávať...akosi ich je všade veľa...aj po Bratislave špacírujú celé rodiny

my sme mávali zemiaky na kopci nad dedinou, neskôr na roli  pri Váhu, mame sa už zle chodilo do brehu, nikdy sme nenašli stopy po diviakoch, len človečích, tí  brali, čo nebolo ich...

Rada chodím s mladším synom do prírody na potulky, zaujímavo rozpráva, ukáže mi veci, ktoré by som si nevšimla, naposledy v nedeľu, krása až na prechod do húštin, kde okrem uzučkého chodníčka bolo všetko naokolo čerstvo rozryté a parádne...na pokoji mi nepridalo ani synovo vysvetlenie - neboj, určite sú niekde blízko v hústine, sledujú nás, ale čo by z toho mali, keby na nás vybehli?


Alenakar
01. 09. 2022
Dát tip

Už v osmnáctém století nechala šlechta divočáky uzavřít do obor - a byl klid. Za druhé světové války ale z obor po celé Evropě utekli a to byl základ dnešní pohromy. Zástřelné se zvyšuje, ale myslivci to nezvládají...  Tip.


Aru
01. 09. 2022
Dát tip

a čtenářstvo bylo opět ochuzeno o příběh, aspoň ta zahrada se tu mihne ;)


Zlatý tunel na dnešek viděn nebyl, jen mi nějaká příšera lezla kolem postele.


Děkuji, Jamardi, snad už nepřiletí.


Aru
01. 09. 2022
Dát tip

viděti ve znu zlatý tunel, znamená mítí na talíři slaninku... (po řádném nákupu, ehnm, echmm ehm :D )


Jamardi
31. 08. 2022
Dát tip

To jsou šoky! Docházejí mně slova.

Při tom jsem si vybavila, co jsem kdysi nalepila na futro. :)

letec

Ale chápu, že to není směšné ani trochu.


Možá, Lído, kdyby to byl vůl, jak anděl. Pak by splnil podmínky :-)))


Evženie Brambůrková
31. 08. 2022
Dát tip blacksabbath

Jasně že je chutný, Ivi. A ta jablíčka rovnou z větví.......


Evženie Brambůrková
31. 08. 2022
Dát tip Benetka

Tak to bylo prasečí žihadlo, Benetko! Celá noha mi otekla a já myslela, že to bylo hovado.


Evženie Brambůrková
31. 08. 2022
Dát tip dievča z lesa

Chtěla bych je vidět, Mária, ale vždycky usnu.


Aru, já bych tolik chtěla najít prasečí tunel, dokonce se mi o něm zdává.


Philogyny, já mám také ráda ta malá v pruhovaných pyžámcích, ale pak z nich vyrostou. 


Prase divoké mne, Čudlo, potěší pouze napíchnuté na rožeň nebo jako svíčková.


Ano, Luboši, na Vrtišku jsem pozapomněla. Hned mu volám!


Milý Prosecký, dodáváš je v párech nebo jednotlivě?

Pokud bude množstevní sleva, vezmu si jich víc.


Jistěže lítají, Květoni. Jen my to prostě zaspíme.


Alegna
31. 08. 2022
Dát tip

Jsem zvědavá, kdo se lapí do fotopastí, jestlipak bude mít křídla?


to máš tak, když máš chtný pozemek:-))))...mimochodem skvělá výzdoba:-))))


Benetka
31. 08. 2022
Dát tip Aru

Sedí kráva na stromě a plete noviny. Najednou kolem letí prase. Kráva řiká: Jééé! Prase a lítá!!! A prase na to: Tiše krávo nebo ti dám žihadlo!


sú rozumné a ešte k tomu aj lietajú ... rozhodne máte výživný pozemok***

 


Aru
31. 08. 2022
Dát tip

nebo mají tajnej tunel :D


Philogyny
31. 08. 2022
Dát tip Aru, Benetka

Pobavilo...já je mám svým způsobem ráda, za ty roky už vím svý, ale stejně dokážou pořád překvavit. 


Čudla
31. 08. 2022
Dát tip

Tak to fakt nepotěší.  /*


Kočkodan
31. 08. 2022
Dát tip

Nevím, jak je na tom zdravotně, ale což pozvat do Boru pana Dänikena…

A nebo ještě lépe Vrtišku!


Prosecký
31. 08. 2022
Dát tip Benetka, Gora

Příroda se začíná efektivně mstít. Snad kdybyste vysadili predátory pro redukci prasat? Šavlozubé tygry, medvědy a tyrranosaury? To jste nezkoušeli?


A pak že prasata nelítají. Všechno je možné. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru