Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Uhni!

02. 09. 2022
16
26
281

Žiji na konci metropole a za naším lesoparkem stále ještě jsou pole.

Vystoupím na konečné tramvaje u vozovny a mířím k přechodu pro chodce.

Ano, je jasné, že přechod je pro chodce, ale čím dál tím víc po nich jezdí cyklisté na kolech.

Tím ale porušují pravidla silničního provozu. 

Ale pro ně přece neplatí.

Pokud přibrzdí auto v pravém pruhu, jeden odvážný jedinec vystrčí hlavu do levého a pokud

je bezpěčno a nic ho nesejmulo, přejdeme. Pak to zopakujeme i v protisměru.

Nedávno mě pouštěl autobus a kdybych obezřetně nevykoukla, odjela bych na kapotě SUV

a půvabná blondýna za volantem by stále telefonovala.

Kolem vietnamského zahradnictví s českými rostlinami máme udělaný, oddělený od silnice,

za betonovými obrubníky (asi 70 cm vysokými) takový chodníček.

Pro lidi staré, mladé, děti a maminky s kočárky. 

Nikde není označení, že je to cyklostezka.

Jdu si tedy pro chodníku pro pěší a tu mi v ústrety jede paní středních let na kole a za ní její partner. 

,,Jedete po chodníku," dovolila jsem si je informovat.

,,Uhni." Zamumlal chlápek a těsně mne minul. Paní s dětmi, co šla za mnou, zřejmě počkala zavěšená 

na plotě zahradnictví.

Jsem chodec, ale jsem i řidič. Nejsem cyklista, protože nemám kolo. Nepotřebuji ho, abych si honila triko.

Nikdy jsem cyklistu neohrozila,  jako řidič jim nechám potřebné místo a jako chodec uhnu.

Ale jen tam, kde na to mají právo. A to na chodníku nemají.

Příště se jim postavím čelem a neuhnu.

Sbohem.


26 názorů

Kdyby jim občas někdo namlel, Lído, bylo by to pěkné.


Alegna
05. 09. 2022
Dát tip

Možná si na kole připadají silnější a tudíž v právu, doufám, že boží mlýny budou i nadále fungovat.


To je těžké. Všichni mají demokracii, ale každý jen pro sebe.


Abakus
03. 09. 2022
Dát tip

Evženia - vajgle si odpracú, ale ja som nefajčiar a vadí mi smrad z cigariet a  predstava, že to majú deti a JA dýchať.


Hřiště máme u hospody a také stoly a lavice a na stolech popelníky a také popelnici. Lidé jsou dost dobře naučení za 30 let, že sami sobě chlívek nedělají. S vajgly je to horší, ale dětem je k písku nehází.

Po psech si každý také uklidí, jinak ho ostatní donutí. Na to je to tu dobré.

I já mám psa a jelikož je můj, je mé i jeho hovínko. 


Abakus
02. 09. 2022
Dát tip

a  to si ešte nebola na ihrisku - tam bojujem s  fajčiarmi a  majiteľmi psov. Je fakt, že je tam cyklistov pomenej.


bixley
02. 09. 2022
Dát tip

Už nevím, kde to bylo, ale buď tozhodně na pozoru před jejich agresivitou.


Kdyby to bylo, Renato, stejné místo, tak tam nemohou jet rychle. Škoda, že bývám sama. Přesila by byla lepší.


Uhnu, Čudlo. ale něco musím vymyslet.


bixley
02. 09. 2022
Dát tip

Evži, a to máš kliku, že Ti řekl jen "Uhni!" Jeden takový výtečník už chodce po podobném upozornění zmrzačil a dotyčný skončil v nemocnici.


Čudla
02. 09. 2022
Dát tip

Neuhneš a sejme Tě. Jsou bezohlední. /*


Evženie Brambůrková
02. 09. 2022
Dát tip blacksabbath

Ivi, musí nás být stále víc,

nebát se jich zhola nic. :-))


Evženie Brambůrková
02. 09. 2022
Dát tip dievča z lesa

Slibuji, Mária, že budu trénovat v lese. Tam je cyklistů dostatek.


K3 - elektrokolu neutečeš. Je to děs.


Já jim říkám: "To je chodník a ne jezdník"! A Když je hrubý použiju na hrubej pytel hrubou záplatu. Prostě hubu nedržím a nepustím!!!


želám dostatok bezprostredného dôvtipu na zastrašenie nepriateľa*


K3
02. 09. 2022
Dát tip

Moto-cyklisté začínají ovládat všechno. Cítím bezmoc.


Děkuji ti,Aru, velmi přesně jsi popsal situaci na našich chodnících.


Abakus, nevím. Dlouho jsem tam nebyla, ale snad to bude na úrovni :-)


Tobě napíši určitě, Luboši.


Aru
02. 09. 2022
Dát tip 8hanka

jsem s tebou Evži, držím palce! ;)

ale myslím, že chodník je už pár let oficiálně i cyklodráha, že zákon z doby kdy chodník byl striktně pro chodce je změnen a může na něj kdokoli a v praxi, dokud lidé nezpůsobí újmu na zdraví až smrt to žádný orgán neřeší a všem je to jedno. tam kde pak cyklisté, nebo jiní kolečkojedoucí pravidelně srážejí chodce se dá cedule o ohleduplnosti.

problém je Evži, že při sražení cyklisty budeš u soudu ty ta prohrávající, já už nikam nechodím, cyklisté jsou všude, plno chodníků je u nás rozpůlených na cyklostezky a zbytek chodníku. běžný cyklista nepozná ani, když je na té jeho cyklostezce šipka směru jízdy, že jede v protisměru. kde je na chodníku jenom nakreslena pouze značka kola s chodcem, tam je vžitá představa, že je to regulérní cyklodráha a chodcům je tam celkově nebezpečno, nejlepší je pak, když je u toho zastávka mhd, kdy se při výstupu, nástupu desetkrát rozhlížíš na chodníku odkud se řítí cyklista.

když jsem míval kolo, jezdil jsem po silnicích a i tam kde se ukrajovaly chodníky pro cyklisty jsem i tak nejezdil, nakonec jsem naprotest proti všudezávadějícím cyklostezkám přestal na kole jezdit, než se řadit k takové sortě hulvátů.

nechápu proč cyklisté nemají nějaký cyklořidičák a neskládají zkoušky jako řidiči, jsou stejně tak účastníci silničního provozu, ale kolikrát to vypadá, že neznají jedinou značku.

ale záleží město od města, někde jezdí jako prasata, ale viděl jsem i město, kde se dokázali na kolo normálně oblíkat, ne jako na tour de france a nechtěli každýho srazit z cesty, tak to jsem byl v šoku :))

tak jsem si ulevil, děkuji za pozornost, příště zase nikam nepůjdu ven, přes pokoj mi ještě cyklisti nejezdí :D


Abakus
02. 09. 2022
Dát tip

tiež to vidím na reportáž nahovorenú, alebo našeptanú. Majú české špitály dobré wifi? 


Kočkodan
02. 09. 2022
Dát tip Gora

Tak snad budeš mít možnost psát i z nemocnice…


Děkuji, přátelé. Vezmu si hůl. Hodí se do drátů i na sešťouchnutí vetřelce.

To nebude o síle, ale lstivosti.


Prosecký
02. 09. 2022
Dát tip Gora

Zlu je třeba se bránit!

 


Alenakar
02. 09. 2022
Dát tip 8hanka

A kdyby to byla jen ta kola!  Víc a víc se rozmáhají koloběžky, hlavně ty malé, které jezdí podle potřeby buď po silnici nebo po chodníku. Když prochází kolem marketu městká, koloběžky sjedou na asfalt, ale jakmile městská zmizí, už jsou zas na chodníku. Ale do cesty bych se jim nestavěla. To bych musela být Arnold Schwarzenegger v nejlepších letech.  Tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru