Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Osvícení na Střížkově

02. 09. 2022
4
11
226
Autor
Kaj

Apoštol Jakub

oslněný světlem

zasažený zvukem

překvapený

z jakého kopce

z jaké zatáčky

přijíždí souprava

 

Ovane jej

chladný, vlhký,

trochu zapáchající vzduch

 

Spatří strojvůdce

a právě narozený Leden

vyjíždět z tunelu

do kostry rybí stanice

 

Hlasatelka upozorňuje

světla nade dveřmi svítí

šipky všech dveří

se najednou rozjedou k sobě

 

Je zaděláno

na oplodnění nového úseku

hlasatelka oznamuje

jméno budoucí rodičky 

     

Apoštol Jakub nastupuje

každá stanice jej vítá

jinou barvou

jiným archetypem

 

Rodí se dvanácti porody

dostává se i do depa

strojvůdce přelézá

do druhého konce soupravy

a Jakub umírá a umírá

na zpáteční cestě


11 názorů

Silene
05. 09. 2022
Dát tip

Má ambice trefit se svou interpretací do autorského záměru opět minimální, právě při vědomí odchylek v obraznosti. Trochu žert, Kaji. Raději detailně nerozvíjím, co vše jsem vyčetla.   


Kaj
05. 09. 2022
Dát tip

Milá Silene, bohužel si nerozumíme. Možná je to mou nedostatečnou obrazností. Hmyz ani erotika nebyly zamýšleny. Krásný den i týden :-)


Silene
02. 09. 2022
Dát tip

(Jinak se samozřejmě jedná o mystickou erotiku ve volném verši, což jsem rozpoznala hned. Ukončete výstup a nástup, humorné okamžiky se zavírají. Zurückbleiben.)


Silene
02. 09. 2022
Dát tip

Tak to má být, u hmyzu se tomu tuším říká přinést dárek, nebo/ť... 

bílkovin není nikdy dost. Pobavila jsem se. Ale stejně mají samice kudlanek nábožných svou hroznou pověst naprosto neoprávněně. Takové kladení ootéky je totiž smrtí jistotnou. 


Kaj
02. 09. 2022
Dát tip

Milý Mojše, díky za chválu i za rozbor. Nevím, zda to Alena nechápe hlavou či srdcem. V tomto světle i kamarádovo nepochopení je jedním z mnoha možných a nemůže popsat všechny případy. 

krásný víkend


Kaj
02. 09. 2022
Dát tip

Díky, krásný víkend


Danny
02. 09. 2022
Dát tip

rozhodně zajímavé a ještě se k tomu vrátím. tip.


Kaj
02. 09. 2022
Dát tip

Milá Aleno, díky. Kdysi jsem dával svůj text kamarádovi. Nerozumněl mu. Když jsem mu ho vysvětlil, přestal se mu líbit. Nechci riskovat to stejné u Tebe. Tak snad jen nápověda: Společný, ale neuvedený prvek těch obrazů je páternoster. 

krásný víkend


Alenakar
02. 09. 2022
Dát tip

Jsou tam pěkná místa, celkově tomu ale vůbec nerozumím. Tak za ta pěkná místa tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru