Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ASTEROID CITY 14/

04. 09. 2022
0
0
109
Autor
28g

 

 

MAGIE - MAGIC

Veřejná skupina

227 členů

(Pokračování.)

 

Iveta Rousová Eva Součková Jakoby 70 let starými postupy hledal nové filmovací možnosti, že ano? Jejich prostřednictvím arcidíla. Proto jsem výsledkem toho Asteroid City nejistá. Magie (jako inspirace) nemusí vždy fungovat. (Zvláště pak mezi zdejšími ne.)

Odpovědět Sdílet 1 t Upraveno

Eva Součková Iveta Rousová myslím, že jste na to taky přišla... zdají se Vám střípky a fragmenty a když si je nějak poskládáte, tak Vám vyjde jiný příběh než třeba v Francouzská depeše Liberty, Kansas Evening Sun

Odpovědět Sdílet 1 t

Iveta Rousová Ač jsem se svou předchozí magickou operací zde neuspěla, přesto ji mohu číselně uzavřít: 228 – 57 – 1.

Tedy: 228 členů – 57 zde z nich mimojdoucích – 1 který (tedy která) si mého příspěvku alespoň povšiml.

Sečteno: Za takovéhoto stavu intelektového zaujetí v prostředí s jediným prvočíslem zájmu (kterým míním samu sebe) jsou jakékoli případné magické praktiky na povrchu kteréhokoli asteroidu zcela nemožné.

(Z předchozí bilance mi tedy plyne, že například třeba Tom Hanks může být v dotyčném příštím filmu jen pouhým bankovním nebo pojišťovacím úředníkem.)

Odpovědět Sdílet 22 hod

Eva Součková Iveta Rousová já bych to opravila z 1 na 2 ... příspěvku si povšimla i paní Prokopová, která bývala filmovou kritičkou. Za sebe bych dodala, že Wesovy (Andersenů jevíc... mým nejoblíbenějším P.T. Anderson) nejspíš kolegyním a kolegům nepřipadají magické, nesledují je nebo se jim nelíbí

Odpovědět Sdílet 22 hod

Iveta Rousová Eva Součková Mým původním dotazem jsem vycházela z předpokladu, že film, jak se říkává, je svého druhu magií.

Neupírám mu tuto charakteristiku, ba naopak.

A tak mě napadlo použít téhož (tedy kteréhosi z postupů obecné magie, či magie sympatetické) vůči čemusi jako magii okrajově dílčí, filmové.

Že jsem s takovouto metodou v prostředí zdejších magiků a magyň neuspěla, nelituji.

V poslední větě už jen připomínám, že dávný magik/metafyzik známý jako Aristoteles, ono vaše líbit se za estetickou kategorii nepovažoval – zmínila-li jste i filmovou kritičku.

Odpovědět Sdílet 20 hod Upraveno

 

Marcy Emilia ShadowAngel

Take se mi 2x zdalo, ze padaji ateroidy, ale takove male rozzhavene kaminky, a my se schovavali do budov hodne hluboko, jelikoz dokazaly prostrelit i strechy.

Odpovědět Sdílet 6 d

Iveta Rousová Marcy Emilia ShadowAngel Děkuji za zprávu -- když tentýž dotaz lze zkoušet i takhle: https://www.facebook.com/groups/788118985767809 .

Odpovědět Sdílet 2 d

 

Iveta Rousová sdílela odkaz.

22 h

Jrow 3:33

Dneska v noci se mi již po mnohokráte zdál sen o mé cestě rychlíkem do Plzně.

Tentokrát jsem však na jeho konci dostala příkaz, abych se na internetu podívala po autorovi jménem Jrow.

Jrow – – – taková jakási přesmyčka, jakýsi jen kalk, kdo by o něčem takovém kdy slyšel!!!

Jenomže i tohle slovo existuje, a patří jakémusi australskému hudebníkovi, mému protinožci, jehož kompozici na odkazu https://soundcloud-com.translate.goog/jrow?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc jsem si ihned poslechla.

Vzápětí mě udivilo, jak moc se její začátek podobá, nakolik je koincidní, nakolik se k ní hodí, s atmosférou toho mého málem už půl roku trvajícího zájmu souvisejícího s mou snahou o případnou repliku příběhu filmu ASTEROID CITY Wese Andersona.

Já jsem sen poslechla a vyrazila ihned na internet – zatímco běžnému zdejšímu domorodci (jakož i domorodkyni) je naprosto lhostejný jakýsi Wes Anderson, natož stejně tak pošetilé snahy mé.

Vidělo to 23 lidí

 

Balek Barbora

Na Facebooku jste přáteli

Studoval(a) na škole Avu

 

st 15:31

Poněvadž http://www.barborabalkova.cz/krev.html je konceptuální supr!

 

st 17:26

Balek Barbora

Zdravím, jestli to má být pochvala, tak děkuju :)

Iveta Rousová

Kdepak pochvala -- poklona. Zejména za ty zavařovačky.

 

st 18:15

Balek Barbora

No, myslím, že jsem udělala lepší věci. Jak jste přišla zrovna na tohle ?

Iveta Rousová

Pokud můžu od začátku. Znáte film Wese Andersona Francouzská depeše? Poněvadž ho v czesku neumí nikdo pořádně popsat, přeložila jsem si více nežli 60 zahraničních esejí. V jedná z posledních, na jejím konci, kdosi jen tak mimochodem ptá, jaký bude Wesův příští film Asteroid City, který bude mít teď za pár dnů premiéru v Benátkách.

Poněvadž jsem věděla, že Wes, jak je jeho dobrým zvykem, o tom filmu dopředu nic neřekne, před zhruba půl rokem jsem se rozhodla vymyslet, na základě minulých Wesových filmů, příběh tohoto filmu. Aby byl co nejvíc Wesovský. - - - Ptala jsem se zdejších odborníků, jestli to jde, s jedním jsem takový film zařadila pod žánr konceptuální film, s jiným zase pod camp.

Sama jsem to zkusila dvakrát jinak přes pornografii, jednou a dlouze přes sny, v posledních dnech přes magii. S úplným odbornických nezdarem třeba přes morfogenní pole. A určitě i jinak – dokumentaci mám tady:

OBRÁZEK

Balek Barbora

To je tedy úvod :)) jsem zvědavá. Ten film bohužel neznám a Vaše snahy jsou ohromující.

Balek Barbora

I když, přiznám se, jsem z toho trochu jelen.

Balek Barbora

Už ta snaha předjímat děj filmu, který za pár dní uvidíte je trochu marná práce, ne ?

Balek Barbora

Ale v kontextu těch filmů to asi chápu :)

Iveta Rousová

Navštěva světa alternativních příběhu že je něco marného?

Balek Barbora

Jsou skvělé, kouzelné a magické

Balek Barbora

Dát si tolik práce s něčím, co už je dané.

Balek Barbora

No a, jak jste tedy přišla na mne? Při tom bádání?

Iveta Rousová

V poslední době jsem je vrhla na možnost magie. Předtím jsem zneužila i jiné fejsbukové esoterické skupiny. No, a dneska, když jsem hledala na internetu přesné významy termínu sympatetická magie, jsem narazila na váš odkaz.

Iveta Rousová

Ty zavařovačky za sebou jsou (kromě jiného) vlastně filmová okna.

Iveta Rousová

Nic v tom mám líčení není daného -- nikdo přece doposud neví, jaký je příběh toho Wesova filmu.

Balek Barbora

Tak už chápu. A jakým způsobem se snaźíte tu magii využít?

Iveta Rousová

méééém -- oprava

Iveta Rousová

A já nebudu vědět, poněvadž se na film nepodívám, jaký je příběh toho Wesova filmu – pokud ten svůj (moji alternativu) nedám dohromady.

Iveta Rousová

Jak se snažím využít tu magii? Jako předtím tu pornografii, teorii campu nebo výklady snů - - - k vyvolání příběhu, řekla bych, že až odkudsi z astrálu, nebo těch morfogenních polí.

Iveta Rousová

Inu, je to celé krapet poněkud neczeské.

Iveta Rousová

Ale pokud bylo už někým vymyšlené, musí být někde uložené. Jen to umět přečíst...

Balek Barbora

Je to tedy zajímavé. Asi jsem houby kreativní, neumím si představit ani to využití pornografie

Iveta Rousová

Poněvadž já nejsem kreativní vůbec, mám to v těch textech ze zaslaného obrázku.

Iveta Rousová

P. S.: Podívejte se tedy na ten film. Francouzská depeše.

Iveta Rousová

Pornografie je kromě jiných významů i kodifikovatelný žánr.

Iveta Rousová

P. S.: Podívejte se na současnou czeskou politiku – ta už je 33 roků pornografická.

Iveta Rousová

Veskrze pornografická.

 

st 20:03

Balek Barbora

No, tak v té naší politice bych čerpat inspiraci nechtěla, mám pornografii nějak spojenou s rozkoší :)

Iveta Rousová

Já zas s nátlakem a oslizlostí.

Balek Barbora

Tak to jste trochu masochistka, když v tom dobrovolně hledáte inspiraci :), navíc pro něco tak hezkého jako je další Andersonův film.

Iveta Rousová

Čistá, tzn. nepolitická, pornografie mě ve většině případů neuráží... :) I když se jí mimo textologii nevěnuji....

 

pá 8:56

Iveta Rousová

Dobré ráno! Jsem ráda, že vidím, že jste zrovna přítomna. Neb se pouštím do zpracovánání toho, co jsme si napovídaly minule. Doufaje, že takto předem oznámeno, nebudete mít výhrady.

 

pá 9:28

Balek Barbora

Dobré ráno. A pouštíte se do experimentování s magií, nebo psaní příběhu?

Iveta Rousová

Dobrá otázka. Na kterou odpovím zprostředkovaně. Příběhu, samozřejmě! - - - Ale:

Iveta Rousová

V tom vašem PŘÍBĚHU se zavařovačkama jsem si uvědomila jedno poučení: mnohem (emočně) víc by v galerii na mě působily ty jejich fotografie, nežli ony samy. Reprodukce. ZPROSTŘEDNOVANOST JEJICH BYTÍ. A ještě víc pak reprodukce jejich reprodukcí, tedy výjev po kliknutí na odkaz internetu.

Iveta Rousová

Tak nějak já chápu příběh.

 

pá 10:40

Balek Barbora

Aha, ale ty zavařovačky se prezentovaly jako fotky a teď už ukazuju vlastně jen fotky na webu, tak je to vlastně skoro podle Vašich představ. Ale jinak mi to zní dost jako verze dost odtržené od života, nezdá se Vám? Není lepší vystavovat přímo a přímo vidět?

Iveta Rousová

Asi nejlepší je přímo myslet -- předvádění určitě vede jen k ilustrativnosti.

Balek Barbora

:) tak vidět druhým do hlavy naštěstí ještě neumíme

Iveta Rousová

Jak vidíte na obrázku, umístila jsem ty vaše zavařovačky jako pastvu zdejším magikům.

Iveta Rousová

Zvědava na případné jejich reakce.

Iveta Rousová

https://www.facebook.com/groups/655729872344645

Balek Barbora

Asi mi není úplně příjemné, být takto vržena v plen…

Iveta Rousová

Tihle by do galerie nikdy nezabrousili. - - - Ostatně, nechte se případně navazujícím příběhem překvapit.

Iveta Rousová

Zatímco takhle klábosíme, už to tm viděli 2 lidé...

Balek Barbora

Je to pro mne intimní věc a na mém novém webu už nebude, ani v galerii, tak bych ji nešířila ani mezi lidi, kteří by do galerie nezavítali. Vlastně je mi to nepříjemné

Iveta Rousová

Bylo dáno v plen před málem 20 roky – nebylo dáno v plen dnes. Bylo dáno – nebylo dáno. Bylo – nebylo... - - - Nepřipomíná vám tato nejednoznačnost něco?

Míním tím dotazem nejenom jiný ozev vlivu woodoo.

Iveta Rousová

A v takovém poklidu si vlastně píšeme Wesovskou povídku...

 

pá 12:26

Balek Barbora

:) já vím, jen jsem to ještě nesmazala z webu a Vy už z toho děláte jiný příběh. Přitom mám tolik lepších věcí, když už mi děláte propagaci…

Iveta Rousová

Tím slovem lepších myslíte wesovštějších?

Balek Barbora

No, asi jo :)

Iveta Rousová

Nejsem si jista, viz ty modlící koberečky, a proto vám večer předvedu jedno zcela vámi nečekanané VAŠE wesovské překvapení.

Iveta Rousová

nečekané -- oprava

Balek Barbora

:))) tak to můžu dvacet let lopotění nad uměním zahodit

Iveta Rousová

Nic nezahazujte -- všechno se s adekvátními interpretacemi hodí. Respektive: může hodit.

Iveta Rousová

Jen si třeba představte výstavu VAŠEHO wesovského vidění. Což by bylo ještě více wesovské, neboť se v czesku neví, že Wes i instaluje/kurátoruje výstavy.

 

pá 15:33

Balek Barbora

To je hezká představa. Ale já hledám inspiraci asi spíš v sobě, samozřejmě vnější vlivy jsou neoddiskutovatelné, ale myslím tím, že nejsem zaujala nějakou osobností, kterou bych vědomě brala v úvahu takto komplexně.

 

pá 18:39

Iveta Rousová

Jak jsem slíbila, tak oznamuji: vaši FB profilovku jsem krapet ořízla, ve formátu wesovsky vystředila, a ve výsledku posílám. Přičemž jsem si jista, že vás by tohhle řešení nenapadlo.

OBRÁZEK

Iveta Rousová

A co jsem neslíbila. a přesto se rozhodla zprostředkovaně učinit, vizte v ukázce následné.

OBRÁZEK

Iveta Rousová

Tahle FB skupina milovníků výtvarného umění má 1700 členů. Naprostou většinu z nich nějakej Wes Anderson rovněž nezajímá.

Iveta Rousová

Jinak by nám tu začínala vznikat povídka obdobná té první z Francouzské depeše.

 

pá 19:59

Balek Barbora

Pěkné. A čím se zabýváte jinak?

Iveta Rousová

V czesku? V němž už nejméně 33 roků není možný hraný film? Odpověď je přece zřejmá: Filmovostí Wese Andersona. A to nejenou tou obsaženou v jeho filmech.

Iveta Rousová

nejenommmm -- opravuji

Balek Barbora

Takže jste filmová vědkyně?

Iveta Rousová

Kdepak. V tátově firmě pokladní. - - - Kolaborovat se nemá.

 

so 6:44

Iveta Rousová

Ze včerejšího závěru pro mne vyplynulo, že bych se měla pokusit zprostředkovat z/míněný význam onoho mnou použitého slova kolaborace – a to, samozřejmě, v souvislosti s Wesovým filmem.

Iveta Rousová

Tak tedy: úplně na začátku mého plánu jsem si stanovila i předsevzetí, že se nikdy nepodívám na film Asteroid City, pokud nesepíšu mou jeho příběhovou verzi. - - - A teď se mnou (za trest velkohubosti?) leda tak mlátí zvědavost, když se mi odkudsi doneslo, že jeden z těch, i na kterých stojí celá Wesovská filmovost, tedy herec Bill Murray, dostal v průběhu natáčení covida – a musel být tedy vyměněn za kohosi jiného. Inu, v prostředí českých televizních seriálů praxe zcela samozřejmá, tak proč mě tentokrát tak napíná?

Iveta Rousová

I tady, přece, se jen (ve zdejším pojetí) vyměnila figurka za figurku, herec ukázněně, ba dokonce nadšeně, převzal roli – a já jsem toliko zvědava, stihne-li Wesův film za tuhletu kolaboraci z veskrze nutných produkčních důvodů nějaký mravní trest. – – – Ba, dokonce, přistihla jsem se, že bych si (víceméně z výchovných důvodů vůči zdejším domorodcům) něco takového přála. … A tak to se mnou teď šije. Jsouc sama se sebou v rozporu...

Iveta Rousová

A tak i proto jsem se pustila, víceméně okrajově, před pár dny do tématu Sandry Bullockové, neboť ta má podle mého nejlepšího mínění v prostředí českého filmovnictví zdatnou dvojnici. Kdybych ihned prozradila její identitu, všichni okolo by začali nadskakovat – pokud vás zaujalo, zkuste tedy hádat tuhle tajem/nku, k níž vám prozradím, že dotyčná oplývá množstvím vlasů určitě vhodným k jakémukoli vyšívání, třeba jejího portrétu, a, zejména, oním pokaždé vystrašeně úzkostným pohledem, jímž se zadívá do kamery.

Nějak tak se, podle mého mínění, projevuje zdejší malost, vědomí oné kolaborace (víceméně z protekce) zasuté kdesi hlubinně uvnitř oněch, víceméně, všech zdejších rádoby uměleckých výkonů.

 

ne 11:33

Iveta Rousová

OBRÁZEK

Iveta Rousová

https://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=534791

Iveta Rousová

WESOVSKÁ VIZUALITA

 

ne 12:06

Iveta Rousová

Představte si tedy ve vší své tvořivosti, popřípadě kreativnosti, na sám můj konec – že by se v této tak neblahé zemi našli nějaký šikovný kurátor nebo kurátorka, kteří by dali dohromady (vaši) výstavu na tohle téma, vedeni oním příkladem Wesovsky vídeňským. Cosi v rozsahu pouhé předsíně nějaké galerie, v kusech tak takových pouhých oněch 7, jež jako numero činí rozdíl mezi filmovostí Wese a Hřebejka.

Iveta Rousová

Poněvadž takové 2 kusy už máte hotovy (zavařovačky & vlčici v rozkvetlém třešňovém sadu), přeju vám, najezena špenátové kaše, do takového zaujetí zdar!

Balek Barbora

Kde berete tolik času? Závidím Vám. Dostanu se k Facebooku tak maximálně na záchodě, čímž omlouvám kusost svých odpovědí :)

Balek Barbora

Potěšil by mne vůbec nějaký kurátor, natož Wesovský :)

Iveta Rousová

Množství mého času je dáno množstvím mého zaujetí.

Iveta Rousová

Viděla jste těch včerejších 70 000 na Václavském náměstí? Všichni postiženi Hřebejkem.

Balek Barbora

Chápu. To je ale hezké. Já mám momentálně stále upatlané ruce od pryskyřice, to je zase moje zaujetím

Balek Barbora

Neviděla, ale vyděsila jsem se.

Iveta Rousová

Co se týče zrovna té pryskyřice, tak mám doklady, že zrovna Wes ji má převelice v oblibě.

 

ne 14:47

Balek Barbora

:))) tak vidíte, asi teď tedy dělám wesovské věci :) Nechte se překvapit

Iveta Rousová

Ale on i ten Michalangelo bývával věčně zapatlaný...

 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru