Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mobilní dílo! Lze ho přenášet spolu s mobilem :D

09. 09. 2022
15
31
423
Autor
Aru

Toto níže je DÍLO! Káždý návštěvník dostane jeden mobil na prodejně Mňaumobilu, ptejte se u svého prodejce.

Malej Véna přišel ze školy a hned spustil:

"Mamí, potřebuju mobil"

"Na co ty potřebuješ mobil? Je ti teprv šest let."

"Já vím, ale já ho potřebujuuuuuuuu a všichni ostatní už ho taky mají."

"Ty na něm budeš tak akorát hrát hry! Takže ho nepotřebuješ."

"Nebudu na něm hrát hry, já ho potřebujuuuuu."

"Nepotřebuješ, protože na něm budeš jenom hrát a utratíš na tom celou mojí i tatínkovu výplatu a tatínkovi nezbude než se zastřelit a mě než se utopit."

"Ale mamíííííí."

"Nic takovýho, alou do pokojíku a spát."

"Ale vždyť je poledne."

 

Za měsíc dostal malej Véna MoBiL od společnosti Mňaumobil, nové generace Xghjririruzegeheieor 88773636363674748484949, měl milion tlačítek, vlastně ne, doba tou dobou pokročila, neměl žádné tlačítko.

"Tady máš ten tvůj mobil!!!!!!"

"To je super mami."

"To není super! Ty určitě na něm budeš hrát hry!"

"Ale nebudu, neboj mami."

"Já tomu nevěřím, ty určitě na tom budeš jenom hrát a na mě a na tatínka si už vůbec nevzpomeneš, že jsi kdy měl někdy rodiče."

"Ale mamííííí."

"Alou do postele, beztak už jsi měl spát!"

"..."

"A ne že na tom budeš hrát hry!"

 

Příštího dne se Véna vracel ze školy, měl na mobilu, společnosti Mňaumobil, verze Xghj........ 69 přijatých esemesek, 42 hovorů, 24 videohovorů, 1. konferenční hovor, 100 příchozích fotek a to všechno od maminy.

"Jak to že na tom nehraješ hry? Vždyť je ti teprve šest let. Vůbec netuším co jsi celý den dělal? Co máš ten mobil, tak tě celý den nevidím!"

"Mamí, vždyť jsi mi celý den volala a psala a posílala fotky sebe a tatínka."

"No..... to sice ano, ale protože v dnešní mobilní době o tebe mám strach. Co když tě někdo přepadne a ukradne ti mobil! A ještě tě s ním přetáhne přes hlavu? Kdybys na tom aspoň hrál hry! Byl bys v bezpečí a doma!"  

"Vždyť jsem ti říkal, že na tom nechci hrát hry."

"Už dost řečí, úkoly si uděláš ráno ve škole, alou spát!"

 

Dalšího dne se malej Véna vracel bez mobilu.

"Kde máš mobil? Jak chceš hrát hry?"

"Učitelka mi ho zabavila, protože jsi mi celý den volala, mamí!"

"Ale co teď budeme dělat, kde teď budeš hrát hry?"

"Nehrál jsem hry!"

"Tak alou spát!"

Od té doby malej Véna, ani když byl velkej už nikdy na mobil nesáhnul a raději choval hejno poštovních holubů.


31 názorů

Aru
13. 09. 2022
Dát tip

díky bixley ;)


bixley
13. 09. 2022
Dát tip

Vrků, to se mi líbilo!


Aru
10. 09. 2022
Dát tip

teď jsem se probudil :D

dneska je den taaaaaaaak bez energie, strašný


fakt nebudu hrát a ty alou spát......


Abakus
10. 09. 2022
Dát tip

na pevnú linku som čakala niekoľko rokov... Môj najmenší potomok má už niekoľko rokov mobil - mačkací - tlačitkový s vybitou baterkou a malým šedivým displejom a funguje to. Plus má kľúče od mercedes - asi by sa  to malo skloňovať podobne ako Zeus - čiže kľúče od méďáka  - krásne žlté hrajúce  niekoľko rôznych kúskov tónov. 


Aru
09. 09. 2022
Dát tip

to byly mobily ještě na mobilování :)


Já jsem měl prvý mobil až v mé geo firmičce někdy v r. 1994 nebo 1995,..., a i s pevnou anténkou měřil téměř půl metru :) (no, to jsem přehnal -ale cca 25 cm měl :) )


Aru
09. 09. 2022
Dát tip

díky Danny a Benetko ;)


Benetka
09. 09. 2022
Dát tip

Vtipné! :)


Danny
09. 09. 2022
Dát tip

měl hrát ty hry a bylo by vymalováno :) tip


Aru
09. 09. 2022
Dát tip

Alegno: óóóóóó :D


Aru
09. 09. 2022
Dát tip

Květoni, je to spíš fraška


Aru
09. 09. 2022
Dát tip

Loki, myslím si že socializace je klíčem jak ovládat lidi přes strach o své blízké a zároveň skrz známé/přátele/rodinu donutit lidi přejímat od názorů až po technologie to co vstupní činitel přinaší a chce zavést do společnosti, doslova takhle funguje overtonovo okno, kdy od nemyslitelných věcí společnost umožní aby daná věc se stala přijatelnou a funguje to díky tomu že lidé spolu interagují a tvoří společnosti, tím přejímají postoje jeden od druhého a nedohlídnou na původní vstup, pokud ho nezačnou zkoumat.

jistá neintegrita má smysl v tom, že takový člověk působí více jako samostatná jednotka, než jako bod v množině. Loki mě se zdá, že se málo zajímaš o manipulační techniky a o tom jak funguje manipulování mysli, které jsou staré jako lidstvo samo, leč tyto techniky se zdokonalují a otvírají se nové možnosti právě skrze nové technologie, které jsou a budou zaváděny


Hezká bajka, taková poučná alegorie formující mravní zásady. Hotovej Ezau. Nebo Ezoch? Furt se mi ti dva pletou.


Alegna
09. 09. 2022
Dát tip

Nikdy nikoho nepodceňuj, i když seš autor :)


Aru
09. 09. 2022
Dát tip

Alegno, ta mamina nebyla tak úplně příčetná, aby měla nějakej plán ;)


Alegna
09. 09. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

Tedy já si myslím, že to byl od maminky plán. Dítko mobil dostalo (hodní rodiče) a ona se postarala, aby mu ho učitelka (zlá) zabavila :)


Litarts
09. 09. 2022
Dát tip Aru

Ano, taková "elektronizace" člověka vede k postuné debilizaci společnosti. Zůstávají jen solitéry výjimek, které ale musejí vynakládat stále větší úsilí na to, aby ta debilizace úžasných výhod nepohltila i je.


Aru
09. 09. 2022
Dát tip

Litartisi, čím víc je člověk socializován, tím víc chce sdílet zájmy své skupiny a tím víc přijme módní technologie populární v té skupině, tak postupně lidi přijmou i úplné nesmysly, jenom proto aby nebyli sami


Aru
09. 09. 2022
Dát tip

Evži, faktem je že mobily už dávno neslouží pouze k mobilování, ale že se staly prostředkem k trávení volného času, ostatně to by se dalo říct o jakékoli technologii, která se užívá denně, více než na její původní smysl.

čipy? to mě po covid mánii nepřekvapuje, být rodičem, tak bych to nikdy nedopustil, ale jestli si lidi nechají namluvit do hlavy, že to jejich děti potřebují, zkáza lidstva může pokračovat dál, já si budu dál poustevničit a pozorovat šílející lidstvo, pak o tom sepíšu report :D:D


Aru
09. 09. 2022
Dát tip

Jamardi, ale Véna chtěl být připojen, leč ta matka tak zamíchala kartama ;)


Mobil je fajn. V těch smradlavých telefonních budkách s urvanými sluchátky a někdy i chybějícími přistroji to nebylo nic moc.

Je to pohodlné, ale klidně může být na jiném místě než já. :-)))

Děti jej určitě nepotřebují. Stejně se budou čipovat, aby měli rodiče přehled. Je to děs.


Litarts
09. 09. 2022
Dát tip

Tohle jsem si náhodou přečetl a musím se usmívat. Otrokem mobilu jsem se nestal, stačí mi, že otročím (ale převážně jen pracovně a pro svoji tvorbu) velkému počítači. Ponechal jsem si pevnou linku s internetem a mobil nikdy nepořídil. Když jsem doma, tak jsem na příjmu, a když jsem venku, tak mám jiné zájmy. Nechodím po ulicích a v lese jako debil s mobilem na uchu či stále před sebou.


Jamardi
09. 09. 2022
Dát tip

Jo, když někoho otravují, tak nechce být připojen. :)


Aru
08. 09. 2022
Dát tip

to byly časy co Loki, já také ještě na zakládce neměl mobil, teprve až na střední jsem ho dostal a utratil všechen kredit za hry, poněvadž jsem neměl kamarády ani předtím :D:D

až s Písmákem můj život dostal smysl jak vymýšlet takovýhle krávoviny :D

o Římanech jsem také cosi slyšel, prý pocházejí z Indie, kde se nachází velká Římská říše :D

toto veledílko je vlastně historickým pojednáním o době kdy mobily se zaváděly, tedy vtip s tlačítky je nekompatibilní. v dnešních časech odolá ve vyspělých regionech pouze rodina poustevníků, případně se doporučuje založit si sektu, či církev zakazující používání mobilů :D


Aru
08. 09. 2022
Dát tip

:D

žádný spaní, zítra se volní ;))


Kočkodan
08. 09. 2022
Dát tip MilanH

Dočetl jsem tvoje dílko a hned spouštím: Aru už nepiš! A alou spát!

(Jde samozřejmě jen o pokus o humor, ve tvé prozaické miniatuře jsem ho také našel.)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru