Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Her Majesty

09. 09. 2022
13
25
383
Autor
aleš-novák

21.4.1926 - 8.9.2022

měli jsme ji rádi

místo  královna Elizabeth

jsme jí říkali Alžběta

   

budeme  

i místo král Charles 

říkat Karel...?


25 názorů

Abakus
10. 09. 2022
Dát tip aleš-novák

Loki - nie je neávistný  - to mi súdruhovia nedovolili, ale obavy, že sa  tie komunisticke hovada môžu dostať k moci, tie  tu sú.

Všimni si, o čo je prevádzka monarchie jednoduchšia a  lacnejšia.  A keď  sa zadarí, tak taká kráľovná môže byť inteligentná.


Umělec
09. 09. 2022
Dát tip

abyste se z toho všeho nepo.


Abakus
09. 09. 2022
Dát tip aleš-novák

Truchlím vtedy keď  ja chcem a  za koho chcem. Mala som pocit, že tu Bety bude večne.

V ten deň som navštívila kamarátkinu mamu - 94 s  tým, že je na tom zle.

--------------

Mala som a  mám  a zrejme ešte dlho budem mať nesmierne rada funusy veľkých ruských štátnikov prekladaných našimi hlavami nakoniec  tiež. Pri jednej z príležitostí - stalin a gottwald mi pustili časť rodiny z basy von - ale iba  časť.


truchlí za koho chceš, máme svobodu truchlení...:o)


Benetka
09. 09. 2022
Dát tip

Ajnc cvaj draj

Karel nese asi čaj...


někdo si romantizuje komunismus, někdo zase feudalismus...:o)


Diana
09. 09. 2022
Dát tip

Byla fakt dobrá! Musleme na ni s úctou! 


Aru
09. 09. 2022
Dát tip

no jo, absurdní potřeba převádět cizí jména, pak co historik, to doslova jiný panovník s jiným jménem, ačkoli se jedná o toho samého :))


aleš-novák
09. 09. 2022
Dát tip Alegna, Aru

Podle Ústavu pro Jazyk český se v češtině překládají jména panovníků. Proto doteď byla Elizabeth Alžběta, ale ostatní jména členů královské rodiny se nepřekládala...


Alenakar
09. 09. 2022
Dát tip Gora, Zeanddrich E.

supizme, to bude velmi jednoduchá úprava a také účelná, protože v pořadníku na trůn jsou momentálně samí muži.    Možná se taky skupina Queen teď přejmenuje na  King.


aleš-novák
09. 09. 2022
Dát tip supizmus

včera se hrále hymna jen instrumentálně...


supizmus
09. 09. 2022
Dát tip

Spíš si kladu otázku, zda se v anglické hymně změní "God save the queen" na "God save the king"...


aleš-novák
09. 09. 2022
Dát tip supizmus, Alegna, blacksabbath

mimochodem...10.září 1898 zemřela Alžběta, zvaná Sissi, manželka císaře Františka Josefa I. ...


Necháme se překvapit.

Dynastie Babišovců by se neměla nikde v našich dějinách objevit.


Alenakar
09. 09. 2022
Dát tip

Aleši,

u budoucího anglického krále ještě není ani jisté, že bude používat jméno Charles. Může si zvolit úplně jiné jméno, pokud by chtěl navázat na některého ze svých předků.  Za monarchistickou básničku tip.


Prosecký
09. 09. 2022
Dát tip supizmus, Gora, Alegna

Já myslím, že by to nebylo správné, protože Karel IV. je náš současný král: 

- Karel I., (známý spíše jako římský císař Karel IV.) 1316-1378,

- Karel II. Bavorský 1697-1745,

- Karel III. (známý spíše jako rakouský císař Karel I.) 1877-1922 a aktuálně

- Karel IV. (*1961). 

My, monarchisté, doufáme, že se dožijeme jeho návratu na svatováclavský trůn, ale spíše to vypadá, že se koruny ujme nová dynastie - Babišovci.


Norsko
09. 09. 2022
Dát tip

Nebudeme. Čárls je jasnej


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru