Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

K písčitému plácku, co zůstávají v něm otisky nohou železného stolu

09. 09. 2022
9
13
274

 

(báseň asi z konce 90.let; po  zdejší včerejší diskuzi  zkusil jsem zrušit formu, která byla nedílnou (?) součástí této věci asi od r. 2005 :) )

 

 

K písčitému plácku, co zůstávají v něm
otisky nohou železného stolu 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::





Je mi šest let Modrou
oblohu překryji hnědou kostkovanou
dekou, obrazy sám
si vybírám







Mám „volno“; neztrácet
nit - obava zbytečná, poslové
v rychlém a „přesném“ vlaštovčím letu







Sváteční khostn nešahá ani po
bradu;  bílý ubrus s jemnou

krajkou, Panenka Maria, a
dva andělíčci

jako
korunovační klenoty







Vrať se na
místo, vrať se ke
stolu,
čekají (Bůh zná
nejpravější čas)


13 názorů

Tak to vidíš ty a tak to je.


blacksabbath
13. 09. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

"Sváteční khostn nešahá ani po bradu;"....vrátil jsi mě do mého vzpomínkového obrazu


Alegna
10. 09. 2022
Dát tip

Piš jak cítíš i s tou formou :)


Jamardi
10. 09. 2022
Dát tip

Nevím, jak jsi to přesně myslel, ale je fakt, že jsi mě dovedl k určitému problému. Je pravda, že určitá pokora a kázeň musí být. Ale třeba už v době, kdy byl vynalezen hromosvod byly řeči, že je to proti bohu. A je nebo není? Slyšela jsem, že hodně vědců je věřících. 


Prostě - myslím si, že forma dodává podrobnost, barvitost příběhu (a proto také, většinou, moc nechápu lidi, kteří ve svých ,,uměleckých" textech záměrně nepoužívají třeba interpunkci,..., kurzívu, uvozovky, apod.) .

Forma totiž pomáhá v mozku čitatele (např.) dělat tzv. záseky - čtenář se při četbě na chvíli jakoby ,,zarazí", a seshora se mu do mysli v ten okamžik nasune obsah, který se nevešel do psané podoby (a zvláště u poezie je to, myslím, důležité)  

((ovšem naopak chápu , že když někdo chce mít  třeba něco vyložitelné více způsoby, formu záměrně vynechá..))


.. .


(( ...)).

To Supizmus: ..Prostě i zde názorně vidím, že když ,,násilně" zruším seshora nadiktovanou formu, je to prostě už potom něco jiného.. (ztratí to ,,sílu" - tedy velikou část své ,,vypovídací schopnosti"..) .


((..ovšem jak tam, v jednom řádku, vidím změnu ve fontu písma, tak to je dílo zdejšího šotka, ne moje :) ))


supizmus
09. 09. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

Ty jsi autor a sám nejlépe víš, jak forma Tvým textům sluší nejvíc


Aru
09. 09. 2022
Dát tip

hm, hmmm a hmmmmmm, bez mezer to vskutku vypadá líp ;)

- po třetím čtení jsem to (snad) pochopil, posílám tipík :))


((musím říci, že já tam ale tu předchozí formu stejně pořád vidím :) ))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru