Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O veselém člověku ((bajka ze souboru O Jellymannovi I.))

11. 09. 2022
13
23
391

 

Tentokrát opět jedna malá ze souboru č. I., tedy asi z roku 1990 - 91 

 

 

                     O veselém člověku

                    """"""""""""""""""""""""""

    

              Jellymann G. potkal Veselého člověka. Podivil se tomu, protože tak veselého člověka dosud neviděl.

            Na otázku po původu svého rozpoložení onen veselý člověk odvětil, že je vesel stále, že to má od narození. Jellymann ale z literatury věděl, že Vše by mělo býti v Rovnováze, že tedy zřejmě i Smutek a Veselost, a toho podivného muže na to upozornil. Ten to uznal a zasmušil se. Smuten odešel. Do konce života má co vyrovnávat.

     

             Jellymann G. z toho neměl Dobrý pocit.


23 názorů

(( ...)).

Jano, pokud někdo nepoužívá své alterego k tomu, aby v diskuzích dal větší váhu své třeba i vyslovené lži (*zlému výmyslu o někom, kdo mi zrovna názorově nějak nekonvenuje), je mi to srdečně jedno -ať si jich má klidně třeba i deset; .. :).

(pozor - nemluvím teď o diskuzi u tohoto příspěvku; a myslím také, že nemluvím (zde na Písmáku.cz) pouze o své zkušenosti :) )


trojort
15. 09. 2022
Dát tip

...rovnováhu udržovat...


blacksabbath
13. 09. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

Vesele - jen vesele - život musíš brát! Když se tváříš kysele - kdo tě má mít rád????


Prométheus odpoutaný ,Utgard-Loki, že

až podezřele podobné maj boky (tím i sloky?:) )

 

To každého snad rázem v mozku bodne -musí

 se jednat  *jedině o dvojčata rodné!

Podobností je tu prostě jako máku (nejmíň šest).. . Ale

 

čest; zjevně čistotou ducha jistou slují, že si na Písmáku

navzájem aspoň/ díla svoje netipují :)

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

*(a kverulantství maj snad v rodině :) )


Kočkodan
12. 09. 2022
Dát tip

Přečetl jsem si tvoje dílko a nějak se s tím snad vyrovnám. ;-)


Alenakar
12. 09. 2022
Dát tip blacksabbath

Myslím, že pan Veselý by se měl seznámit s paní Smutnou. Jistě by se dobře doplňovali. Tip.


Janina6
12. 09. 2022
Dát tip

Díky za avízo. Asi to bylo k tomu zlatě obarvenému komentáři? Prvně jsem se lekla, že tady snad někdo kandiduje na prezidenta. Ale ne, to jsi jen, Zeanddrichu, vymyslel trakař. A do lesa jsi nanosil fůru dříví. Ale co už, zima bude krutá. 


Vesmír má rád rovnováhu. Proto se dobrým lidem se stávají převážně zlé věci.


To O.P.:  ..rozhodně si nemyslím, že rozumím všemu na světě (a před těmi již více než třiceti lety jsem si to teprve nemyslel :) )((ostatně, třeba zrovna tento příběh je odrazem mé tehdejší - a přiznané - bezradnosti v některých (i) nejpodstatnějších otázkách, ne? :) ))

A co se týče třeba těch velkých písmen (či i stylu možná, ale tam nevím..); - přinejmenším některá bych dnes asi nepoužil, ale rozhodl jsem se, že -alespoň tedy dnes - do těchto *historických již útvarů nebudu vrtat.

*((zejména asi proto, že dnes by (ode mne) byly daleko, daleko delší, a podstatně lepších návrhů odpovědí bych se v nich asi stejně nedobral :)  ))


Jo, Aru, někdy  jsem si nebyl jist, zda J. G. nebude také tak trošku zvířátko :);

ale bajka v pravém slova smyslu to tedy asi nebude, no (ovšem, kdybych psal v době Ezopa třeba, musel také asi používat nějaké to zvířátko, raději :) )

.


Janina6
11. 09. 2022
Dát tip

Jo, to je velmi trefné. I přesto, že to není bajka.

Takových mudrců, kteří něčím, co vyčetli z literatury, zkazí druhému radost, běhá po světě bohužel spousta.


Nejvíce ze všeho to připomíná slohovou práci malého dítěte, které ještě nebralo ve škole malá a velká písmena, neumí moc stylizovat, a ani vlastně nemá co říci, zato ovšem trpí utkvělou představou, že rozumí všemu na světě. 


Aru
11. 09. 2022
Dát tip

bajka je kdy v příběhu vystupují zvířata, chovající se jako lidé, tohle je spíše podobenství


Alegna
11. 09. 2022
Dát tip

I dobrý úmysl umí napáchat škody ...


Andělka1
11. 09. 2022
Dát tip

***


Zeanddrich E.
11. 09. 2022
Dát tip Alegna

(Jestli si vzpomínám dobře, tak autora v té době (tedy začátkem devadesátých let) nadprůměrně (mimo jiné :) ) trápila otázka, zda by ze (snad) všeobecného vesmírného zákona O rovnováze neměly některé záležitosti býti vyjmuty :) )


Jo, zkazit někomu den, nebo i víc, to umí hodně lidí.


Jamardi
11. 09. 2022
Dát tip

To se nedivím.


Jamardi
11. 09. 2022
Dát tip

To se nedivím.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru