Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nadražní cesty

17. 09. 2022
14
8
387
Autor
kadeřavá

nedospaná noc

padá k ránu

 

neživé oči bludiček 

v černém rámu řas

nekonečné nohy

zas a znovu

odtikávají čas

 kladívky podpatků 

 

bufet

rádio Orion

stínům mixuje vzduch

proslazený trávou

šedivě prokvétá malba

posledním douškem cigaret

mezi zápachem z toalet

 

a pravá dáma 

nepije před dvanáctou :-))))


8 názorů

MilanH
30. 10. 2022
Dát tip

:-)


Napsala bych: neživvé oči bludiček 

v černém rámu řas 

nekonečné nohy 

znovu a zas 

kladívky podpatků 

odtikávají čas...a tu trávu tam taky cítím. *


kadeřavá
26. 09. 2022
Dát tip

a2a2a v bufetu na nádraží svěží trávu nenajdeš ani po ránu:-)  psala jsem v noci na nádraží a marijánka tam voněla snad i ze zdí bufetu děkuji za ohodnoceni básničky


Silene
25. 09. 2022
Dát tip

Ad klasifikace, co je v poetickém textu kýč nebo klišé: často se přihodí, že podobným pokusem o ni glosátor odradí autora od dobrého nápadu. Sečtělý jedinec poučeně ví, že šance na neotřelé poetické spojení, jaké doposud nikdo nepoužil, je minimální. I v případech, kde má tvůrce či čtenář upřímnou radost z objevu něčeho domněle originálního, obvykle dříve či později shledá ekvivalentní zpracování u některého z dalších tvůrců. Dtto rým u rýmovaných děl, rýmová schémata atd. 


a2a2a
24. 09. 2022
Dát tip

Popis ranní nálady, formálně zde vidím výrazný posun v tom, že se zde nachází mnohem méně balastu, téměř žádný.

Jako starší čtenář mi utíká metafora ...nekonečné nohy..., dále pak bych uvažoval o výrazu ...proslazený trávou.... nahazuje to asociaci s marihuanou, což by po ránu nemělo být až tolik rozšířené, spíš bych napsal ,,,osvěžený trávou.... a pak pozor na veršíky typu ...poslední doušek cigaret...., to je už velký kýč, pokud není spojen s nějakým nápaditým, překvapivým významem. Také lze namítnout, že jde o žánrový obrázek, pohlednici, ale bez jakéhokoliv vzkazu, přesahu, prostě náladovka.

Naopak pochválím grafické rozčlenění, nástup do třetí strofy, ten je parádní a také závěr, který zní sarkasticky, současně civilně, ačkoliv bych tady uvítal lepší obsahovou návaznost na předchozí sloku.


Alenakar
19. 09. 2022
Dát tip

Trošku jak od Václava Hraběte. Tip.


Benetka
17. 09. 2022
Dát tip

Moc hezké! ;)


Jamardi
17. 09. 2022
Dát tip Alegna, blacksabbath

Po probdělé noci by třeba kafe bodlo. :)))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru