Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Šírání

03. 06. 2002
18
0
3051
Autor
Elyanne

Nebe má barvu nefritu

a země voní jako kmín.

Vínem jsem zcela bez viny

a ty nepřijdeš, kdybys chtěl...

 

Země je oregáno těl,

nebe má zlaté obliny.

Než touhu hodím do malin,

sylvána pustím ke svým rtům

 


Kostka
20. 10. 2002
Dát tip
Hm, talent. *

Amanda
29. 06. 2002
Dát tip
Hezke primery...

unseen
20. 06. 2002
Dát tip
ano* (je na čase, abych opět navštívil vinotéku....za každý tvůj skvělý obraz si dopřát doušek....snad nezemřu ;o) )

Okeya
12. 06. 2002
Dát tip
Dobrá ...

Helča
12. 06. 2002
Dát tip
Krásné obraty, ale nemůžu to dostat do správného rytmu, aby to hezky plynulo. Asi bych to musela slyšet čtené (nejlíp autorkou)

Lyryk
08. 06. 2002
Dát tip
:-)

Elyanne
06. 06. 2002
Dát tip
Carodej: Záleží, jak se na to díváš. Sylván sám o sobě je Pan. Pokud se podíváš z druhé strany, můžeš v básni vidět něco o Sylvánském zeleném... Všem díky. ...eh....to víno tam bylo jako indicie a mně se líbilo "obliny - bez viny"...

hermit
06. 06. 2002
Dát tip
My děkujueme.

Cyndi
06. 06. 2002
Dát tip
eště avi

Dabi
06. 06. 2002
Dát tip
Moc se mi to líbí:o) Celé to krásně voní, víš?:o) Můj upřímný t*

dick
04. 06. 2002
Dát tip
tak to je gurmánska lahodka..sylvána si pustím k rtum nez se hodím do malin..jehličí voní taky honím v sobě ryby raky touha voní škořicí šafrany kvetou v ložnici T*

Quoniam
04. 06. 2002
Dát tip
      Krásná báseň. Jediný kaz vidím v užití opotřebované hříčky víno - vina. Báseň barvu nefritu a voní. Moc se mi líbí verš "Země je oregáno těl".       Trošku váhám, co se slovem sylván. Jistě má pro tebe svůj význam, ale já ho cítím jako (velmi) lehkou disharmonii v melodii básně.       Zrcadlové otočení rýmování je s každým dalším čtením příjemnější a působí jako návrat do tóniky v hudbě.       Hezký den.

hermit
04. 06. 2002
Dát tip
líbí se mi, ale líbí se mi vlastně jen druhá strofa, ta první: nefrit, vůně kmínu, víno & vina - to jsou opravdu už dost opotřebované nástroje, a tady v té básni nezískávají nový originální lesk... druhá strofa je ale pro mně vážně mńam! :-) Jo, a hezký den taky přeju, jo.

Cyndi
04. 06. 2002
Dát tip
nevim přesně proč, ale sbíhaj se mi sliny... :))) tak končí zešňupaný hipíci... tipík a virtuální pusu na čelo :))

Merle
04. 06. 2002
Dát tip
no... no... no nevim

Albireo
04. 06. 2002
Dát tip
Já jsem si těch rýmů abcd dcba nevšiml, dokud je nevyhmátl ďáblík. Je to krásné a to koření to koření. hermite: asi jsem ignorant, ale na vůni kmínu v básni si nevzpomínám. Tip.

hermit
04. 06. 2002
Dát tip
Albi, vzpomeň si, ve druhém verši.... :-)))

Albireo
04. 06. 2002
Dát tip
hermite, nevzpomínám si na ni z jiné básně. Píšeš o ní jako o opotřebovaném nástroji.

hermit
04. 06. 2002
Dát tip
Aha, takhle. :-) Tak to jsi mě Albi chytil za flígr. Měl jsem asi spíš napsat, že se mi nelíbí forma použití vůně kmínu jako poetické figury, protože si konkrétně nevzpomenu (ha! už se kroutí!)) na báseň (kromě své :-)) s vůní kmínu, ale já si vzhledem ke své skleróze nevzpomenu ani na konkrétní báseň s nefritem, nebo vinou vína. :-) Ale Elyanne snad pochopí, jak jsem to myslel. Ostatně, co záleží na to, co já si myslím, že :o) Obecně nic proti kmínu nemám, mám rád kmínový likér. :-)

Armand
04. 06. 2002
Dát tip
* :)

Albireo
04. 06. 2002
Dát tip
Mně to nezarazilo, protože vůni i chuť kmínu mám moc rád. Nemusí být v alaši/kmínce, takový slaný pokmínovaný rohlík - mňam! A ta básnička také mňam.

Bacil
04. 06. 2002
Dát tip
To je tak moc nádherné.........

Gastarbajtr
04. 06. 2002
Dát tip
*!

Carodej
04. 06. 2002
Dát tip
*** jsem hloupý - co je to sylván?

Adams
03. 06. 2002
Dát tip
Moc hezké...-)

miklunka
03. 06. 2002
Dát tip
:*o)

*t

dablik008
03. 06. 2002
Dát tip
ja uz se po prvni strofe lek, ze to bude bez rymu ;o) a ono neni...krasne rymujes *!

Ziggy
03. 06. 2002
Dát tip
... chcem :-)

Petula
03. 06. 2002
Dát tip
Je to takové.... No, jako hádanka... Taková barevná, ale hádanka, hříčka... Neuhodla jsem... Jen ty barvy a text vnímám. Melodii. A i když jsem nevstoupila do bran Tvého paláce, jen zvenku jej obdivuji, TiPovat musím... I z dálky je Tvá stavba krásná!!!

░▒▓-_-▓▒░
«*»


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru