Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tu nejde o priestor

Výběr: hermit, Bix
05. 06. 2002
8
0
1816
Autor
Mythus

Asi podľahnem pokušeniu zmazávania diel.

I.

 

Nikdy som sa nemodlieval

a nikdy som nechápal

ako sa niekto môže rozprávať so stropom.

Aký to má význam?

Ja som totiž nikdy nemal posteľ,

pri ktorej by sa dalo kľaknúť.

A hovorím si, že ani Rím nebol

postavený za deň.

 

II.

 

A možno som sa ešte nikomu neotvoril,

tak celkom myslím,

imaginárne roztiahol nohy

a nechal do sebna prúdiť celý vesmír,

celkom nahý sa ľahostajne k svetu

roztopil

 

III.

 

...keď sme sa vrátili späť na Zem,

našli sme len horiace knihy...

 

 

Raj je vlastne peklom,

niet tam za čo bojovať.


Bix
12. 07. 2002
Dát tip
MTVR !! Chýbaš veľmi - kedy sa stretneme ??

Mythus
11. 07. 2002
Dát tip
To je fajn, že tam zostal kúsok nádeje aj pre mňa, že ju tam teraz opäť nachádzam. Cez tvoje slová, Ľubka.

Bix
29. 06. 2002
Dát tip
v prvej slohe teraz vidím oveľa silnejšiu nádej ako vtedy, keď som to čítala prvýkrát :o) - hlavne v jej posledných dvoch veršoch, samozrejme rozprávanie so stropom je náhodou skvelé :o) tá II. pasáž je strašne silná - roztiahnuť nohy je pre mňa gestom obrovskej dôvery - veľmi zraniteľné gesto, veľmi bolestivé gesto...veľmi otvorené gesto - uff, ledva to ide rozdýchať ! III. stupňuješ to ( doslova by som asi nechcela, aby sa to stalo ) - sila - au Raj je vlastne peklom, niet tam za čo bojovať vidím to predsa len dnes nejako pozitívnejšie - Nie je dokonalé to, čo je dokonalé, ale to, čo sa zdokonaľuje v tomto súhlasím :o) Pusu na líčko bračkovi - si veľa ! Oveľa viac.

Bix
29. 06. 2002
Dát tip
A čo tá hrúbka v názve ? :o)

Ziggy
13. 06. 2002
Dát tip

Ziggy
13. 06. 2002
Dát tip

Ziggy
13. 06. 2002
Dát tip

Ziggy
13. 06. 2002
Dát tip

aqua
09. 06. 2002
Dát tip
niektoré vety vyrážajú dych ... rozprávať sa so stropom...lepšie sa to ani nedá povedať a tie nohy.....sú tam namieste, tak provokujúco na mieste k tvojim básňam sa ťahko píšu kritiky, lebo tvoje slová sa dotknú na citlivom mieste .... čosi prebudia

Mythus
06. 06. 2002
Dát tip
1 avi Ľubí, neskrtizuješ? (prosím!)

Tynic
06. 06. 2002
Dát tip
tak hodně !!!!!

Pepo
05. 06. 2002
Dát tip
Myslem som, keďže je to kurzívou - nádherná myšlienka, zapamätám si. Braček, ja tam vulgarizmy nevidím. Gaste, však.

Mythus
05. 06. 2002
Dát tip
Ja idiot! Zabudnem sa poďakovať dáme...ďakujme, tanganika! :)

hermit
05. 06. 2002
Dát tip
Myth: no, dalo by se to rozpitvat, co se mi líbí míň a co víc, ale tahle báseń je tak těžkotonážní, že její směr nějaká má lehkovážná rychlá kritika zvíci špendlíku nezmění... tvá báseň pluje jak křižník a vlny se valí za její zádí...

Sýkorka
05. 06. 2002
Dát tip
Braček, skvelé. Máš skvelý zmysel pre čisté vystihnutie svojich pocitov, si tak úprimný. Je to ako celok úplne super!!!! Keď si spomeniem ako si začínal na Písmáku.. :o))) Posielam pierka, nech ťa nesú. Kedykoľvek by ťa napadlo padať.... Mám ťa rada a ten záver je fantastický!!! Celkom ma to prikovalo k stoličke. Učím sa od teba.

hermit
04. 06. 2002
Dát tip
t v co víc? beru, jak to je....

Pepo
04. 06. 2002
Dát tip
Dávaš krásnu bodku. :o) (Je to citát?) Páči sa mi, ale diela nezmazávaj.

Bix
04. 06. 2002
Dát tip
... :o( možno, ale... si silný, budeš silný

tanganika
04. 06. 2002
Dát tip
zaver je citat??? ako celok ma to nieco do seba! t*

Mythus
04. 06. 2002
Dát tip
nie, nie je to citát...moje vlastné. ale polichotilo :) A ďakujem vám ľudkovia! To som nečakal! :) Peťo: Tak ťa poslúchnem... pre teba všetko! :D Trošku ma hnevá tá II.- ka, vieš, nejako som sa nemohol zbaviť tých roztiahnutých nôh. :) A ja na "vulgarizmy(?)" celkom nie som. čo myslíš, je to príliš zlé? Ľubka: prečo taká zmrazená tvárička??? Veď ono to nie je až také smutné. A možno budem a ak mám povedať pravdu, tak sa na to veľmi teším! :) A som, keď mám takto dobrú náladu, tak všetko ide ľahko, ako po masle. A VÝBER (až teraz som si všimol)!!! To sa kde nabralo... :) Hermit: To fakt? :) Človeče, od teba som čakal, že to sprdneš! :) chich Ale tie výbery ma tak strašne potešia! (BTW: Inšpirovala ma kniha "Kto chytá v žite" od Salingera. Je to kulťák a tak trochu popík, ale je to čitaníčko za všetky drobné sveta! Vrelo odporúČam autistom a ľuďom, ktorí hľadajú pokojné a tiché miesto na svete. čo sa tam všetko človek nedozvie. :)

Gastarbajtr
04. 06. 2002
Dát tip
ten konec to snad ani nemohl líp vygradovat!!!!!!!!! *!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru