Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

DO NORY! . . .

22. 09. 2022
20
50
608
Autor
blacksabbath

Vyfasovala jsem krumpáč, lopatu, přilbu s čelním světlem, láhev s vodou, sušené ovoce. A teď čekám.
"Auto k odjezdu na kráter je připraveno na ranveji č. 6," hlásí křaplavý hlas z reproduktoru v hale.

Koukám na postavy, které se zvedly a míří k tunelu s velkou šestkou. Nestíhám si prohlížet tváře. Mají skloněné hlavy. Já také nemám odvahu hledět zpříma na ostatní. Trest je trest. Obávám se, že všichni sedící kolem, ví, kdo jsme.
"Zatracená práce," mumlám si pro sebe a přidávám do kroku. Ještě aby mi napařili další noru za loudání. Všechno je možné.

Jo, odsoudili mě ke třem norám za porušení kreditu uvědomělého občana.
Ad 1) pouštěla jsem si heavymetal
ad 2) jedla jsem maso
ad 3) měla jsem sex

Obávané nory jsou díry do podzemí, kde se kdysi něco dělo. A my z nich máme přinést vše, co najdeme. Prý k dalšímu zkoumání.
"Pha," vyklouzne mi z pusy.
Tady jde o to, že nikdo neví, co tam je, jestli se tam ještě něco nehýbe, jestli nás něco nesežere.
Proto využívají odsouzené. Přece se vědci nepustí do hledání sami. Ještě by někde uvízli za ty jejich kravaty.

Nastupujeme do Uspace4UAMX2094. Je nás dvanáct. Každý z nás má na krku obojek. Vidím, že všem svítí na obojku tři hvězdy - tři prohřešky.
"Jako psi," mumlám si do šály na krku.
"Cíl vaší cesty je Mirnyj (Jakutsko), Rusko," hlásí hlas z obojku. Slyším ho v hlavě.
"Jasně, diamanty," bleskne mi.

Cesta netrvá dlouho. Je zimní období, tudíž je provoz slabý. Dosedáme a vystupujeme.
Uspace odlétá. Teď je to jen na nás. Za každou prozkoumanou noru zhasne jedna hvězda na obojku. Když zhasnou všechny, máme šanci se vrátit. Jenže.......

Do kráteru ( s průměrem 1200 metrů a hloubkou 525 metrů) se spouštíme velkým těžebním náklaďákem. Cesta až na dno dolu bude trvat okolo tří hodin. A je tady zima. Obrovská zima!
Drc. Náklaďák zastavil. Hvízdání obojku mě navádí k první noře.
Zaváhám. Dostávám zásah elektrickým proudem. Zatracenej obojek. A sundat nejde. To už jsem zkoušela.
Rozsvicuju světlo na helmě a popocházím hlouběji do nory. Svítím si střídavě doprava, doleva, pod nohy. Náhle uvidím záblesk.
"Žeby - diamant?"
Hmátnu a mezi prsty se mi prosype zem.
"Zatraceně!"
Prsty mám zmrzlé. Chladem se celá třesu. A ke všemu ještě tohle. Přede mnou je kopice kamení.
"Teď to mám. Zpátky nemůžu. Nenechám se od obojku zabít proudem. Uf!."
Použiju krumpáč jako páku a pokouším se uvolnit jeden kámen.
"Hele, vono to jde."
Jakmile se ho uvolním, zával se sesype. Mezi stropem a sutí vzniká otvor.
"Tudy se protáhnu. Nejsem žádný buřt."
Protahuju se.
"Světlo!"
Fakticky. Jakmile prostrčím hlavu, uvidím světlo. Konec tunelu. Plazím se norou ke světlu.
Venku usedám na rozblácenou zem a vyndavám láhev s vodou. Mám obrovskou žízeň, ale změnila skupenství. Je zamrzlá. Strkám ji pod vaťák. Z pytlíku vyndavám křížalu. Chvíli ji nechávám v puse rozmrznout a pak žvýkám. Zima, hlad a žízeň. Samá negativa. V tom něco zapípá a zhasíná mi jedna hvězda.
"Alelůjá! Vzali to jako dokončenou noru. Tak ještě dvě!"

Obojek mě nechává chvíli odpočinout. Dokonce rozmrzlo pár kapek vody. Dychtivě si je kapu do pusy.
"---|-..|----|---|-..|.-.-.-||-..|.-.|..-|....|.-||-.|---|.-.|.-|," to mě navádí ke druhé noře.
"Hlavně, aby mi vydrželo světlo a v noře mě něco nesežralo. Chci to dokázat! Chci se vrátit!"

Druhá nora. Stejný postup. Světlo doprava, doleva, pod nohy. Po pár krocích......

Něco se blyští na stěně!
"Panebože! Že by.....diamanty?!"
Vím, že jsem sledována. Obojek něco chroustá. Asi vysílá. Chvíli zírám na nález na stěně. Pak se sunu opatrně dál. Proti mně se vynoří dvě světla.....
Doprčič! Co je to? Nějaká šelma?"
Zamrkám. Otevírám oči.

Peřina se válí na zemi, okno jsem zapomněla večer zavřít.
V hlavě se mi mele otázka: "Dokázala jsem projít všechny tři nory? Jsem volná?"


50 názorů

vazal...děkuji za odvahu jít do nor se mnou:-)))))


Renato.....jsem ráda, že kšandy vydržely:-)))))....děkuji


bixley
26. 09. 2022
Dát tip

Super, byla jsem napjatá jak kšandy, jestli vylezeš ven apokoříš další noru. Bezva napětí.


něco je sen ....něco jen tak proběhne před očima v bdělém stavu:-)))))


.. :).

 

Díky :) -Tobě také krásnou neděli, Ivi :)

((máš tedy zajímavé sny asi -ale zrovna tento Ti moc nezávidím :) ))


Zeanddrich....díky za tvou odvahu projít se mnou nory:-)))) přeji krásnou neděli!


jojo, kamna jsou základ...nesnáším, když mi mrzne zadek na lavici:-)))


Jo, kamna tam jsou.


trojort....když je to fakt "silné kafe"....stačí se probudit a dát si silnou kávu:-))))


zlobivá, JO?...to mi vysvětlíš doma:-)))


Maruško....jen jestli tam jde topit:-)))....myslím tím v kamnech:-))))


Bene...ponořit se do nory...to je jenom pro Nory:-))))


Nikolasi...děkuji!


trojort
23. 09. 2022
Dát tip

...Freud by ti to vysvětlil...:)


Znám několik podobných norníků. Mohli bychom jet společně na dovolenou.

Opuštěný srub v horách a v zimě. To by byl teprve horror :-)))

 


Benetka
22. 09. 2022
Dát tip

Paráda! A pro mě navíc ještě námět k zamyšlení jestli své sny nezapisovat stejným stylem jako ty. I když samozřejmě na tebe nemám... Asi se na to......

Taky bych šel do ňáký Nory. Ale žádnou neznám... :D


Jarmilo...našla jsem...na stěně druhé nory, ale nedalo se vykutat:-)))).....krumpáč nešel natupit:-))))....díky za doprovod:-)))


Jamardi
22. 09. 2022
Dát tip

No, kdo má platit za ty vězně....Příště ti jenom nějaké procházení nory neprojde a budeš muset něco najít. :)


blacksabbath
22. 09. 2022
Dát tip dievča z lesa, Alegna, Benetka

Al., do Uspace4UAMX2094...rok výroby 2094. Super vozítko! Vlastně vznášedlo. Tam bylo ještě teplo:-)))))


Alegna
22. 09. 2022
Dát tip

Tý jó a do čeho že jste to nastoupili?


Lady, tak to mě moc těší.....přeji pohodové odpoledne!


Super text, blacksabbath, moc mě to bavilo. :) 


Nami 99
22. 09. 2022
Dát tip blacksabbath

blacksabbath -

Někam kouknu, někam zajdu,

určitě ty boty najdu.

Byl jsem u moře i v horách,

taky v několika norách.


Lady .... díky za odvahu projít nory se mnou:-)))))


blacksabbath
22. 09. 2022
Dát tip dievča z lesa

dievča - křížaly jsem dostala darem....suší snacha, suší dcera - mají sušičky:-))))


blacksabbath
22. 09. 2022
Dát tip Nami 99

Nani...jednu jsem potkala u nory - druhá bude pod postelí:-)))))


ak si si pri plnom vedomí nasušila jabĺčka na zimu a berieš si ich do sna, máš univerzálne schopnosti***


Nami 99
22. 09. 2022
Dát tip blacksabbath

Potřebuju osmičky,

můžou to být i lodičky.


Nami 99
22. 09. 2022
Dát tip Gora

Ivi - 

těším se moc. Pro jistotu se odkopu už v pondělí. Ale jestli najdu boty. Už třetí noc hledám boty. Někam mám jít a nemůžu je najít. Když už vidím, že to nestihnu, tak se z toho vzbudím. Neviděla si je někde?


blacksabbath
22. 09. 2022
Dát tip Gora

-.-|...-|.|-|---|-.|..||---|-..|----|---|-..|.-.-.-||-..|---||.--.|.-.|.-|-.-.|.|

odchod. do práce...


Nani....žebychomšlispolu??????


---|-..|----|---|-..|.-.-.-||-..|---||.--.|.-.|.-|-.-.|.|


Milane, díky za odvahu jít do nor se mnou:-)))))


Nami 99
22. 09. 2022
Dát tip Gora

blcksabbath - jsi sobodná, vím to na sto procent, mě už se to zdálo taky.

                       Příští úterý bude labyrint bez východu.


blacksabbath
22. 09. 2022
Dát tip Gora

Irčo, suš, suš....já jsem starý průserář.....mně se určitě budou hodit:-)))))

Asi tu novou sbírku založím. Nějak se mi poslední dobou zdá. Děkuji!!!


Nani....ale.....prošla jsem tou třetí norou? Jsem fakt svobodná?


Luboši, myslíš nebo víš? Víš, já nemám nory ráda. Smajlík s úsměvem.


Phil., dky za podělení se.....jednomu naskočila husí kůže....děkuji!


No, Biskupe, sama nevím.....hlavně už žádné nory:-)))))), prosíííím:-)))))


Aru - spát se musí:-))))) díky


aleš-novák
22. 09. 2022
Dát tip Benetka

za tak těžké hříchy celkem mírný trest...:o)


Gora
22. 09. 2022
Dát tip blacksabbath

Ivi, suším křížaly... mohou se velmi hodit!

Dobré je to - v podstatě creepypasta, být tebou, založím si novou sbírku na aut. straně...


Nami 99
22. 09. 2022
Dát tip blacksabbath

I když zmrzlá a bez peřiny

 dalo ti to spoustu dřiny.

I když se ti to jen zdálo,

za tu svobodu to stálo.

 


Kočkodan
22. 09. 2022
Dát tip

Za zveřejnění tohoto dílka ti myslím nora nehrozí…


Philogyny
22. 09. 2022
Dát tip blacksabbath

Nahodilo mi to dobu, jak manžel studoval v Ostravě a chodil si přivydělávat do dolu. Jednou to bouchlo, zával, byl mladý a měl sílu, chytil horníka vedle sebe a skočil...zachránili se, chytilo mu to jenom nohu, chodil nějakou dobu o berlích...

Dobře se četla, ale sen ti ráda nechám...  :)


Biskup z Bath a Wells
22. 09. 2022
Dát tip blacksabbath

ty sis pouštěla sabaty, jedla tlačenku, a nadto jsi jedla měla sex...?

na to už v pekle nejsou kolonky, kam tě přiřadíme...?


Aru
22. 09. 2022
Dát tip blacksabbath, Zeanddrich E.

utopie vonící blízkou budoucností :))

mě se zas zdálo ve snu, že mám být bdělý :D:D


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru