Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nebát se a nenechat se okrádat

23. 09. 2022
22
18
433
Autor
trojort

    Vzpomínám na Woodstock.
    Ten festival politické písně v Americe.
    V dětství jsem ho poslouchal z trojalba, které přinesl domů můj bratr.    
    Úžasná muzika, a jelikož tam byl i takovej sešit s fotkama, tak jsem viděl ty lidi, jak tam leželi na louce, a zpěváci byli zarostlý.
    No to se mi líbilo.
    Těžko mě opravdu mohla tankovat ABBA.
    Když jsem se naučil pár akordů, tak jsem začal přemejšlet o tom, jak něco takovýho udělat v našem Dělnickém domě.
    Bylo bezvadný žít v naivitě.

       Nedávno jsem poslouchal v rádiu přednášku křesťanského duchovního o vývoji dětí.
         Mluvil o tom, že je špatné, když se člověk neoprostí od dětství v dospělém věku a stane se infantilním.
         No když sem tam vidím, že se děti chovají jako dospělci, tak mě to taky moc nebere.

    Je to jak roztočená vrtule dvojplošníku, který se řítí do bitvy a nikdo neví jestli se vrátí.
    Adieu Exupéry. 
    Zavřel jsem oči a nechal plynout myšlenky, tak jak přicházely.
    To mám ze všeho nejraději.
    A taky mám rád kaňky na papíře.
    Ale kdo dneska už ví o kaňkách?

PS.
    Na zdi mezi střepinami lahví a ostnatým drátem se špatně sedí.
    I když...
    ...jako dítě jsem to zase tak nevnímal.


18 názorů

Lakrov
01. 11. 2022
Dát tip

Začátek (zmínka o Woodstocku) mě oslovil. Dál pak už sice čtu s trochou rozpaků, ale neznamená to, že bych ten textík zavrhoval; spíš mu možná dobře nerozumím... Tip.


bixley
09. 10. 2022
Dát tip

Dítě věci vnímá jinak než dospělec. A ne nutně naivně.


trojort
07. 10. 2022
Dát tip

k3

souhlas...díky...


K3
29. 09. 2022
Dát tip

Autore, mohu nominovat do soutěže PM?


Benetka
23. 09. 2022
Dát tip

Bez komentáře.


atkij
23. 09. 2022
Dát tip

Ráda jsem nakoukla mezi (s)věty.


K3
23. 09. 2022
Dát tip

Velmi oslovilo zašlou náladou. Jakoby to bylo včera.


Philogyny
23. 09. 2022
Dát tip blacksabbath, Gora, Benetka

Jedna plošina je dětství a druhá nastupující dospělost. Je to jednoduché. 


Prosecký
23. 09. 2022
Dát tip

Jen mě zarazilo "je to jako roztočená vrtule dvojplošníku".. Snad to, jestli to je jednoplošník nebo dvojplošník, nehraje roli? Jedině, že bychom vzali v úvahu, že tehdejší dvojplošníky byly mnohem zranitelnější  nespolehlivější?


Bačkovský
23. 09. 2022
Dát tip

Někde jsem četl " nebude li jako děti jistě nevejdete do království nebeského"


Kočkodan
23. 09. 2022
Dát tip blacksabbath

Ano, kaňky na papíře zmizely. Ty na vestách ne. Asi to mělo být spíš obráceně…


Alenakar
23. 09. 2022
Dát tip trojort

Sám velký Picasso pravil:  když jsem byl malý, maloval jsem jako Raffael a trvalo mi celý život, než jsem se naučil malovat jako dítě.  ...A byl snad Picasso infantilní? To určitě ne. Vždyť se mu podařilo obelstít celé generace kunsthistoriků.  Tip.


Gora
23. 09. 2022
Dát tip

Méně roztříštěné než dřív, opět zajímavé čtení.


Jako děti jsme to viděli jinak. A jestli v někom zůstala ta trocha dětství, je to jen dobře. Je to i mládí, které pak doprovází po celý život.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru