Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dítě

23. 09. 2022
18
21
541

 

 

Hledáš okamžik,
kdy se pod tebou
prolomila lávka.
Z dlaní 
vypadl hrnek.
Praskla guma 
od tepláků.

“Zlobivá holka!
Běž do kouta a mlč!
Nikdy z tebe nic nebude!
Proflákáš celý život!”

Dlouho to byla pravda…

Nezasloužíš si pěkné pohledy,
dokud se nezačneš
lépe chovat,
lépe se učit,
lépe … být?

Hledáš, 
ale vidíš jen
prasklou gumu od tepláků,
hrnek bez ucha
a sebe
bez sebe.




21 názorů

trojort
27. 09. 2022
Dát tip

...zvláštní, ta domněnka, že jsme a přitom prý nejsme a nic nebudem...


Kočkodan
25. 09. 2022
Dát tip

Z úrovně tvého dílka mi nepraskaly nervy, spíš jsem si pomyslel – ta Thea to nemá v hlavě vygumovaný... (mrkající smajlík)


Benetka
23. 09. 2022
Dát tip

...prasklou gumou počal můj život. Byť to nebyla ta od tepláků...


atkij
23. 09. 2022
Dát tip

... život... i dětství má své stinné stránky... a asi nejvíc pak záleží na miskách vah...hodně tísnivé, Theo...hned bych pohladila...


vidím tu....prasklou gumu od tepláků, hrnek bez ucha...a sebe...tenkrát.

 


Štírka
23. 09. 2022
Dát tip

Ano – dítě má v sobě každý napořád – a je úplně jedno jak se tváří na co si hraje co dává najevo vždycky ten malej šprček v něm někde bydlí...A mám pocit, že kárající věčně nespokojený rodiče vychovávající Zastřešené děti – že to byla celá generace a hrála si velice do noty. Napsala jsi to moc pěkně!


Alegna
23. 09. 2022
Dát tip

Ráda jsem četla .... v každém to dítě stále žije.


Děkuji moc Alenakar! 


Alenakar
23. 09. 2022
Dát tip Gora

Pěkná ukázka soudobého "civilismu" bez nějakého pathosu a archaických klišé. Tip.


Thea v tramvaji
23. 09. 2022
Dát tip Gora

Goro ty tělové štrample si taky pamatuju! Byly hrozné. Nedržely mi v pase a rozkrok se stále potuloval někde u kolen. To musím taky nacpat do textu! Naprosto signifikantní prvky dětství! 


Gora
23. 09. 2022
Dát tip

A dobře děláš, z práce v jeslích vím, že některým dětem stále "padaly" punčochy i tepláčky... takže něco na tom je.


Gora - To teda jo :) Já se teď tu gumu snažím nacpat i do jednoho refrénu. Když se něčeho chytnu, tak se toho držím delší dobu a propašuju to, kam jen to jde.


Bačkovský
23. 09. 2022
Dát tip

Také mám někdy pocit, že lásku je třeba si zasloužit, pochází to z dětství . Bohužel asi to posílám dál i na svoje děti.  (Myslím i v teologii je důležitá myšlenka nepodmíněné Boží milosti, lásky atd) 

Tak si říkám pro sebe  "znovu a lépe". Dík 


Gora
23. 09. 2022
Dát tip

Je mi to jasné. Se symbolem dobrá shoda, že??


Goro - pro mne je tohle hodně terapeutický text. 


Evženie - ta prasklá guma je pro mne jeden z hlavních symbolů dětství :))) A to jsem byla hubená jak lunt. Ale potvora stejně praskala. Asi jsem ty tepláky furt natahovala, nebo nevím, jak je to možné... Díky moc za návštěvu :)


Gora
23. 09. 2022
Dát tip

Dobře, že poukazuješ na slabiny výchovy. A moment prasklé gumy od tepláků je dobrý symbol.


To už je dlouho, co mi praskla guma u tepláků :-)))

Když se dívám, vidím sebe. A tak to má být.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru