Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Citát. Četba z neděle 7. srpna 2022 (Opatřte si měšce, které nezpuchřejí..) ((, nezkrácená verze))

04. 10. 2022
1
3
200

 

 

Další Evangelium

 

 

 

(aneb Kdo by si chtěl vymyslet Krista, musel by být větší, nežli On :) )

 

 

Zprávy o Ježíši do uší lidem všem;

*(Svatý  Matouš, Svatý Lukáš, svatý Marek, svatý Jan, aneb

zápisy od těch, co s Ním (s Ježíšem) přímo zde dole chodili

 

*(tehdy tito ovšem/ rozhodně svatí/ ještě nebyli!) )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bratříček náš největší, jeden z osmi -Ježíš, boží Syn, přišel pověřeně,

(když už lidé nevěděli moc zřejmě, co s tím, a

 

planeta Země, coby výukové místo, začala značně ztrácet v ceně )

rozetnout zauzlované řetězce karmických vin)

 

 ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

 

 

Toto mi došlo teď pod ruku (letáček s četbou z neděle 7. srpna 2022, nezkrácená verze)

NZ, Lukáš 12 (výroky Ježíšovi z Evangelií, Nový zákon, Bible):

  • 1Mezitím se shromáždily nespočetné zástupy, že se lidé div neušlapali. Ježíš začal mluvit nejprve ke svým učedníkům: „Mějte se na pozoru před kvasem farizeů, to jest před pokrytectvím.
  • 2Není nic zahaleného, co nebude jednou odhaleno, a nic skrytého, co nebude poznáno.
  • 3Proto vše, co jste řekli ve tmě, bude slyšet na světle, co jste šeptem mluvili v tajných úkrytech, bude se hlásat ze střech.
  • 4Říkám to vám, svým přátelům: Nebojte se těch, kdo zabíjejí tělo, ale víc už vám udělat nemohou.
  • 5Ukážu vám, koho se máte bát. Bojte se toho, který má moc vás zabít a ještě uvrhnout do pekla. Ano, pravím vám, toho se bojte!
  • 6Což neprodávají pět vrabců za dva haléře? A přece ani jeden z nich není zapomenut před Bohem.
  • 7Ano i vlasy na vaší hlavě jsou všecky spočteny. Nebojte se, máte větší cenu než mnoho vrabců.
  • 8Pravím vám: Každý, kdo se ke mně přizná před lidmi, k tomu se i Syn člověka přizná před Božími anděly.
  • 9Kdo mě však před lidmi zapře, bude zapřen před Božími anděly.
  • 10Každému, kdo řekne slovo proti Synu člověka, bude odpuštěno. Avšak tomu, kdo se rouhá Duchu svatému, odpuštěno nebude.
  • 11Když vás povedou do synagóg a před úřady a soudy, nedělejte si starosti, jak a čím se budete hájit nebo co řeknete.
  • 12Vždyť Duch svatý vás v té hodině naučí, co je třeba říci.“
  • 13Někdo ze zástupu ho požádal: „Mistře, domluv mému bratru, ať se rozdělí se mnou o dědictví.“
  • 14Ježíš mu odpověděl: „Člověče, kdo mne ustanovil nad vámi soudcem nebo rozhodčím?“
  • 15A řekl jim: „Mějte se na pozoru před každou chamtivostí, neboť i když člověk má nadbytek, není jeho život zajištěn tím, co má.“
  • 16Pak jim pověděl toto podobenství: „Jednomu bohatému člověku se na polích hojně urodilo.
  • 17Uvažoval o tom a říkal si: ‚Co budu dělat, když nemám kam složit svou úrodu?‘
  • 18Pak si řekl: ‚Tohle udělám: Zbořím stodoly, postavím větší a tam shromáždím všechno své obilí i ostatní zásoby
  • 19a řeknu si: Teď máš velké zásoby na mnoho let; klidně si žij, jez, pij, buď veselé mysli.‘
  • 20Ale Bůh mu řekl: ‚Blázne! Ještě této noci si vyžádají tvou duši, a čí bude to, co jsi nashromáždil?‘
  • 21Tak je to s tím, kdo si hromadí poklady a není bohatý před Bohem.“
  • 22Svým učedníkům řekl: „Proto vám pravím: Nemějte starost o život, co budete jíst, ani o tělo, co budete mít na sebe.
  • 23Život je víc než pokrm a tělo než oděv.
  • 24Všimněte si havranů: nesejí, nežnou, nemají komory ani stodoly, a přece je Bůh živí. Oč větší cenu máte vy než ptáci!
  • 25Kdo z vás může jen o píď prodloužit svůj život, bude-li se znepokojovat?
  • 26Nedokážete-li tedy ani to nejmenší, proč si děláte starosti o to ostatní?
  • 27Všimněte si lilií, jak rostou: nepředou ani netkají – a pravím vám, že ani Šalomoun v celé své nádheře nebyl tak oděn jako jedna z nich.
  • 28Jestliže tedy Bůh tak obléká trávu, která dnes je na poli a zítra bude hozena do pece, čím spíše obleče vás, malověrní!
  • 29A neshánějte se, co budete jíst a co pít, a netrapte se tím.
  • 30Po tom všem se shánějí lidé tohoto světa. Váš Otec přece ví, že to potřebujete.
  • 31Vy však hledejte jeho království a to ostatní vám bude přidáno.
  • 32Neboj se, malé stádce, neboť vašemu Otci se zalíbilo dát vám království.
  • 33Prodejte, co máte, a rozdejte to. Opatřte si měšce, které se nerozpadnou, nevyčerpatelný poklad v nebi, kam se zloděj nedostane a kde mol neničí.
  • 34Neboť kde je váš poklad, tam bude i vaše srdce.
  • 35Buďte připraveni a vaše lampy ať hoří.
  • 36Buďte jako lidé, kteří čekají na svého pána, až se vrátí ze svatby, aby mu hned otevřeli, až přijde a zatluče na dveře.
  • 37Blaze těm služebníkům, které pán, až přijde, zastihne bdící. Amen, pravím vám, že se opáše, posadí je ke stolu a sám je bude obsluhovat.
  • 38Přijde-li po půlnoci, či dokonce při rozednění a zastihne je vzhůru, blaze jim.
  • 39Uvažte přece: Kdyby hospodář věděl, v kterou hodinu přijde zloděj, nedovolil by mu vloupat se do domu.
  • 40I vy buďte připraveni, neboť Syn člověka přijde v hodinu, kdy se toho nenadějete.“
  • 41Petr mu řekl: „Pane, říkáš toto podobenství jenom nám, nebo všem?“
  • 42On odpověděl: „Když pán ustanovuje nad svým služebnictvem správce, aby jim včas rozdílel pokrm, který správce je věrný a rozumný?
  • 43Blaze tomu služebníku, kterého pán při svém příchodu nalezne, že tak činí.
  • 44Vpravdě pravím vám, že ho ustanoví nade vším, co mu patří.
  • 45Když si však onen služebník řekne: ‚Můj pán dlouho nejde‘ a začne bít sluhy i služky, jíst a pít i opíjet se,
  • 46tu pán toho služebníka přijde v den, kdy to nečeká, a v hodinu, kterou netuší, vyžene ho a vykáže mu úděl mezi nevěrnými.
  • 47Ten služebník, který zná vůli svého pána, a přece není hotov podle jeho vůle jednat, bude velmi bit.
  • 48Ten, kdo ji nezná a udělá něco, zač si zaslouží bití, bude bit méně. Komu bylo mnoho dáno, od toho se mnoho očekává, a komu mnoho svěřili, od toho budou žádat tím více.
  • 49Oheň jsem přišel uvrhnout na zemi, a jak si přeji, aby se už vzňal!
  • 50Křtem mám být pokřtěn, a jak je mi úzko, dokud se nedokoná!
  • 51Myslíte, že jsem přišel dát zemi pokoj? Ne, pravím vám, ale rozdělení!
  • 52Neboť od této chvíle bude rozděleno v jednom domě pět lidí: tři proti dvěma a dva proti třem;
  • 53budou rozděleni otec proti synu a syn proti otci, matka proti dceři a dcera proti matce, tchyně proti snaše a snacha proti tchyni.“
  • 54Také zástupům řekl: „Když pozorujete, že na západě vystupuje mrak, hned říkáte: ‚Přijde déšť‘ – a bývá tak;
  • 55a vane-li jižní vítr, říkáte: ‚Bude vedro‘ – a bývá.
  • 56Pokrytci, umíte posoudit to, co vidíte na zemi i na obloze; jak to, že nedovedete rozpoznat tento čas?
  • 57Proč nejste s to sami od sebe posoudit, co je správné?
  • 58Když jdeš se svým protivníkem k soudu, učiň vše, aby ses s ním ještě cestou vyrovnal; jinak tě povleče k soudci, soudce tě odevzdá dozorci a dozorce tě uvrhne do vězení.
  • 59Pravím ti, že odtud nevyjdeš, dokud nezaplatíš do posledního haléře.“

3 názory

 

 

((zapomínám uvádět, že Evangelia jsem začal uveřejňovat z inspirace dr. Petrem Slováčkem - na Totemu.cz jako Peslov ))


Jano, jen z kvasu může vzejít něco lepšího, ne ze stagnace a strnulosti, td..


Janina6
04. 10. 2022
Dát tip

51 - 53... jeden z příkladů toho, co mě od jakéhokoli náboženství spolehlivě odrazuje.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru