Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

PEPERRMINT . . .

07. 10. 2022
17
24
396
Autor
blacksabbath

...něco na víkend......



Že já si nedám pozor na hubu. Pardon - na ústa. Zase jsem se do něčeho nechala navrtat a teď z toho mám staženo.
Přihlásila jsem se na ten konkurz, abych si dokázala, že jsem pořád ještě jura. Naposledy jsem padala do nitra země. Mohla jsem být ráda, že to dobře dopadlo a dát si už na stará kolena pokoj. Ale já ne....

Sedím tady, ve skleněné kopuli, a čekám až si mě někdo vyzvedne. Roste ve mně netrpělivost. Už bych chtěla vědět "vocogou". Otočím kohoutkem s nápisem "Oxygenium" na trojku. Nějak se mi hůř dýchá. Na chodbě jsou slyšet kroky. Dveře se otevírají...

"Zdravím. Pojďte se mnou."
Poslušně se zvedám a následuji dámu v bílem do startovací haly. Navádí mě do kruhu..
"Posíláme vás na Ufogreenton," dí dáma v bílém.
Lovím v paměti zbytky z kurzu. Ufogreenton je těleso s označením U7722298, vzdálené od Země přibližně 16,2 miliardy kilometrů. Nález jsme si připsali my Češi. Konkrétně RNDr. Olafons CSc. kandidát věd a MVDr. Xsmína DSc.
"Tak to bude hodně daleko, ale....
....už dávno se necestuje "fazolema". Prostě vás šoupnou do kruhu a pustí na vás kužel světla a přemístní na místo určení. Cestovat je pohoda, ale co tam na jednoho čeká? Ha?

Bílá mi podává malou krabičku.
"Tady máte vše, co budete potřebovat."
Hned mi bleskne hlavou: "Tohle by měl vidět Aru! To je jako jeho KáPéZetka!"
Madam pokračuje: "Je v tom výzbroj, výstroj i jídlo."
Jo jídlo. Už dlouho se sytíme pilulema. Kde je ta doba, kdy jsme dostávali alespoň amarouny.

Halou se ozve: "Spouštíme kužel!"
Tak tedy - jak mě na to připravovali - hluboký nádech, zadržet dech a
oslňující světlo mě vytahuje nahoru.
Netrvá to dlouho a lehce dosedám.

Planetě se laicky říká zelená. Rozhlížím se. Opravdu je zelená. Vidím všechny její odstíny. Lahvově zelená, hráškově zelená, smaragdová, mořská, smrková, mentolová, olivová, jablková, pistáciová i khaki.
Z krabičky vdechnu směs EAN 2929 (Enriched Air Nitrox) obohacený o diluent. Tý-jó -přidali mi tam i AIR® s peperrmintem.

Pod nohama roste něco jako tráva, ale připomíná to spíš zelené špagety. Rekognoskuju terén a ...
....a co myslíte - byl tam? Byl! Malý, v nějakém zeleném neoprénu, ze kterého mu koukaly oči. A tykadla!
Dělám krok směrem k němu a volám" "Zdravím, maličký"
Asi se lekl. Třese se, vrtí s sebou. Něco mumlá. Špagety se mi začínají ovíjet nahoru kolem nohou až ke krku. Kašlu.
"Jdu s dobrými úmysly. Neboj se mě!"
Natahuji k němu obě ruce dlaněma nahoru a představuji se: "Já jsem z modré planety Země!" Jen se dívá a naklání hlavu z jedné strany na druhou.
"Jaké je u vás ovzduší?"
"Svobodné a bez násilí," zapípá. Oči nespouští z mých rukou.
Pak chvíli koulí očima a stříhá tykadlama. Něco zase mumlá a špagety se stahují.
" Uf!" Sice se mi lépe dýchá, ale kašel mi dává zabrat.
"Myslím, co tady dýcháte?"
"Vzduch."
Vypínám tlačítko EAN. Nadechuji se. Ano, jde to dobře. Vzduch je stejný jako u nás. Ale něco mě furt nutí ke kašli.

"Máte tady vodu? potřebovala bych se napít."
Mužíček nic, jen smutně kouká.
Šmátrám tedy po nočním stolku, kam si každý večer připravuji sklenici s vodou.
"Ty brďo! Kdy? Jak jsem přiletěla zpátky?"

 


24 názorů

hahaha.....


Zeanddrich E.
20. 12. 2022
Dát tip Gora

 

(Ivi,..., stalo se mi v tomto týdnu, že jsem z rozhlasu zaslechl výzvu: Zavolejte Ivi!

To je podobné, jako výzva Napište Sally, nebo Máš-li něco na duši, svěř se strýci Artuši,..., nebo tak něco :), říkám si :) )

((potom mi došlo, že mysleli asi Zavolejte i Vy.. :) ))


Al Jale....dík za odvahu letět se mou na zelenou planetu:-))))


Renato....ještěže......si ji dávám každý večer na noční stolek:-)))))).....díky.....P.S. ....u nás je nádherně:-))))


bixley
09. 10. 2022
Dát tip

Týjo, zelená planeta se zeleným mužíčkem! Vodu tam asi neměli, tak tomu nerozuměl a musela ses vrátit... :-)


:-)))))).....Phil......to znám taky:-)))))hlavně k ránu, když chce ven a budí:-)))))

přeji pohodovou neděli!


Philogyny
09. 10. 2022
Dát tip

Když se mi naposledy špatně dýchalo a probudila se, tak mi na hlavě ležel pes.  :)


Květoni....to je jasné.. "Copak jsem mladá nebo blbá, abych byla tak pitomá..." a nenatřela je na zeleno nebo jim....nedejbože .... nepřišpendlila tykadla:-)))))))

Maruško....vsáknutá do koberce není moc platná:-)))))

Milane - děkuji za průlet:-))))

všem přeji krásný sobotní večer!!!!

 


Taky jsem tuhle šmátrala po nočním stolku až jsem ho převrhla. A voda nebyla. Tedy byla na koberci :-)


No proto! Vždycky mě rozčílí filmy, kde nejsou mimozemšťani zelení a chybí jim na hlavách tykadla. To jsou přece základní atributy ufounů, ne? Copak ti režiséři v životě neviděli mimozemšťana?


Luboši, Luboši...a kde se asi tak sní? V křesle u TV. yslíš, že jsem měla políbit žabáka a an se mi v prince promění?

Aru...vypadáš tam jako vzpomínka:-)))))))))))))))))))))

dievča....jojo...přistání bylo hladké....do peřin:-)))) krotitelka snů:-)))) no nevím...hodně si se mnou pohrávají

Nani, Nikolasi....díky, že jste se připojili k výpravě:-)))))

 


neuveriteľne hladký návrat ... nie si ty krotiteľka snov?*


Aru
07. 10. 2022
Dát tip

- Aru není smutný, jenom kapánek šílený Goro ;D

- to tedy je mi ctí se ti promenádovat ve snech iví :D:D a jak tam vůbec vypadám? ;)

- Kočkodane, já jsem rád když se dostanu vůbec do svojí postele :D


Kočkodan
07. 10. 2022
Dát tip

“....a co myslíte - byl tam? Byl!”

Ale nebyl to ten, koho jsem myslel já - Pelophylax kl. esculentus.

Mimochodem buď, Ivi, ráda, že ti Aru leze jenom do snů, ne do postele... (mrkající smajlík, jenž prosí o shovívavost při posuzování onoho pokusu o humor)


blacksabbath
07. 10. 2022
Dát tip Gora, Aru

trojort.....ten...zatím....u postele nemám:-)))))

Jarmilo....já bych tam ještě pobyla, ale neměli vodu:-)))))

Aru.....lezeš mi do snů a ještě to čteš před víkendem.......já se picnu....asi zase odletím:-)))))

Al., všude dobře - doma nejlíp...

Irčo....může být.....uvidíme jestli se přihlásí k tomu, že mi leze do snů:-)))))...děkukji i za korekci!

j.f.j.....díky


Gora
07. 10. 2022
Dát tip

Dobře napsáno - další pokračování tvých vesmírných eskapád je tu!

Nebyl nakonec ten smutný, zelený s tykadly Aru???

........

Nadechji se. - nadechUji


Babu, díky za tykadlo u dílka:-)))))


Alegna
07. 10. 2022
Dát tip

:))) jsi ve vesmíru jako doma, ještě, že se vždycky vrátíš


Aru
07. 10. 2022
Dát tip

šmarjáá, já to prečetl před víkendem, tak to se vomlouvám :D


Aru
07. 10. 2022
Dát tip

Aru je v příběhu!!!!! jsem slavný :D:D:D

pravda, pravda, už dlouho tady nebylo nic s tou fantasticky bezednou KáPéZetkou ;)

peprmint nebrat ;))

ty už iví výzkumákuješ ve vesmírnu, to se máš :D


Jamardi
07. 10. 2022
Dát tip

Nějak rychle zpátky! Ani jsi se tam pořádně nerozkoukala.

Díky za potěšující závěr, který mě uklidňuje. :)


trojort
07. 10. 2022
Dát tip

...nejhorší je sáhnout do nočníku...:)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru