Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - VZOREC

23. 10. 2022
23
33
449
Autor
blacksabbath
Běhám v trávě a cachtám se v potoce. Raci, ryby. V útrobách jedné z ryb jsem já.
Ryba ve vodě - znamení Ryby. Život a tvář vyhlazenou jako oblázek.
 
Sedávám s babičkou a tetkami ze vsi na lavici pod lípami. Poslouchám jejich povídání o životě.
Hledím na babiččiny vrásky a ptám se: "Babičko, od čeho máš vrásky?"
To prý rytec-čas jí zaznamenal do tváře život.

Můj papundeklový kufr dětství zaklapl víko. Dlouho jsem proplouvala bystřinami a hledala chráněné místo pro potěr. Nejednou jsem potkala tyátr šklebů a pitvoření, průvody masek.
Mé štěstí, že na konci průvodu vždy kráčely babiččiny laskavé oči. Pořád vidím ten její milý obličej, v očích shovívavost i šibalství. V koutcích vějířky od smíchu.
 
Procházím se borovým lesem. Recykluji vzpomínky. Bez odpadu. Už je to dávno, kdy jsme si z kůry vyřezávali lodičky a pouštěli je potokem. Kam moje doplave - tam i já........

Hladím rozpukanou borku borovice, nahoře se odlupuje v papírovitých šupinách. Kořen má mohutný, jdoucí do značné hloubky. Bohatě větví do šířky.
Obě jsme světlomilné, velmi těžko tolerujeme zastínění.

"Máš vrásky jako já," říkám do koruny.

Přitisknu se ke kmenu, ptám se: " Kde se vzaly všechny naše vrásky?"
Jistě mají své příčiny. Ty moje, hluboké, jsou zasazené rány. Už ale nekrvácí. Ty v koutcích očí mám já, stejně jako moje babi, od smíchu

"Obě stále stojíme pevně na zemi. Vítr nás nevyvrátí, jen oláme větvoví.
Z tvých šištic je kolem plno semenáčků a i já mám už tři vnoučata."

Které z nich se první zeptá: "Babičko, od čeho máš vrásky?


33 názorů

Lakrov, zdravím z Budějc a děkuji


Lakrov
10. 11. 2022
Dát tip

 Vzpomínání mám zakázané - dokázalo by mě dovést až k mdlobám, ale vzpomíná-li někdo jiný, jsou to vzpomínky, které se mě netýkají. Díky za náladu a Tip.


:-))))))


 

.. .


souhlas - bude mi ctí


Gora
31. 10. 2022
Dát tip

Ivi, mohli bychom nominovat do soutěže PM?


Pozdrav z Budějc - díky


Philogyny
25. 10. 2022
Dát tip blacksabbath

Taky mám tři. Vrásek víc, za každý smích, asi.   :)


Al. jsem ráda, že se ti líbí....děkuji! Hezký večer....u nás celý den pršavo...


Alegna
24. 10. 2022
Dát tip

Pěkné, poetické


:-)))))).............zajímavá asociace:-))))))


trojort
24. 10. 2022
Dát tip

...ryba rak, ať je z tebe šesterák...prostě mi to vlétlo do hlavy...:-)


Nikolasi, Phil. ......děkuji

Al. Jale....hezkýýýýý


Al Jal Úd
24. 10. 2022
Dát tip

Moc pěkná!

Vrásko, ty nedala jsi mně náskok

Nechala jsi mě u okna předsíně zhasnout 

A mám to!

Ale ty od smíchu mám rád

ty by tam mohly zůstat napořád  :))

 


K3
23. 10. 2022
Dát tip

T.


Čudla
23. 10. 2022
Dát tip

Pěkné /*


Jardo.....děkuju za návštěvu!

K3..........jsem ráda, že se líbí:-))))

Luboši...posílám smajlík a štulec


K3
23. 10. 2022
Dát tip

To je krásně napsané.


Kočkodan
23. 10. 2022
Dát tip

Tvoje prarodička určitě nebyla rozená Jagová. (a jako bývalý amatérský fotograf odhaduji citlivost tvého dílka na nejméně 24 DIN/200 ASA)


Janino - jo, zlatá rybička...ještě se mi nepodařilo jí chytit:-))))....děkuji a užij si krásný zbytek neděle!


Janina6
23. 10. 2022
Dát tip Gora, Alegna, Zeanddrich E.

Hezky to vyprávíš - jako vždycky :-) Jak teď často vzpomínám na Hanu Zagorovou, spustil se mi v hlavě refrén jedné její písničky: "Rybičko zlatá, přeju si, mít vrásky smíchu u pusy..."


Aru
23. 10. 2022
Dát tip

no, něco jsem sesmolil ale smysl to TeDa nedává :D


Renato....děkuji!...Užij si pohodovou neděli....P.S. U nás je krásně


bixley
23. 10. 2022
Dát tip

blacki, moc hezký příměr,ano život v nás zanechává stopy...


Aru...třeba stačí kouknout se do zrcadla...jestli ho ve skřítkovském domečku máš - a počítat.....nebo čučni do polí učesaných na pěšinky.............díky!


Aru
23. 10. 2022
Dát tip

no jo, ale lidi bez dětství o čem mají psát? :D


Maruško...to je jasné...jen ty od smíchu:-))))))))))))))))

Irčo....děkuji...jsem ráda, že tě mini zaujala

dievča....od smíchu iba vejárikovité :-))))

Jarmilo....děkuji

Andreino......tak je.....děkkuji

Užijte si, děvčata, krásnou neděli!!!!!


Milane, supí, Babu, juliáne....díky za nakouknutí


Andreina
23. 10. 2022
Dát tip

Moc krásné zamyšlení nad tím, co nám čas přináší a před čím nic neochrání. Hezké Ivi.


Jamardi
23. 10. 2022
Dát tip

Hezké.


vejárikovité***


Gora
23. 10. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

Ivi, opravdu moc se mi tvá miniatura líbí. Je citlivá a jde pod povrch. Povedené dílko!


Taky mám vrásky jen od smíchu. Kde by se jiné vzaly?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru