Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Motýlci

24. 10. 2022
21
26
489
Autor
Alenakar

 

 

Kam brankář civí?

Do rohu brány dal gól

otakárek

 

 

A paví oko

dál kouká na pavouka

z úlomku křídla

 

 

Odenknu branku,

do zahrady hned vlétne

bělásek zelný!

 

 

Tam - k šťastným zítřkům!

Na bronzové pravici

sedí smrtihlav

 

 

 


26 názorů

Alenakar
31. 10. 2022
Dát tip

Morticie,

to mě těší. Lidi si většinou jen z dortu vybírají hrozinky. Taaky mám ráda celý dort.


Mě se to líbí jako celek. 


Alenakar
27. 10. 2022
Dát tip

guy,

díky. Nevěděla jsem, že jsi na haiku.


Alenakar
27. 10. 2022
Dát tip blacksabbath

blackie,

ber to jako momentku z nějakého vesnického utkání, třeba u nás ve Vyhnálově. Při derby Sarta x Slávia by se to nestalo.


Alenakar
27. 10. 2022
Dát tip

law,

moc děkuji za názor. Smrtihlav je asi dost "vydumaný", to je fakt.

Původně dal do brány gól bělásek, ale ten je moc obyčejný. Otakárek je víc nóbl a navíc má ostruhy jako nějaký rytíř - aristokrat.


Alenakar
27. 10. 2022
Dát tip

Žužlíku,

pokud si to správně pamatuji já, pak si Enomoto Kikaku dělal legraci z módních haiku o červené vážce, kterou starojaponští básníci považovali za cosi obzvláště estetického. Jako kaktusářka vím, že Japonci jsou přímo posedlí bezchlorofilovými mutacemi kaktusů u kterých převládají červená barviva. Obzvláště si oblíbili gymnocalycium mihanovichii cv. Hibotan, cv. Rubra, cv. Variegata atd. atd.


guy
27. 10. 2022
Dát tip

Líbí se mi všechny


u mě vede jednička:-))))


lawenderr
25. 10. 2022
Dát tip

mně se líbí paví oko a bělásek :) otakárek a smrtihlav mi přijdou víc na sílu dotažené ... ale jen můj pocit a tip


Alenakar
25. 10. 2022
Dát tip

Žužlíku,

Enomoto Kikaku byl naprosto jiný typ humoristy než Kobajaši Issa, na kterého jsem se tak trošku snažila navázat. Issa je laskavě infantilní se všemi svými haiku o zvířátkách, která by tady spadala do kategorie "Písmáci dětem", Kikaku je dadaistický provokatér, který provokoval i svého mistra. Tobě by se líbil spíš Kikaku.


Alenakar
25. 10. 2022
Dát tip

Elli,

jsem ráda, že se líbí. Díky.


Alenakar
25. 10. 2022
Dát tip

atkij,

díky za típek od haikařky.


Alenakar
25. 10. 2022
Dát tip

Knihomole,

jsem ráda, když mohu pobavit...


Alenakar
25. 10. 2022
Dát tip

Jamardi,

díky, jsem ráda, že se líbilo. Jsou to taková "crazy" haiku.


Alenakar
25. 10. 2022
Dát tip

snake,

já vím, že u toho čtvrtého haiku bude asi problém, co přesně si při jeho četbě lidé představí. Když jsem ten textík psala, představovala jsem si četné bronzové sochy "vůdce" a velkého kormidelníka V.I.Lenina se zdviženou pravicí ukazující ten správný směr a taky třeba sochu diktátora Kim Ir-sena ve stejné pozici.  Hory mrtvol za oběma pány jsou velmi vysoké...

Jinak mě ale těší, že pojetí haiku jako vtípku je stále živé jako v 18. století za Issových časů.

Jistěže haiku by mělo obohacovat život, zachycovat různé emotivní momentky nebo vést čtenáře k zamyšlení. Neznám žádná dekadentní haiku ani žádná gothic haiku. Znám ale spoustu japonských haiku o smrti. Tolik, že by se z nich dala sestavit celá antologie. 


Alenakar
25. 10. 2022
Dát tip

Markel,

díky za hvězdičku.


Ellisee
24. 10. 2022
Dát tip

Všechny jsou fajn :)


atkij
24. 10. 2022
Dát tip

Lobuji za třetí, skvostné. 


Pre mňa tiež naj 2 a 3.


Jamardi
24. 10. 2022
Dát tip

Nejlepší je druhé a třetí.


snake_01
24. 10. 2022
Dát tip

Nejvíc se mi asi líbí třetí, pak druhé a první. U toho druhého je otázka, jak je to v haiku se smrtí - tady odkazuju na slavný Bašóův dialog s jedním jeho studentem, jehož výsledkem bylo, že haiku má život dávat ne ho brát. Tady je ale motiv trochu jiný, takže řešení zůstává otevřené.


Markel
24. 10. 2022
Dát tip

pěkné * odeMknu


Alenakar
24. 10. 2022
Dát tip dievča z lesa

dievča, díky.  Někdy bývám trošku dětinská.


veľmi pekné***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru