Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

proč je mi smutno

05. 06. 2002
3
0
2003
Autor
slavek

není to formou čistá úvaha, ale co už s tím..

Proč je mi smutno když pár slov si čtu.

Nebolí, nepálí.

a přesto budí bolest.

Pro svojí pravdu, pro svojí zbytečnost.

Za slovy člověk jen málo je vidět,

zejména tehdy když psaný je text.

 

Kolik je bolesti, co vychází z rozdílů.

Rozdílů mezi lidmi.

Z rozdílů, které si člověk nemůže vybrat nebo je ovlivnit? Slzy z hnědých očí chutnají stejně jako slzy z modrých. A přesto spousta lidí hledá rozdíly.

Být jiný je trest. Být jiné národnosti, jiného názoru, náboženství, politického přesvědčení, nebo třeba být kluk na kluky. Člověk a jeho nejbližší přátelé se s tím srovná, ale přesto člověk musí vždy očekávat útok.

 

Proč je mi smutno? Pro zvířátka, která člověk opustil. Pro kočky, které děti týrají, pro psi, kteří zemřeli přivázáni u stromů, hladem a žízní. Pro veškerou bolest světa, která je součástí lidského života a bez které by život ani nemohl existovat - protože sám život je už ve své podstatě bolest.

 

Proč je mi smutno? Pro všechen lidský smutek, pro všechny slzy které lidi vyplakaly za celá století - většinou kvůli utrpení způsobenému jinými lidmi.

člověk není zvíře - člověk je horší - zvíře neubližuje z úmyslu ublížit. ...

 

Je mi smutno...


Pet@s
03. 09. 2002
Dát tip
Vidim to podobne, nezvykam si lechce, ale pomalu.... S toho bych se zblaznil....

Blaznivkaaa
10. 06. 2002
Dát tip
Pěknýýý!*

Amanda
09. 06. 2002
Dát tip
Pekne napsane... ale kdybychom nepoznali tuhle bolest myslis ze by pro nas byla prave laska a vsechny pozitivni hodnoty tak moc cenne? Jo za tyrany zviratka je mi smutno taky ale mi lidi si za to za vsechno muzem sami...

zoo
08. 06. 2002
Dát tip

clovrdik
07. 06. 2002
Dát tip
hmm, no jo, ta depka přejde, neboj ..

Krel
07. 06. 2002
Dát tip
!* a klub

Katerina
05. 06. 2002
Dát tip
vsechno ma nejaky duvod

mhruzik
05. 06. 2002
Dát tip
Zaujímavé ...

Semipalakva
05. 06. 2002
Dát tip
za ty kočky je mi taky moc smutno. A je mi smutno vlastně za všechno co popisuješ..máš naprostou pravdu..svět se zbláznnil...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru