Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Veverky mají rády polopřímky

27. 10. 2022
14
30
384
Autor
Jamardi

Hups dolů. Štíhlé tělo s černým chvostem pádí po napadaném listí a hned šplhá po jiném stromě nahoru. Na kmen buku svítí slunce a veverka je krásně vidět. Už je vysoko v koruně a tam se mi ztrácí.

Ty jedna! Dnes nejsi na plotě?

Je tam. Druhá veverka běží po vršku plotu směrem ke mně, ani nevím odkud se tam dostala. Teď se na chvíli se zastavila.

Ještě jsou tam oříšky?

Hned vedle je zahrada s vlašským ořešákem.

Kam jsi je zahrabala?

Veverky mají rády polopřímky. Něco vždycky zůstane neobjasněné. :)


30 názorů

Jamardi
21. 12. 2022
Dát tip

To jsem ráda. Dík :)


 

Příjemně pohladilo :)


Jamardi
03. 11. 2022
Dát tip

bixley, děkuju :)


bixley
03. 11. 2022
Dát tip

Taky jsem už jednu veverku u nás na Proseku tady zvěčnila. Člověk je rád pozoruje. Nedávno jsem u nás šla mezi paneláky a měla jsem pocit, že někde teče voda. Netekla. Jenom dvě veveky se honily po kůře borovice a tlapkami vytvářely zvuky, které tekoucí vodu připomínaly. Hezky jsi to popsala.


Jamardi
28. 10. 2022
Dát tip

Milane, děkuju :)


MilanH
28. 10. 2022
Dát tip

:-)


Jamardi
28. 10. 2022
Dát tip

Philogyny, děkuju :)


Jamardi
28. 10. 2022
Dát tip

Nami, děkuju :)


Jamardi
27. 10. 2022
Dát tip

Evženie, dík :) Ta se má. :)


Jamardi
27. 10. 2022
Dát tip

Al Jal Úde, děkuju :) My jsme měli ve školce nad věšáčky různé obrázky a o zrzavou veverku byl velký zájem. :)


Taky máme černou zahradní veverku. A ořešák taky u nás má.


Al Jal Úd
27. 10. 2022
Dát tip

Pěkné, jako malý jsem měl rád knížku

Ozrzavé veverce a dodnes je rád, když mám to štěstí, pozoruju


Jamardi
27. 10. 2022
Dát tip

Čudlo, děkuju :)


Jamardi
27. 10. 2022
Dát tip

Ivi, děkuju :)


Jamardi
27. 10. 2022
Dát tip

Ireno, díky :) Ta veverka je na tom plotě pokaždé, když jdu kolem. Ale neplánovala jsem ji fotit, protože jsem si říkala, že to nemá cenu, že je moc hbitá. Jenže když jsem viděla tu první na tom stromě, jak se tam hezky vyjímala, tak jsem si ho zapla a vyplatilo se. :) 

Pěknější by byl snímek na osvětleném stromě, ale bohužel. :)


přistižena na plotě.....ale oříšky nenajdeš...he(č)....krásná fotka...pěkné povídání s veverkou čiperkou


Gora
27. 10. 2022
Dát tip

Zajímavé postřehy, Jarmilo.

S fotoaparátem jsi hbitého tvorečka šikovně přistihla při činu:-).


Jamardi
27. 10. 2022
Dát tip

Aru, děkuju :)


Jamardi
27. 10. 2022
Dát tip

Babu1, děkuju :)


Jamardi
27. 10. 2022
Dát tip

dievča z lesa, děkuju :)


odkiaľ prídu a kam sa stratia? ... pekný názov***


Jamardi
27. 10. 2022
Dát tip

Andreino, tak to jste měli veverky domácí. :)


Jamardi
27. 10. 2022
Dát tip

Luboši, to ano. Dík :)


Andreina
27. 10. 2022
Dát tip Gora

Pamatuji na doby, kdy jsem ještě byla doma a na zahradě rostl veliký ořech. Těsně pod korunou byl v kmeni otvor a tam veverky měly hnízdo. Nevím, jak dlouho žijí, ale byly tam pořád možná i proto, že pro ňamku nemusely ani slést ze stromu. Kam má paměť sahá jsem jim nosila oříšky a braly si je z ruky. Probleskují mi hlavou útržky vzpomínek jak sedím pod stromem s veverkami na klíně. To mi mohlo být asi tak pět a kamarádily jsme se až do mého odchodu z domova. 


Kočkodan
27. 10. 2022
Dát tip

Ano, jisté věci jsou pro nás věčným oříškem.

Jarmilo, v žádném případě ti neříkám, aby ses šla s podobnými dílky zahrabat. (lásk… pardón, lískový smajlík)


Alenakar
27. 10. 2022
Dát tip

U nás mají veverky na stromech i hnízda a vychovávají tu i mladé. (Pokud jim tedy kuny a jestřábi nějaké nechají...)


Jamardi
27. 10. 2022
Dát tip

To jsem fotila včera. Včera jsem se také dozvěděla, že u naší zahrady bydlí zrzavá veverka. Na smrku u sousedů. Zatím jsem nic zahrabaného neviděla.

Díky :)


Alenakar
27. 10. 2022
Dát tip

Naši zahradu už taky veverky považují za les. Zahrabávají spoustu ořechů a na některé určitě zapomenou, protože tam a onde rostou další a další semenáčky ořechů.  Ale kdybychom pořád nesekli trávu, budou u nás růst i duby.  Že by tolik žaludů pořád podalo sojkám ze zobáku? Nebo ty žaludy sázejí skřítkové?  Záhada!         ...Tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru