Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kříž v dálce

03. 11. 2022
19
10
441
Autor
Alenakar

Vyhnálovská lidová

 

 

 

Pokácené husté lesy

zas sa budů zelenat.

Ale kříže v dálce kdesi?

Može mrtvý z hrobu vstat?

 

Rozbořené staré hrady

zas sa dajů vystavět.

Ale mrtvý voják mladý?

Vrátí mi ho zpátky svět?

 

V cizí zemi leží milý.

Nemožu ho vykopat,

na hrobě plet pýr a býlí.

Sám tam bude v dálce spat.

 

 

 

 


10 názorů

Alenakar
04. 11. 2022
Dát tip

Prómo,

když se tedy zajímáš o folklór, což mě moc těší, posílám ti další svou moravskou písničku. Zatím nevím, jestli ji dám i do hlavního seznamu. Mám toho moc.

 

U potoka

 

Nevstává šohajek, ospalý je.

Leží tam u skaly.

Krkavec z potoka vodu pije.

Krkavec z potoka vodu pije.

 

Studenů vodičku - červená je.

Brůšenů šavličků

bolavá hlavička zrůbaná je,

bolavá hlavička zrůbaná je.



Alenakar
03. 11. 2022
Dát tip Gora

Goro,

Prostějov je součást Hané a Haná mě moc neláká. Je taková bodrá, sousedská a sprostonárodní. Spíše inklinuji k Valašsku a Lašsku, ale nikdy bych nechtěla psát naprosto správně valašsky. Krásné by bylo vymyslet si nějakou"moravštinu" slovácko - valašštinu. 


Gora
03. 11. 2022
Dát tip

Co máš z dětství naposloucháno se asi neztrácí... 

na Prostějovsku by myslím bylo místo - bude - bode... ale to je kraj od kraje jiné...

 


Alenakar
03. 11. 2022
Dát tip

Goro,

jsem z Moravy a tak bych někdy chtěla psát podobně jako Vlasta Redl. Nevím, jestli je to ve mně tak jako je to v něm, a taky nevím jestli, kdyby to ve mně bylo, by o to čtenáři stáli. Pokouším se to zjistit. 


Gora
03. 11. 2022
Dát tip

Mrazivé v současné době... nářečí je zajímavá obměna.


Alenakar
03. 11. 2022
Dát tip

Evženie,

přesně... Je to podobné téma jako ve Svatebních košilích. V lidových písních je ale tohle časté téma. Erben své balady nevymýšlel, jen přepisoval to, co vytvořili lidoví textaři před ním.


Jen ho nepřivolávat, to by bylo jak za Svatebních košilí.


Alenakar
03. 11. 2022
Dát tip

Babu,

děkuji. Snažím se psát texty pro nové "moravské lidové" písničky. Třeba se časem najde někdo, kdo to zhudební.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru