Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jarní

04. 11. 2022
6
9
261
Autor
zády k Vám

déšť v okně šmíruje

což  nahá dívka netuší...

 

trn na struně ticha brnká

melodii zatím ukrytou

 

                                          do dlaně jara

taje sníh...

 

 


9 názorů

Bříza
31. 12. 2022
Dát tip

hošík . . . ***

:DDDD

- kéž by . . . 


jsi bystrý hošík :-)


Bříza
29. 12. 2022
Dát tip zády k Vám

není ta první půle písní "dešťovou"- zde jako šestá

a druhá půle již sdělenou písní "sněhovou" ? (zde publikovaná, jako druhá)


ninetynine
06. 11. 2022
Dát tip zády k Vám

Líbí se mi zvukomalebnost první sloky - evokuje šumící déšť a rychle vtahuje do děje.

Druhá sloka už hraje (ha-ha) na rozdrnčené struny staré kytary a pak přichází trochu nepřirozené utnutí myšlenky - působí chaos, který je umocněn odsazením předposledního verše. Za sebe hledám příběh trnu a podobnou hru se zvukomalebností, která je v první sloce nádherně dotažená. 

Do dlaně jara 

Taje sníh - krásné dvojverší, i by mohlo vytvořit jisté tajemství, ale příběh nerozvinut (možná navázat ještě dvojverším? Delší slokou?) spíše než obsah bych tedy vypíchla formu, při přečtení nahlas báseň vklouzne mezi rty jako karamela, rychle se rozplyne a zůstane ten milý, příjemný pocit sladkosti v ústech. 


opraveno . dík


Alenakar
04. 11. 2022
Dát tip

Šmírující déšť je fajn, ale tón na st(r)ůně stůně.

"Dlaň jara" je pro mne už moc velká abstrakce. 


lehce napsáno, s chutí přečteno


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru