Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kořeny...

06. 11. 2022
34
40
686
Autor
Gora

 

 

Plamínky hrobů -

okolo sedmikrásky

v poledním slunci     

 

 

 

     

 

Krumlovský hřbitov –

odsekané kořeny

po starých stromech


40 názorů

Gora
12. 01. 2023
Dát tip

I tak díky za názor...


Petula
12. 01. 2023
Dát tip

Nu, tady bych – za sebe – zůstala už jen u té první části…

___________________________________________________

|||-_-|||


Gora
08. 11. 2022
Dát tip

To jim jistě děláte radost, Evži. Díky.


Náš hřbitov je krásný pořád. Je to jako procházka v parku. Za našimi se zajdeme podívat nejen na Dušičky. Jsou s námi na chalupě poříd a žasnou :-)


Gora
07. 11. 2022
Dát tip

Biskupe, dík!


Gora
07. 11. 2022
Dát tip

Díky ti, Aleno.


to se povedlo...


Alenakar
07. 11. 2022
Dát tip

To druhé haiku má krásný přesah. Tip.


Gora
07. 11. 2022
Dát tip

Luboši, ještě že vím, že je to vtípek:-) a dík, že čteš...


Gora
07. 11. 2022
Dát tip

Mariáne, díky, snad na jaře...


Kočkodan
07. 11. 2022
Dát tip

Irčo, s dovolením nepřehlédnutelně posouvám jinam:

 

Syn bit jak žito

otec průšvih „ocenil“

bolí to, hrome…


Gora
06. 11. 2022
Dát tip

Díky, Al.


Alegna
06. 11. 2022
Dát tip

Pěkné obrázky, první pohladí, druhý rozesmutní


Gora
06. 11. 2022
Dát tip

Díky, Mariáne, to jsem ještě nezkoušela.


Gora
06. 11. 2022
Dát tip

Díky, Jituš, to je dobrý nápad s obráceným postupem... 

Jinak u nás naopak nově opravují chodníky, jsou jako když střihne a staré stromy částečně pryč... jen ty kořeny zlobí... vzali na ně sekery...


atkij
06. 11. 2022
Dát tip

Odsekané kořeny po starých stromech - to musí být tak smutný pohled. Na našem hrbitově je hodně starých a vzrostlých stromů. Popraskané cesty s hrbolatými výstupky jsou nedílnou soušástí...

U prvního je zajímavé vzít si děj i obráceně - radostný začátek v konstrastu s dušičkovým rozjímáním. V poledním slunci/okolo sedmikrásek/plamínky hrobů.

Pěkné, Iri, děkuji za ně.


Philogyny
06. 11. 2022
Dát tip trojort

pro Abakus

...asi nastejno...mám už jasno, chci ten pomníček, je to celé mé dětství. Vychovávala  mne babička, byly tam snad každý den, děda umřel. Byla jsem ten den  s maminkou na hlavní poště v telefonní budce a všechno slyšela. Byly mi čtyři roky a dědu milovala. Jeho kopie je můj poslední syn.  Je zvláštní, že ostatní hrobečky už nemají nic, ale Karloušek zůstal i s mou urputnou svíčkou. 


blacksabbath
06. 11. 2022
Dát tip Gora

nové stromečky....to je móc dobře


Gora
06. 11. 2022
Dát tip blacksabbath

Karle, děkuju, byl to pěkný pohled... a slunce svítilo, žádný "smutek"... až pak v Krumlově nad starými stromy, dali tam nové...


Gora
06. 11. 2022
Dát tip blacksabbath

Ivi, díky, no, stromy již vykáceli, kořeny taky vytesali, kam dosáhli... a jsou tam nové stromečky. Děkuju.


Gora
06. 11. 2022
Dát tip

Jani, děkuji... ano, jsou otužilé:-)


K3
06. 11. 2022
Dát tip

Zvlášť první se mi líbí. Kouzelné malé bílé hořáčky:). Druhé než hřbitov mi spíš připomíná můj sad, kde likviduju staré stromy...


Irčo .... první - sedmikrásky chudobky ...žlutý terčík a svatlo svíčky..nádherné

druhá  - osekané kořeny.....smutné...snad stromy přežijí....

oba obrázky vidím


vesuvanka
06. 11. 2022
Dát tip

Diano, mám stejné přání...


vesuvanka
06. 11. 2022
Dát tip

Irenko, moc pěkné, obzvláště první, TIP Jinak sedmikrásky u nás kvetly v parku i v lednu. Mám dojem, že kvetou snad celoročně. 


Gora
06. 11. 2022
Dát tip

Di, díky!


Diana
06. 11. 2022
Dát tip vesuvanka, Alegna

To já si z celého srdce přeji, aby můj popel byl rozptýlen někde v přírodě... Hřbítovy jsou příliš smutné. 


Gora
06. 11. 2022
Dát tip

Je to tak, Peter... vďaka!


plamienky na dušičky a sedmokrásky, asi si budeme musieť zvyknúť


Gora
06. 11. 2022
Dát tip

Renato, děkuju!


Abakus
06. 11. 2022
Dát tip

Philogyny - mám k hrobom veľmi vlažný vzťah. Nejako to súvisí s  tým, že časť príbuzenstva mám v masových hroboch - väzni sa pochovávali iba do masových. Niektoré z "mojich" sú na historických cintorínoch a až donedávna sa  tam už nepochovávalom teraz sa  začína vo veľkom. Prihlásiť sa k nim by znamenalo platiť ročné poplatky správe cintorínov - na to nemám chuť, náladu a financie.  

Aktuálne platím na tri hroby - tak by som platila na 11 na Slovensku aďalších asi 3 niekde na Morave....


bixley
06. 11. 2022
Dát tip

Irčo, krásná hřbitovní dušičková atmosféra.


Gora
06. 11. 2022
Dát tip

Phil, je mi to líto... a děkuji!


Gora
06. 11. 2022
Dát tip

Jsou asi hodně odolné, Markel... děkuji.


Philogyny
06. 11. 2022
Dát tip Gora, trojort

U nás na hřbitově taky, ty kořeny, dělali úpravy opuštěných hrobů. A na pískovišti kvetou sedmikrásky...někdy mám pocit, že pozorujeme hodně podobně...snad neurazím. Mi ráno psala přítelkyně kamaráda, že umřel. Umřel. V pátek mám na hřitově schůzku, chci do opatery vyvlastněný hrobeček s Karlouškem, aby mi nezbořili ten pomníček a tak...snad mi to dopadne. Jsem smutná. 


Gora
06. 11. 2022
Dát tip blacksabbath

Jamardi, byl to venkovský hřbitov, a vzhledem k netypicky teplému počasí opravdu spousta sedmikrásek. Druhý pak městský hřbitov, který rekonstruují... díky.


Markel
06. 11. 2022
Dát tip

líbilo, je zvláštní, že sedmikrásky kvetou a objevují se i při zimních oblevách *


Jamardi
06. 11. 2022
Dát tip

Sedmikrásky vypadají pěkně i na hřbitově.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru