Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chvíľa žltá, ničota

Výběr: Bix
05. 06. 2002
8
0
2010
Autor
Mythus

Len pocit.

(Ticho ako pred monológom)

Radšej nevedieť.

Oči,

uši,

nos a srdcia

privrieť

prikryť

zastaviť.

 

Zastať

životom

ticho

v kúte

 

dych pohol prachom


Bix
20. 07. 2002
Dát tip
Ako Sýkorka so záverom - pripadá mi ako prechod do praxe - dovtedy sa iba špekuluje, premýšľa, znie to ako návod na použitie. A potom ( predsatvujem si trochu zaprášené divadelné dosky ) otvoríš ústa a to čo z nich vyjde rozvíri všetko okolo. Hoci predtým tak veľmi chceš necítiť, nevidieť, mlčať a nepočuť... ticho ako pred monológom už od začiatku vytvára v básni napätia - keď chceme niečo dôležité povedať, obvykle sme nervózni a dosť rozrušení - ale na druhej strane si to sformuloval ako vecnú dramatickú poznámku v zátvorke, čo len podporilo dojem napätia a rozporu zastať životom ticho v kúte ako keď si niekto opakuje text pred predstavením - všade je frmol, jediný úbohý pokoj je pri stenách a v kútoch predsa len je ale Tvoje divadlo pre mňa v predsatvách prázdne, až kým sa prach nepohne ( možno niekde v zákulisí načúva upratovačka )

_iris
20. 07. 2002
Dát tip
aj ja poznam...zazite, uzite az moc...ten zaver je skvely!!! t*

Mythus
12. 07. 2002
Dát tip
Tynda: Ako povedala Ľuba: "Dokážeš učiť jednou vetou." A máš pravdu. Keď som to potom prečítal, zrazilo ma to k zemi. Toľká jasnosť, pri nebesiach!

Tynic
12. 07. 2002
Dát tip
Ten text je velmi silný a jevištní autmosféra umocněná nějakým tím spotem ( osvětlení ) je více než vhodná (tady už si krásně vizualizuji :o). Jen mi moc moc vadí ten dovětek : "dych pohol prachom". Je-li určen jen režisérovi, či hercům, aby dokázali vhodněji báseň interpretovat, pak nemám nejmenších připomínek. Jako součást básně však neobstojí. Škoda že jsem v první odezvě reagoval na báseň jako celek, což bylo nevhodné. Kritiky by se měly psát nadvakrát...chtělo by to číst ještě jednou, s odstupem. Píšeš nádherně...až prorocky...proto mi nedá, abych ti sem tam jednu pod žebro neuštědřil :o)

Ribi
13. 06. 2002
Dát tip
ako nemôžem !!!

Ziggy
13. 06. 2002
Dát tip
*

aqua
09. 06. 2002
Dát tip
zatajím dych a .... aj tak som rozfúkla prach stále sa niečo hýbe

Lyryk
06. 06. 2002
Dát tip
mm

Pepo
06. 06. 2002
Dát tip
Celou básňou pripravuješ na to, čo príde; ale aj tak som ku koncu zostal nepripravený. :o) Súhlasím so Sýkorečkou.

Sýkorka
06. 06. 2002
Dát tip
a ten dych - známka, že ešte ziješ, si aj vo chvíľach, keď chceš, aby bol svet statický... Myšlienky statické. Sem sa ešte veľakrát vrátim. Bixi, čo povieš? :o))))

hermit
06. 06. 2002
Dát tip
silný moment TIP!

Tynic
06. 06. 2002
Dát tip
Snad až příliš teatrální....

tanganika
05. 06. 2002
Dát tip
ten pocit velmi dobre poznam a mam dojem, ze aj teraz v tejto chvili je tu... t*

Sýkorka
05. 06. 2002
Dát tip
Je v tom závere toľká sila!!! Zvíril si statiku svojich myšlienok, ten pocit je ako maľba, ktorou si v závere pohol. Nemôžem si pomôcť braček, aj keď mi je pri tvojich dielkach takto :o(, vždy sa usmievam, ako šikovne sa vieš vysporiadať v poézii so svojou predlohou. * Si jedným z mojich najobľúbenejších básnikov!

Gastarbajtr
05. 06. 2002
Dát tip
....a pak začal monolog ve dvojici...... *!

Kittie
05. 06. 2002
Dát tip
.. a zem se pohnula.. mno asi ne. Má to sílu!*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru