Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dlouhé vodítko

10. 11. 2022
19
24
506
Autor
Alenakar

K téhle improvizaci mě inspiroval per_zay svým "Haiku o kalném ránu".

 

 

Ranní procházka -

Dlouhé vodítko mizí

v podzimní mlze

 

 

 

 

 

 


24 názorů

Alenakar
18. 11. 2022
Dát tip

Bixley,

krásný koment... Možná se mi bude hodit někam do haiku.


Alenakar
18. 11. 2022
Dát tip

Kočkodane,

díky za ty klony...   Vybavila jsem jesličkové děti, ty, co se ještě drží šňůry, které taky mizí v mlze... Ale to už by byl horror.


Alenakar
18. 11. 2022
Dát tip blacksabbath

blackie,

dokud pes ještě tahá za vodítko, vlci ho v mlze nesežrali.


bixley
16. 11. 2022
Dát tip

Úplně to vidím... nebo spíš nevidím.


Kočkodan
16. 11. 2022
Dát tip Alenakar

školní docházka

slušnost dětičkám cizí

chovaj se drze

 

Starej Procházka

vládl nám dlouho kdysi

také měl schůze


jo:-))))))


Alenakar
14. 11. 2022
Dát tip

blackie,

asi to bude tak, jak mi napsal snake: spousta lidí vidí stejnou realitu a zpracuje ji mnohdy velmi podobně. (Viz jeho koment z 10.11.)


Alenakar
14. 11. 2022
Dát tip

Evženie,

vlkodav je asi laskavý a mírný, dokud nepotká vlka. Znala jsem ale i hodného bulteriéra, který měl papíry na kanisterapii a hladili si ho stařečkové v domově seniorů.


koukám, že pes na konci vodítka je Písmácký hit :-)))))......viz další......https://www.pismak.cz/…808


Vlkodava jsem měla krásných 7 let. Ten vodítko nepotřebuje. Je laskavý a mírný a toho, koho miluje, nikdy neopoustí, pořád mu je po boku.

Jmenoval se Benjamin.


Alenakar
11. 11. 2022
Dát tip

Markel,

díky. Jsem ráda, že se líbí.


Alenakar
11. 11. 2022
Dát tip

Evženie,

každý nemá psíčka tak vycvičeného jako ty. Někteří táhnou svého pána - neznámo kam. Nechtěla bych venčit vlkodava. Jeden se vyskytuje v našem okolí. A taky brazilská fila. Zbohatlíci v satelitu potřebují dobré hlídače.


Alenakar
11. 11. 2022
Dát tip snake_01

Haiku může být určitě veselé. Stačí si jen vzpomenout na Issu. Santókova haiku jsou sice převážně smutná (ale zároveň i ironická, což ten smutek, ba zoufalství, ještě podtrhuje), ale dají se u něj najít i veselá haiku:

 

"mlátím mouchy

mlátím moskyty

mlátím sebe"

 

"padá listí

odteď

bude voda ještě lepší"

 

"švábe

máš vousy dlouhé

jako já"  


snake_01
11. 11. 2022
Dát tip

Já mám za to, že i haiku může být veselé, pravda je, že v tom textu s venčením vodítek je velký akcent na lidi a jejich aktivity, ale i tak bych váhal, jestli jde o haiku nebo senrjú - myslím, že to je hraniční text.


Alenakar
11. 11. 2022
Dát tip

trojorte,

o mlze přede mnou a o mlze za mnou právě píšu v dílku "Ztracená v dešti".

Díky za típek.


Alenakar
11. 11. 2022
Dát tip

Juliáne,

někdy prostě ani přesně nevíme, kdo a kam nás na šňůře táhne... 


trojort
11. 11. 2022
Dát tip

...a což teprve mlha za mnou...


Markel
11. 11. 2022
Dát tip

líbí moc *


Alenakar
11. 11. 2022
Dát tip

snake,

to Millerovo haiku je prostě moje haiku v množném čísle. To jeho(spíše senrjú) je ale lepší a vtipnější.

Určitě je to tak, že stačí například vážně míněné haiku jen trošku přeformulovat a je z něj najednou senrjú, které vyzní velmi vesele, ačkoli to původní haiku třeba mohlo být plné úzkosti.


Netřeba vodítka. Kdykoli se otočím, psík stojí za mou pravou nohou :-)


snake_01
10. 11. 2022
Dát tip blacksabbath

Podobný text měl kdysi, tuším, Marek Miller, pointa byla - "lidé v parku venčí vodítka."

Ty podobné postřehy a jejich srovnání, to je jedna ze zajímavých věcí kolem haiku...


Alenakar
10. 11. 2022
Dát tip

Kolektive,

ani ten  proletariát už není, co býval... Ve dvacátém prvním století v ekonomice vyspělých států dominují služby. Marx nedokázal správně odhadnout budoucí vývoj a naše časy pro něj byly psíčkem na dlouhém vodítku v mlze.


Stát je rozkraden.

Dřímá proletariát.

Dlouhé vodítko...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru