Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vyšší bytost

11. 11. 2022
17
11
374
Autor
trojort

        „Nebyl tady náš Waldo?“ ptala se paní ve dveřích hospody, ale my neměli tušení kdo to má být.
        Byl to pes.

        „Víte on nám pořád utíká a vždycky skončí v nějaké hospodě.“
        „A dělá outratu?“
        „To ne. Jen se stulí v koutě do klubíčka. My už si s ním nevíme rady.“
        „No když nechlastá, tak to snad není takovej problém?“
        „Stejně je to ostuda,“ řekla paní a vyrazila ho hledat do další hospody.

        „Nekecá?“ ptali jsme se hostinského.
        „Nekecá,“ odkývl výčepní. „Už jsem ho tady párkrát měl.“ 
        „Zkoušel jsi mu dát pivo?“
        „Zkoušel, ale díval se na mě dost vyčítavě.“
        „Nějakej polepšenej alkoholik,“ řekl jeden z chlapů. „Ty jsou nejhorší. Provokatéři.“ Drcl s neskrývaným vztekem půllitrem o stůl až mu vyšplíchla pěna.
        „Možná kdyby ho vykastrovali...“
        „A co?“
        „Tak by se držel doma a neotravoval po hospodách,“ řekl chlap, co neměl rád polepšené alkoholiky a ještě pár dalších cílových skupin.
        „Vždyť je to jenom pes,“ řekl hostinský.
        „No právě. Lidskej druh musí mít vždycky přednost, protože máme mozek,“ ukázal si chlap na zarostlou hlavu.
        „Já když jdu do hospody, tak jdu mezi lidi a rozhodně se nechci koukat na psa, co si hraje na morální vykřičník.“
        „On to přece nedělá schválně,“ oponoval mu kdosi.
        „A jak to tak přesně víš?“ Nenechal se chlap vyvézt ze své pravdy.
        „Jak můžeš vědět co mu šrotuje v makovici?“ 
        „Je to pes.“
        „No právě,“ řekl chlap a mrkl na půllitr.
        Jako kdyby mu jen on mohl rozumět. 


11 názorů

Zeanddrich E.
před 6 měsíci
Dát tip

 

Se zájmem jsem přečetl... :)


trojort
13. 11. 2022
Dát tip

...díky za četbu...


„Možná kdyby vykastrovali hospodský povaleče.... tak by se drželi doma a neotravovali v hospodách:))))))

vypichuju "morální vykřičník"    


MilanH
12. 11. 2022
Dát tip

:-)


bixley
11. 11. 2022
Dát tip trojort, Zeanddrich E.

Tentokrát má Tvůj text charakter kompaktního příběhu, docela reálného.

Pamatuju si, jak jsem někdy skoro před čtyřiceti lety byla v Anglii v hospodě a jeden chlap tam měl velkého psa a říkal, že s ním ten pes večer obchází hospody a když on jde ráno do práce, pes obráží hospody sám...


Pes je mnohdy chytřejší než nějaký opilec. 


Štírka
11. 11. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

Když i pes hledá asyl v hospodě - co dodat... leda tip...


Jamardi
11. 11. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

Asi chtěl být ve společnosti velké smečky. :)


Kočkodan
11. 11. 2022
Dát tip

Jistě by se našly ženy, jež by měly doma raději kastráta než chlapa, který je každou chvíli v hospodě, kde se rozhodně nestulí v koutě do klubíčka.


Alenakar
11. 11. 2022
Dát tip Zajíc Březňák, trojort, Zeanddrich E.

Můj dědeček byl za první republiky četník a taky psovod. Vrchní nadstrážmistr, zkráceně vrchní.  Brával vlčáka do hospody, kde mu movití pánové v buřinkách vždy poroučeli "šniclíček" a pes ho způsobně ukusoval nad talířkem, přičemš si ho přidržoval prackami...  Pánové byli nadšení - a venku zuřila krize.

To znám jen z vyprávění, ale ty pány továrníkyv buřinkách znám i z fotek. Děda s nimi jezdíval v drožce. Není divu, že pak za komunistů nedostal ani důchod. Tip. 


Danny
11. 11. 2022
Dát tip

:)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru