Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Křik racků

13. 11. 2022
5
9
220
Autor
Šťulda

Křik racků

 

večírek s múzou...

 

však o veršů pár

nad ránem zplozených

zdráháš se postarat

a básni té o lásce

nejčistší jméno dát

 

blíží se srpnové poledne

venku za bílou záclonou

ach třpytivý leží svět

vlhká vůně rákosí

a svobodní ptáci

 

k  r  o  u  ž  í  . . .

 

 

 

                 pak teskně a dalece

                        

                                   k samotě tvojí

 

                                                      

                                                           ... dolehne jejich hlas


9 názorů

Safiáne, napsala jsem, že vyjádřiení redaktora vypovídá něco i o něm samém. Tedy že je v tom prvek subjektivity, tedy vkusu. Věřím že rozumí poezii, to nezpochybñuji, ale mám za to, že on i každý člověk má nějaký  subjektivní vkus. Výrok - když někdo mluví, mluví především sám o sobě - je psychologický fakt, nikoli urážka. 


Safián
14. 11. 2022
Dát tip

Mefistofelko, to vše je možné a chválihodné. Ale neopomněla ses přitom otřít o redakci a tím tomu dala ideologický rozměr. Protože Muamarek je dobrý básník a má právo, i jako člem redakce, na osobní názor. S tím klidně polemizuj. Ono být misomusem, což se tak Čechům líbí, že stále více konzumují vzdělání vedoucí k nevzdělanosti. není žádné terno.


Já mínila svou zprávu právě jako projev tolerance. Řeč je nástrojem dorozuměni i nedorozumění.


Já mínila svou zprávu právě jako projev tolerance. Řeč je nástrojem dorozuměni i nedorozumění.


Alenakar
14. 11. 2022
Dát tip

Mně se báseň líbí po kompoziční stránce. Není lehké báseň "vymodelovat" do takovéto podoby. Za to dávám tip.

Musím se ale připojit k Muamarkovi:  bylo by dobré přeformulovat věty do méně knižní a prostší podoby. To my bychom měli pracovat s knižností...

Knižnost by nás neměla ovládnout jako cosi "poetického" už samo o sobě.


Safián
14. 11. 2022
Dát tip

Pěkné verše. Mefistofelko, trochu tolerance. 


Mě se to líbí. Možná je báseň z odborného literárně kritického nedostatečná, ale je prostě pěkná, milá. Panu redaktorovi prostě nesedla. Vypovídá to něco nejen o básni, ale i něm.


Muamarek
14. 11. 2022
Dát tip

Škoda, že místo verše volného mi to přijde svázané až běda - archaickým jazykem psané - a postrádám cokoli niterného, prožitého...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru