Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - Adventní čas.

20. 11. 2022
22
38
538
Autor
Gora

MIMO SOUTĚŽ

 

Venku se setmělo. Šlo to, jako když luskneš prstem. Tedy ne že by vůbec bylo možné venku zahlédnout slunce.

Zimní čas se hlásil ke slovu. V konvici zabublala voda na čaj. Horký šálek přijde k duhu revmatickým prstům a zamrzlé náladě. I to jíní na protější šindelové střeše se dnes úporně podrželo až do večera.

Na stole hořela fialová svíce, první adventní. Ženu ale nic zajímavého nečekalo. Žila v domku sama a nebylo nač se těšit. Natož pak na nekonečně dlouhé měsíce, které zbývaly do jara.

Všimla si, že po dni ponořeném do chladného mléka mlhy se na obloze ukázal měsíc. Odhrnula záclonu. Pohled do zahrady, jejíž kontury se najednou daly rozpoznat, měla ráda. Snad nejvíc se momentálně těšila z pampové trávy, která právě na podzim obrostla okrasnými vousy. Po celou zimu pak její ohebná stébla vzdorovala prudkým nárazům vichru.

Zdálo se jí to snad? V té dvoumetrové hradbě travin se něco stříbřitého pohnulo. Dost možná se o světlou metalízu tvora přičinil právě svit úplňku. Takové napětí snad lze cítit jen někde na safari, kde se dá třeba z auta sledovat svobodně žijící zvěř, napadlo ji. 

Zvíře se nesmírně ladným, až filmově zpomaleným pohybem proplétalo pampovými travinami stále blíž k domu. Nic je nevyrušilo, žena totiž bez hnutí a téměř bez dechu tajemného tvora pozorovala ze svého stanoviště.

Byl to cizí kocour anebo snad zmenšenina rysa? Zelené oči zářily jako safíry. Když se jejich pohledy na okamžik střetly, zvíře mňouklo vysokým hlasem, jaký ještě od kočky neslyšela. Po chvíli se právě tak pomalou chůzí, kterou přišlo, odporoučelo.

Zatáhla záclonu. Čaj v hrnku již docela vystydnul, kocour je pryč a kdo ví, zda ještě někdy přijde, pohlédla žena na rozzářenou svíčku věnce. Pokoj už se nezdál tak opuštěný. Vzala šálek do pokroucených prstů a upila, ale duchem byla tam v zahradě, v pampové trávě ozářené svitem měsíce.

Jen tak, sama pro sebe se pousmála. 


38 názorů

Gora
25. 11. 2022
Dát tip

Díky, Jardo... a ráda tě vidím!


Oldjerry
25. 11. 2022
Dát tip

Ukazuješ na sílu zdánlivě nedůležitých maličkostí. Fajné...


Gora
22. 11. 2022
Dát tip

Norsko, Kamamuro, díky za návštěvu.


Televizní seriály nejsou úspěšné proto, že by byly kvalitní, ale proto, že jsou velmi srozumitelné velké spoustě lidí. 


Norsko 1
21. 11. 2022
Dát tip

Všeobecný vkus, je hodně nízko, když mu stačí těchto pár triviálních řádků


Gora
21. 11. 2022
Dát tip

Díky, Milane.


MilanH
21. 11. 2022
Dát tip

:-)


Gora
21. 11. 2022
Dát tip

Biskupe, děkuju.


Gora
21. 11. 2022
Dát tip

Diano, mám radost, a děkuju...


Tahle miniatura se podařila, je procítěná a je v ní cítit beznaděj, ale i kus naděje...


Diana
21. 11. 2022
Dát tip

Moc pěkné a opravdu příjemná nálada.


K3
20. 11. 2022
Dát tip

Já vím, právě to se ti podařilo.


Gora
20. 11. 2022
Dát tip

Karle, děkuju, šlo mi spíš o zachycení pomíjivosti přírody i nás jako její součástí - a tak podobně:-).


K3
20. 11. 2022
Dát tip

Obzvlášť hezká miniatura. Přímo se nabízel šťastný konec. Např. že se ti dva spřátelí. Ale tím by to ztratilo. Dobře jsi udělala...


Gora
20. 11. 2022
Dát tip

Jani, i tobě velký dík... o zvířatech ráda píšu, čtu i se starám.


Gora
20. 11. 2022
Dát tip

dievča, děkuji!


vesuvanka
20. 11. 2022
Dát tip

Irenko, moc pěkně jsi vylíčila náhodné setkání se stříbřitým kocourem, i když jen pohledem z okna. Zaujala mě i pampová tráva, v níž se kocour pohyboval. TIP


záhadný tvor je skutočný kocúr ... takže to prvé mňau bolo naozajstné a pre teba ... samota vie byť prítulná ...***


Gora
20. 11. 2022
Dát tip

Díky, Jarmilo. Osamělí lidé často koukají z oken... 


Jamardi
20. 11. 2022
Dát tip

Návštěva kocoura potěšila. :) Moc pěkná příhoda. Ještě že se podívala z okna, jinak by ho neviděla.

 


Gora
20. 11. 2022
Dát tip

Díky, Alegno... je to tak.


Alegna
20. 11. 2022
Dát tip

Je dobře uvědomit si ty okamžiky, které v nás něco probudí. Pěkně napsané.


Gora
20. 11. 2022
Dát tip

Díky, Nami!


Nami 99
20. 11. 2022
Dát tip

Hezké vyprávění.


Gora
20. 11. 2022
Dát tip

To mě těší, že oslovilo, Zuzulinko...


Zuzulinka
20. 11. 2022
Dát tip

hezká momentka ze života osamělé ženy, zrovna včera jsem se o tom bavila se ségrou, jak jsme rády samy... 


Gora
20. 11. 2022
Dát tip

Děkuju, Evži.


Gora
20. 11. 2022
Dát tip

Luboši, pampová tráva je vážně nezmar. Děkuju.


Jen si tu krásu představuji a hned je mi ještě lépe. Doma, v teple....


Gora
20. 11. 2022
Dát tip

ivi, už na mne "mluví", když má hlad:-)-děkuju.


Gora
20. 11. 2022
Dát tip 8hanka

Renato, děkuju, stříbrný kocour už je tady jako doma:-)


Gora
20. 11. 2022
Dát tip

Markel, to jsme ráda, díky.


Gora
20. 11. 2022
Dát tip

supíku, děkuju.


Kočkodan
20. 11. 2022
Dát tip

Podobně jako u dílka black jsem byl i tady zvědavý a napjatý.

A já mám na rozdíl od pampové trávy okrasné vousy po celý rok, heč!


blacksabbath
20. 11. 2022
Dát tip Alegna

"Žila v domku sama a nebylo nač se těšit"...a přeci...ten prchavý okamžik protrhl samotu...."Když se jejich pohledy na okamžik střetly...." */**********


bixley
20. 11. 2022
Dát tip

Ireno, krásně vystihnutý okamžik krátkého setkání s neznámým tvorem a přerušení osamělosti. 


Markel
20. 11. 2022
Dát tip

vidím to, moc líbilo *


supizmus
20. 11. 2022
Dát tip

Příjemná momentka, díky!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru