Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pojďme se ostříhat dohola a psát stejné verše furt dokola

21. 11. 2022
3
12
317

"Prosím Vás, nevíte kolik je hodin"?

"Nevím, ale můžete se mě zkusit zeptat. Jdu támhle za sebou..."

 - Ládínkova dobrodružství ve Vesmíru

Já melduji, Vaše Výsosti,

že opakování je matka moudrosti.

Před jasem té teze se nelze schovat,

proto ji velebme zas a znova.

 

Kdo dělá cokoli dokola, denně,

zmoudří, a podoben mořské pěně,

odříká znovu stejná slova,

že nenudí nic, co lze opakovat.

 

A tak až budou mít blízcí svátek,

věnuj jim ze srdce kolovrátek,

anebo na klíček skříňku hrací,

co se vždy ke stejné písni vrací:

 

Já melduji, Vaše Výsosti,

že opakování je matka moudrosti...

...

(... ad infinitum... )

 

 


12 názorů

Aru - mluv za sebe, Aru - ty ses rozhodl nechápat mě, protože to, co Ti říkám, je Ti nepříjemné. Proto taky pořád dokola píšeš stejné příběhy o skřítkách, ve kterých se vysmíváš těm, co se o něco snaží, a oslavuješ pasivitu a nečinnost. Mě se ale Tvé problémy netýkají, což ovšem neznamená, že bych je nemohl chápat. O tom, co chápou nebo nechápou ostatní nemůžeš principiálně nic vědět. Dokonce i ten taoismus sis přiohnul, aby konvenoval Tvé nečinnosti a tendenci před vším utíkat. 


Abakus
22. 11. 2022
Dát tip

Iba dúfam, že v ďalšom živote nebudem učiteľom...nemohla by som opakovať dokolečka to isté.


Aru
22. 11. 2022
Dát tip

reflexe okolního světa, od Pacifiku až po Atlantik.

proc bych se měl obhajovat? vidím že se už dokonale nechápeme


Aru - zajímavá kazatelská póza, dříve u Tebe spíše vzácná. Zdá se mi ale (jak to v podobných situacích bývá), že opět píšeš o sobě - já už jsem totiž nenaříkal pěkně dlouho. To, co si s nářkem pleteš, je prostě reflexe okolního světa - v umění velmi běžná záležitost, obzvláště tom angažovaném. 

Píšeš, že ostatní nezměníš, ale přesto jsi spotřeboval celý odstavec textu na to, abys mě poučil, co mám a nemám dělat. Podivný rozpor, že? A jak vůbec, Aru, můžeš vědět, že ostatní změnit nelze? Zkusil jsi to vůbec, než jsi utekl z vlastního života, a zavřel ses před ním v prázdném bytě? A pokud jsi to zkusil, a nepovedlo se Ti to, je to skutečně důkaz nemožnosti takové snahy? A poslední otázka - existuje v Tvém životě alespoň jedna osoba, na které by Ti skutečně záleželo?


Norsko 1
21. 11. 2022
Dát tip

Aru zešílel


Norsko 1
21. 11. 2022
Dát tip

Kromě mě to nikdo nepochopí. Myslím, že ani nebude chtít. Vymykající se


Aru
21. 11. 2022
Dát tip

zato nářky toho opravdu změní hodně, v poslední době ti to jde, na klima, politiky, Písmák. ty sám jsi jednotka na Písmáku, která svou tvorbou, byť je to osamělá a dlouhá cesta můžeš budovat tu kvalitu Písmáku pro kterou naříkáš, jak jsem psal, ostatní nezměníš, maximálně se o to můžeš pokusit u sebe a i tam, při vzepětí hrozí pády a otlučený kolena, ale pohodlnější je samozřejmě zůstat u stěžování si na všechny a všechno.

nebuď morálním vykřičníkem, ale tvoř ;)


Aru - Gora je zárukou, že se v této literární nekropoli nikdy nic nezmění. 


Aru
21. 11. 2022
Dát tip

jedinému komu můžeš poručit, jsi ty sám a ani to není 100%

 (i ty sis třeba ustálil už jenom tenhle styl, jen já jsem stále stejný ve své proměnlivosti ;) )

(písmácký editor, ten nikdy nezklame, stále stejně nefunkční)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru