Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kniha přání a stížností

Výběr: Muamarek
23. 11. 2022
4
8
295
Autor
helgard

To se tak řítíte ze Šumperka a šestiválec má kouzelnou moc vytvořit rytmus a ten zase probudí múzy....

Chtělas vzít na vrchol kopce
až slunce zapadat začne
ukázat souhvězdí skopce 
když nebe nebude mračné 

Chtělas ať vezmu tě k řece 
ač cesta k ní nevede valná 
já raky ti ukážu přece 
když voda nebude kalná 

V kapli že prý cítíš bezmoc
ptám se proč a že jen Bůh ví
klidně tam zůstanem přes noc
když vzduch v ní nebude ztuchlý

že očka tvá už se ti klíží 
a stulit se ke mně je nutné 
že vánoce se kvapem blíží 
a přeješ si ať nejsou smutné 

by helgard 2022


8 názorů

Alenakar
25. 11. 2022
Dát tip

Jako textík bych si to dovedla představit. Tip.


helgard
25. 11. 2022
Dát tip

:-) kterým směrem ?  ty verše začaly vznikat v mohelnickém kopci, a před tunelem Hřebeč už byla básnička připravená k napsání.....je to zajímavé jak to vzniká v hlavě a snášejí se ty rýmy....Nejhorší je když přesně cítíš jakou myšlenku chceš dostat do rýmu, ale nedaří se najít slovo jež to pospojí...:-) Miluju tyhle dokonale postavené básně, kde se snoubí rým řemeslný s rýmem myšlenkovým...poslední sloka je slabší....za boha jsem nedokázal vymyslet prostředí ve kterému by sedla vlastnost hodna rýmu...nebe mračné voda kalná vzduch ztuchlý a teď co.....no nevymyslel jsem to no. :-) 


Gora
24. 11. 2022
Dát tip

Od kritika tvého kalibru bych čekala dokonalejší báseň. Obsah /tedy za mě/ snad až na první dvě strofy rozpačitý a forma nedokonalá.


Prosecký
24. 11. 2022
Dát tip

Já zase přemýšlím, kterým směrem jsi jel.


Janina6
24. 11. 2022
Dát tip

Zrovna rytmus bych v tomhle případě nezdůrazňovala... (viz prolog), ten není nejsilnější stránkou, ale jinak je to fajn hříčka, potěšila.


Abakus
24. 11. 2022
Dát tip

Šesťvalec nie je to isté ako neodolateľný zvuk a odér trabanta.

Tiež si prajem veselé vianoce.

Páči sa  mi to.


Muamarek
24. 11. 2022
Dát tip

Pocitová niterná záležitost, jež mě zasáhla. Cením si umného zpracování i citu do básně přímo napěchovaného. Mrzí mě, že tu nevidím žádný komentář...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru