Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ZAPEKLITÝ PŘÍPAD

25. 11. 2022
6
11
350
Autor
Ozzozorba

Pan Prouza byl advokátem v tmavém obleku s proužkem, a mohli byste jej snadno zaměnit za bankéře. Byl tichý a diskrétní a o svých případech se s nikým nebavil. Vedl život samotáře a žil jen svou prací. Nikdy se nezlobil a ničemu se nedivil. Kauzy přicházely a odcházely a on je všechny do jediné vyhrával.

Jednoho večera vklouzla do jeho kanceláře Smrt a pan Prouza pocítil mrazení v zádech.

„Neotáčej se!“ vykřikla Smrt. „Kdo mne spatří, je mrtev a pro mě jsi užitečný jen jako živý. Přišla jsem, protože chci, abys mne zastupoval u Božího soudu.“

Advokát se ničemu nedivil a zeptal se: „V čem ti mohu pomoci, Smrťáku?“

„Nejsem ve světě dostatečně oceněn a vznáším protest. Život si bere všechny zásluhy, ale čím by jen byl, kdybych nebyl Já?“ Při těch slovech vzal Smrťák pana Prouzu do náruče a odletěl k Božímu soudu.

Před Božím soudem:

„Nebeský soude,“ zahájil advokát řeč, „můj klient se soudního procesu zúčastnit nemůže, neboť jak jistě víte, na lavici obžalovaných sedí Život; došlo by k anihilaci a to by byl počátek konce.“

„Rozumím, a děkuji za vaši prozíravost,“ pravil nebeský soudce.

„Smrt se dožaduje svého práva! Chce, aby ji lidé měli rádi tak jako Život! Nebo alespoň fifty-fifty.“

„Podivné,“ pravil nebeský soudce. „Vždyť cokoliv se ve světě zrodí, dostane Smrt. Nakonec získá všechny a všechno! Nač ty zbytečné tahanice?“

„Chce lásku!“ vyhrkl advokát.

„Co prosím?“ Podivil se soudce a zapálil si dýmku.  

„Vážený soude,“ nedal se advokát, „Smrťák je nenáviděn a Život oslavován, kým by ale Život byl, kdyby neexistoval můj klient? Smrti chybí uznání a láska.“ 

Boží soudce si potáhl z dýmky a zeptal se: „Co na to Život?“

„Vážený soude,“ pravil Život, „Smrťáka neznám a nikdy jsem se s ním nesetkal. Kamkoliv vstoupím, jsem Já. Kde je Smrt? Ukažte mi ji!“

„Toto je zatraceně zapeklitý případ, na který nemám čas ani náladu,“ pomyslel si soudce. Vytáhl pistoli ráže Diabolo Magnum a zastřelil pana Prouzu. Pak klepl kladívkem o stůl a zvolal: „Případ je odročen na deset tisíc let.“

Smrťák vzal mrtvého advokáta do náruče a smutně odcházel, ale ve dveřích se zastavil, podíval se na božího soudce a pravil: „A tebe si beru taky!“ a soudci nestačila překvapením ani vypadnout dýmka z pusy.


11 názorů

javavia
před 11 měsíci
Dát tip Ozzozorba

Nj takový soud se dá těžko vyhrát... život chce žít a smrt ho bere....a všichni... úplně všichni se bojíme smrti... Ať je to jak chce...smrt je stejně jediná spravedlivá....i když občas nám lidem vezme Život dřív.... ale asi k tomu má své důvody.... možná bych ještě příběh... myšlenku rozepsala... 


Ozzozorba
30. 11. 2022
Dát tip

Okej


Povídka mi trochu připomíná mojí sestru, která si zamlada hrála s mojí soupravou šachů "Na království", protože neznala pravidla šachové hry. 


Jena1
29. 11. 2022
Dát tip

Nápad je to"boží". Já bych to rozepsal do delšího útvaru, kde by nejdůležitější byly svědecké výpovědi ve prospěch Smrti. Všichni ti svědkové předvolaní z koncentračních táborů, gulagů, otrokářských lodí, vesnic a měst vyvražděných dobyvateli. A ti by svědčili ve prospěch Milosrdné Smrti.

A pak by advokát mohl jetě pár let žít s hrůzou ze Smrti, protože se s Ní už setkal.


Ozzozorba
27. 11. 2022
Dát tip

Můžeš to přeložit do češtiny :)


Gora
26. 11. 2022
Dát tip

Překvapivá pointa.


Jamardi
26. 11. 2022
Dát tip

Smrt to zase pokazila tím, že každého sebrala. Kdyby některé nechala, za nějakou dobu by měli života plné zuby.....


Ozzozorba
25. 11. 2022
Dát tip

Prouza by musel vyhrát. Proto si jej Smrťák vybral. Vše bylo na dohodu, Smrt se nepotřebuje podepisovat. Případ probíhal standardně dle božího zákoníku. Myslím si, že by to okresní soud předal krajskému a ten zas ... a nakonec by se spor dostal před ten boží :)


Prosecký
25. 11. 2022
Dát tip

Kdyby soudce neměl zbraň, vyhrál by Prouza i tento případ? Podle jakého zákoníku probíhala obžaloba? Byl už proces v běhu, když si Smrt vybrala Prouzu jako svého advokáta? Měla jeho písemný souhlas se zastupováním? Myslím, že náš okresní soud by případ zastavil pro zmatečnosta  zaplacené soudní poplatky by propadly českému státu.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru