Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ve vlaku

02. 12. 2022
1
1
119
Autor
losto

Muž sedící ve vlaku z Prahy do Brna se pokoušel klimbat na sedadle číslo 71. Zatím jeho pět spolucestujících zdvořile ignorovalo zápach zakouřeného prádla se špetkou lacinného alkoholu, který vycházel z jeho ne zrovna čerstvě vypraného oblečení. Díval se přes oválné brýle, které mu byly větší asi o šest dioptrií, na displej mobilu a znovu si v hlavě přehrával nabídku, kterou před malou chvílí učinil družce, když se vlak rozjel, a sice, že ji zavolá, protože má lepšího operátora a tarif, než ona. Vytáhl mobil a zase ho vrátil do přeplněné tašky. Olízl rty a poškrábal se na třídenním strništi. Jako by ho stíhaly výčitky, sklopil zrak a dloubal se v prostoru za nehty, pak dlouze koukal do dálek v ubíhající krajině. Ve tváři měl smutek z těch let, kdy se mu v životě nedařilo a v kapse odpočítával dvacet šest korun na cestu do Kolína. Těch deset minut rozhovoru by vydalo na dva Bráníky, včetně zálohy za sklo, a to byla cena kolem které se točil celý jeho přítomný život.


1 názor

hmmm - pochvalné zamručení


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru