Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V náznacích

02. 12. 2022
15
12
399
Autor
Alenakar

 

Kultivovanost

    tiché a poloprázdné

                   kavárny...

 

I vášeň se tu musí vejít

do tlumeného šepotu.

 

On mluví do páry nad hrníčkem

a gestikuluje

     orosenýma rukama,

ona se mlčky zhlíží

v kruhovém černém dýmajícím

                       zrcátku

a venku nad řekou

         letí dva třpytivě bílí

                           rackové

     do mlhy za klenutým mostem.

 

Všechno se topí v náznacích.

Cukr se rozpouští v černé kávě

        a jednomu je trochu líto,

                   že ani po letech neumí

     odezírat ze rtů.

 

 

 


12 názorů

Alenakar
09. 12. 2022
Dát tip blacksabbath

Jistě. A proto je lepší být jen internetový nick, kterému nikdo nebude strkat do pusy špejli s vatou.  Doufám, že nikdy nebudu tak důležitá, aby nějací hackeři pátrali po mém původu.


chirurgický reflektor nebrat:-)))))


Alenakar
08. 12. 2022
Dát tip

blackie,

někdo má rád pološero, někdo dělá všechno pod chirurgickým reflektorem. Já patřím spíš do té první kategorie.


 do mlhy za klenutým mostem......do tlumeného šepotu...*/*******************


Alenakar
05. 12. 2022
Dát tip

Areone,

tvůj synovec je přímo filozof. Ano všechno je možná jenom "jakože". 

Buddhista by řekl, že všechno halí závoj Máji.

Mně to ale připomíná mého slouseda - Slováka, který skoro každou větu začíná úslovím: akoze - viete...


Alenakar
05. 12. 2022
Dát tip

Alegno,

nedávno jsem psala o rapu, který se rytmicky vykřikuje... Tuhle básničku by  asi měl případný recitátor spíše zašeptat.


Areon
04. 12. 2022
Dát tip

Všechno se topí v náznacích .... to se mi líbí. Připomíná mi to výrok mého synovce, který řekl: Já rozumím, všechno je jakože....


Alegna
02. 12. 2022
Dát tip

Pěkné, romantické, zahalené tajemnem ...vyjádřeno i výběrem písma


Alenakar
02. 12. 2022
Dát tip

Kočkodane,

u kávy probíhala a probíhají různá dramata... Škoda, že dnes už pijeme kafe většinou doma. Za první republiky bylo plné kaváren kromě Prahy i Brno. Takový Vítězslav Nezval se v Praze třicátých let jen přesouval z jedné kavárny do druhé. Kavárna - to byl životní prostor českých básníků.


Alenakar
02. 12. 2022
Dát tip Gora, Alegna

Jam,

vždy se snažím dát prostor fantazii... Nejsem ani pesimistka ani optimistka. V tom, že je všechno neurčité a nejisté, je jakási zvláštní krása.


Kočkodan
02. 12. 2022
Dát tip

Láska v kavárně

kofein a hormony

Maryša, Vávra

 

Drama u kávy

slečna mu dá kopačky

příserně srká


Jamardi
02. 12. 2022
Dát tip

Klidně dejte prostor fantazii, vše dovoleno.

Dojem je jedna věc a skutečnost druhá. Jednou jsem seděla v kavárně se známým, který byl smutný kvůli odmítnutí. Byla jsem také smutná a nevěděla, co mu říkat. Náhodou jsme se potkali. A někdo od jiného stolu nám zaplatil pití, abychom se rozveselili. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru