Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vypiš se z toho...

Výběr: Muamarek
05. 12. 2022
23
18
455
Autor
Alenakar

 

 

Prokletý básník vzpomíná

na dávné prohry, na ústrky.

Život jak kostky domina

prý se mu zhroutil... Jako smrky

 

padají všechna předsevzetí

po osudové vichřici...

Co by ale byl bez prokletí

pan Tragéd - lampa hořící

 

na černé věži majáku

rýsující se nad útesy?

Napiš jak on pár dojáků,

aby ses třeba neoběsil!

 

Stěžuj si, kvílej, spílej světu,

vypiš se ze své deprese.

Prohra k prohře a - sbírka je tu!

Možná ti slávu přinese.

 

 

 


18 názorů

Alenakar
02. 01. 2023
Dát tip

per_zay,

díky za pochvalu. Tahle tvá pochvala mi už dlouho chyběla.


per_zay
31. 12. 2022
Dát tip

hmmm ... T


Alenakar
08. 12. 2022
Dát tip

Zajíci,

já si myslím, že nás posledních romantiků bude asi víc. Neznám ale žádný byronovsko - máchosvký internetový azyl, kam bychom se mohli uchýlit.


Alenakar
08. 12. 2022
Dát tip Muamarek

Marku,

jsem moc ráda, že se líbila moje ironická a trochu mravoličná básnička. Díky za výběr.


Pak jsem možná jedním z posledních romantiků.


Alenakar
08. 12. 2022
Dát tip

kadeřavá,

já mám taky ráda prožitkové básně. Na druhé straně mě ale vždycky nadzvednou teoretikové kteří tvrdí, že poezie musí být vždy prožitková a emocionální. Nemusí. To by byl velmi jednostranný pohled na poezii.


Alenakar
08. 12. 2022
Dát tip

Mefistofelko,

dávám na tvou radu a zveřejňuji. Dnešní básnička "Srdce a plamen" (viz DNA) je doopravdy dekadentní.


Je to pěkné. Pěkně vyjádřený čistý cit. Proč nevyjádřit smutek a tíži ducha, když to člověk cítí. Protivná je sebelítost, ale ta tu určitě není. Neváhej  a zveřejňuj :-).


Alenakar
08. 12. 2022
Dát tip

Zajíci,

to je pravda. Někdo si na prokletého básníka jen hraje. Ale bylo by to tady na Písmáku někomu něco platné? Koncem 19. století byli prokletí básníci v módě. Dnes už nikoho moc neberou. Já sice nejsem prokletá, nýbrž jsem pouhá bývalá dekadentka a přesto vždy váhám, zda zveřejnit nějaký poněkud morbidní příspěvek, jako je třeba dnešní "DNA".

Dnes jsou lidé raději veselí a netoulají se rádi po hřbitovech či po dávných bojištích jako pradávní romantici.


Alenakar
08. 12. 2022
Dát tip

Danny,

díky za návštěvu a jsem rádas, že pobavilo.


Muamarek
06. 12. 2022
Dát tip

S lehkostí sobě vlastní vkládáš do svých veršů humor, nadhled a jemnou ironii. Tento koktejl je pro mě více než lákavý - a podle toho si ho cením... 


kadeřavá
06. 12. 2022
Dát tip Zajíc Březňák

Nejraději mám básně prožité, ať už smutné nebo veselé ,jsou jako život a život je krasný 


Myslím, že někdo si na prokletého básníka třeba jen hraje. Někdo jím opravdu je. 


Danny
05. 12. 2022
Dát tip

:) pěkně napsáno


Alenakar
05. 12. 2022
Dát tip Gora

Goro,

pár dekadentů by se tady našlo. Jsou to ale jen jednotlivci...  Svůj žal ale nemůžeme nikomu vnucovat, pokud po něm není poptávka na trhu. Nejznámější "dekadent" současnosti - Krchovský taky není skutečný dekadent. Dělá si sám ze sebe legraci poměrně obhroublým způsobem. Ale "tragická groteska" může být v jádru ještě tragičtější než "čistokrevná" dekadence.


Alenakar
05. 12. 2022
Dát tip

Norsko,

díky. Škoda, že už není dekadence tak oblíbená, jako kdysi bývala...

Ale pokud by se tady na Písmáku našlo dost příznivců stylu "gothic", hned opráším Edgara Allana a začnu psát "černou poezii".


Gora
05. 12. 2022
Dát tip

Čtenář chce málokdy číst depresivní básně, ale tys neradostné téma pojala hravě, po svém, Aleno.


Norsko 1
05. 12. 2022
Dát tip

To beru


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru