Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lesk

03. 01. 2023
3
2
271

Z připravovaného rukopisu sbírky Skleněná osnova

Má lásko, kam se ztrácíš, do které jeskyně tě chtějí uvrhnout? Planeta se nerušeně točí, jen já jsem chudší o tvůj lesk. Jdu stejným směrem, skoro bez tebe. Teskno je mi. Nepřestanu tě volat z hlubin. Za tebe nechci žádnou náhražku. Dny jsou kratší a plné nebezpečí. Dej mi ve tmě znamení! Proplétám se jakýmisi průduchy, občas okénko, občas zdi. Dnes mi podal ruku spolužák, vypadal o padesát let starší než před rokem. Hráli jsme si tenkrát s ohněm. Plynová bomba s hadičkou, zapalovač z krbu: hořící hladina potoka. Fotky jednookou zrcadlovkou na barevný pozitiv. Dávné doby zase ukázaly tváře. Lásko, vydej se k návratu. Připravil jsem ti koktejl z řas od Kaspického moře. Pochoutku šejků. Vezmi mě - vzdušnou čarou. Kousky ledu padají níž a níž, až do nitra hory. Spouštím se za nimi. Jsem speleolog niternosti. Hroty skal se mi zasekly do kůže.

 


2 názory

Díky! Lubor.


Safián
04. 01. 2023
Dát tip

Za báseň v próze tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru