Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Střípky dětství

08. 01. 2023
18
17
351
Autor
Debbi

Ukládám si střípky dětství

do růžové krabice -

 

urovnány vedle sebe

rodný dům i modré nebe,

rodiče a do luk vrátka,

nejmilejší kamarádka,

dívka z Krátké ulice.

 

Vánoce a rybník z ledu,

sáňky… střídáme se vpředu

s těmi, co nám kryjí záda,

mnohé vrátila bych ráda,

ale dětství… nejvíce.


17 názorů

Debbi
11. 01. 2023
Dát tip

Tak jak to tu po sobě čtu... chybička se vloudila :) Nezbavím se jí, mělo být :) 


Debbi
09. 01. 2023
Dát tip

Nebavím se jí. Děkuji. 


dala jsi je do krabice

k nim už není cesta více

když ti slunce dětství chybí

krabice se nezbavuj

je v ní příběh jenom tvůj


Pro mně je to jako celek hořký vždycky. I když někdy tam dámy sypou cukerín lopatou. Jednotlivý kusy ale můžou mít zvláštní kouzlo. Když madam zapomene na literaturu a nechá to sebou jen protéct, když přitom zvládne formu – a rozhodně nemusí bravurně, to by snad bylo spíš na škodu. Když to hraje na Sládka a ne na Vrchlickýho. Jo a vlastně: mám zkušenost i s jednou silnou dámou, která měla vlastně i hodně vtipu v tom.Naposled jsem jednu z těchhle knížek našel u studánky se zázračnou vodou v nedaleký vsi. Nebyla tam asi kór dlouho, nejvíc od léta, ale stránky už byly slepený a trochu to plesnivělo. Myslím, že ji tam musela odnést autorka sama. Bylo to zvláštní setkání.


Pěkné! Trochu archaické... jako básnička v mámině slabikáři :) Ale vůbec mi to nevadí! Zavzpomínala jsem si :)


Debbi
09. 01. 2023
Dát tip

Zajímavý příměr... Ale z toho, že jsi zmíněná dílka četl soudím, že nechutna hořce :)


Hodně mi to připomnělo sbírky, který se v našem okresním městě občas objevily za výkladem knihkupectví. Vydávaly (většinou samonákladem) zkušené ženy z místa. Středoškolská učitelka, regionální publicistka, co sbírala různý střípky z historie, atp. Každý, kdo v místním kulturním životě něco znamenal, učitelky z hudebky, šéf muzea, češtinářky, měl po kousku s věnováním. Ale jestli si to někdo, koupil, to netuším. Ani jestli to někdo četl. Kromě mě, samozřejmě. Zvláštní žánr, ze kterého mě vždycky brnělo osrdí. Tím neříkám, žes středoškolská učitelka nebo místní písmák, nevím nic – jen jak mně ty verše chutnají.


Debbi
09. 01. 2023
Dát tip Gora

Díky všem za slovíčka. Je vidět, že dětství se zapsalo v nás všech...


Alenakar
09. 01. 2023
Dát tip

Seifertovsky půvabné. Tip.


Muamarek
09. 01. 2023
Dát tip

Pro mě něžné, hladící, takové "ladovské"... 


Litarts
09. 01. 2023
Dát tip

Prosté a upřímné.


Sh11m11
09. 01. 2023
Dát tip

Vzpomněl jsem si, jak jsem si z chlupatých pletených rukavic okusoval přilepený sníh. Čte se to pěkně, i vzpomíná. Tip.


Kočkodan
08. 01. 2023
Dát tip

Vrátka k mé čtenářské duši si toto dílko otevřelo. (obstarožní smajlík)

 

Škoda že hra zvaná „Dětství“

nemá trochu více dějství,

předškoláctví, zédéeška,

tam pouť v hlavě vede z dneška.


Benetka
08. 01. 2023
Dát tip

Jů! Tohle se mi hezký četlo! :)


8hanka
08. 01. 2023
Dát tip Alegna

dnes som spomínala tiež...

skoro ako u nás, keď som bola dieťa...veľmi pekné...


Jamardi
08. 01. 2023
Dát tip Benetka

Moc pěkné


Philogyny
08. 01. 2023
Dát tip Alegna, Benetka

V každém z nás je. Jsme, myslím, v podstatě,pořád stejní.  :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru