Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dopis o minulosti

15. 01. 2023
8
10
326
Autor
kadeřavá

Jééje nazdar člověče co tu strašíš v jednu ráno:-))Jdu konečně zkouknout ty fotky od Tebe.Včera jsem dojela  okamžitě usnula bylo tam fakt moc krásně .Je to festiválek malý ale o to víc hřejivý.Moc by mi chyběl kdyby skončil.Stvořil ho Aligátor a udržet ho při životě je rok od roku náročnější.On ale se svým duchem bojovníka jde do toho  rizika každý rok.Rád by to své úžasné dítě předal, ale  nějak není komu.Zatím. Jo a koupila jsem si nový stan je krásný uvnitř bílý jen s nádechem zelena.Dobře se v něm čte a je to přijemné na oči.Na Mohelnici byl výtvarník a malíř.Pekl topinky ten by se ti líbil .Měl starý stoleček se židlí.Letité kamínka s cihlou a na ní plecháčky s česnekem,máslem a sádlem.A nad tím vším visel vzorník topinek -mohl jsi si vybrat jak moc chceš opečenou:-))))).Nejvíc mi chutnala s česnekem a povidlím.A všude kolem pohodoví lidé muzika úsměvy a takovej ten Foglarovskej duch.Mám ráda toto místo kde jsou léta stejné rituály,kdy přijede Dostavník a přiveze píseň z filmu Vinnetou.Kde tři dny a noci zní muzika a smích. Mám ráda oheň a jeho jiskry co tančí v korunách stromů.Mám ráda palouk v lese kde se lidé ztiší a naslouchají božímu slovu.A nostalgii poslední písničky zpívané do  zvonů z kostela.No to se ví zase se sejdem..........snad příští rok ,či příští tejden ....

Měj krásnej den , ještě ti napíšu co jsem četla v Dostavnickým Times

 

Jak ubozí jsou lidé kteří nikdy nezpívají a zemřou se vší hudbou v sobě.Victor Hugo


10 názorů

Kočkodan
16. 01. 2023
Dát tip

Foglarovský duch rozhodně nikoho nevystraší k smrti. ;-)


Štírka
15. 01. 2023
Dát tip

A po čase - párktát - býval začátek prázdnin fesťák v Náměšti... v Telči to neznám...


kadeřavá
15. 01. 2023
Dát tip

Štírko i pro mne to byl konec prázdnin, setkaní s muzikou a  kamarády se kterýma se potkávám i na prázdninach v Telči. Jezdila jsem nejdříve s holkama když byly malé pak se stánkem s batikou a jezdím pořád.Také srovnávám ,ale jsem ráda ,že Mohelničak pokračuje i když už jinak než jsem psala protože si nedovedu představit kde bych trávila poslední víkend v prázdninách :-)


Štírka
15. 01. 2023
Dát tip

Dávám tip: za místo, kterým pro mě vždy končívaly prázdniny – bylo tam fantasticky až do chvíle než si to tam vyhlídla i jiná kategorie lidí – Aligátor končíval už tenkrát každý rok... kouzlo zůstává... napořád


srozumeni
15. 01. 2023
Dát tip Gora

Člověk si musí z toho textu vytahnout, co se mu líbí a co ho osloví. Písničku No to se ví ... si často notuju a obecně mám ráda vše trempské, a to jsem si z toho vytáhla....***


Text nemá žádnou formu a tudíž se i obsah ztrácí v přívalu slov. Měl jsem potíže to byť i jen dočíst do konce, což u takhle krátkého textu je co říct. 


Gora
15. 01. 2023
Dát tip

Foglarovského ducha musí být skvělé zažít. Hezké vyprávění. 


kadeřavá
15. 01. 2023
Dát tip

Ludmilko taky nevím jestli je to úvaha prostě těm škatulkam nerozumim,ale byl to pocit který jsem psala jako dopis kamaradovi:-)děkuji za čas ktery jsi mu věnovala


Alegna
15. 01. 2023
Dát tip

Za atmosféru, za duševní pohodu, co z textu sálá, za poetiku, kterou v něm vnímám, za obsah mi blízký máš můj tip.

Nevím, jestli je to zrovna úvaha a kdyby se upravila forma, sedlo by mi to jako verše v próze,  jen můj názor :).


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru