Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Titulů není nikdy dost

18. 01. 2023
18
28
356

,,Há, há, uá, hahaha!!!!" Naším Kauflandem se nese radostný smích čtyř důchodců.

Za regálem s domácími potřebami číhá další bába. Je to Květa, manželka jednoho z mužů, vyhlášená místní drbna a čarodějnice. Slyšela ten řev až vzadu u masa a vyrazila na výzvědy.

,,A jak tak jdu s nákupem a nesu si v tašce lahvoně, uklouzla mi ta blbá noha a já se poroučel," vypravuje prošedivělý sympaťák Jarda s levou nohou v podivné papuči. Kvůli cukrovce přišel už o tři prsty.

,,To sis musel pěkně natlouct," konstatuje další bělovlasý chlapík.

,,Ale já se snažil nerozbít ty flašky, a tak jsem padl na tu tašku žebry pěkně zezhora, " posteskl si Jarda.

,,A rozbily se?" Zapojím se i já.

,,Ne, ale nedám ruku dozadu a nemůžu se pořádně nadechnout, hele!" předvede názorně, ale vypadá tak komicky, že se zase musíme smát. Jarda taky, ale on se směje všemu.

Paní v lahůdkách, vedle kterých stojíme, se vyděšeně rozhlíží. 

,,Tak hele, tady vedle je takový krám, kde občas lidem prodají i něco na bolest. Říká se tomu lékárna......"

Nestíhám to ani doříct a všichni už zase řvou smíchy.

,,... a tam si kup Arniku a 3x denně mazat!"

.

.

Druhý den ráno mi zvoní telefon.

,,Já jsem to asi zapomněl, dám ti tady sestřičku z lékárny a řekni jí, co mi má dát," Jarda to sice děsně zmotal, ale už mi to dává smysl.

,,Haló, paní doktorko, co mám, prosím vás, pánovi dát za tu mast?" Zřejmě si mě magistra spletla, nebo to Jarda tak podal.

,,Dejte mu Arniku a ať si maže postižené místo několikrát denně. A dejte mu raději ty masti dvě. Děkuji."

.

.

Za chvíli se už můj pacient belhá kolem naší chalupy. To zas bude veselice.

,,Co tě to napadlo s tou doktorkou," vítám ho a těšíme se s Olinou na nějakou pitominu.

,,Ale, Květa se ptala, proč ti volám, když mi něco je. Povídala: ,A co vona je? Snad ňáká doktorka?' 

  A já jí na to povídám: ,Jasně, že je to doktorka a z Homolky!' A bylo ticho."

,,To jsi tomu dal, teď to bude vykládat po městě a budeme vypadat jako pitomci."

,,Ne, nebude. Má vztek, žes jí taky neléčila. A hlavně proto, že před tebou pomlouvala naše kamarády."

A tak jsem přišla k dalšímu titulu. Příště si zřejmě otevřeme psychologickou poradnu.

Jsem ráda, že nemusím nikoho léčit, jen doporučím to, co zase mně předali jiní lidé a o čem vím, že to pomůže.

Lékař léčí, příroda uzdravuje!


28 názorů


Děkuji, to je od tebe milé.


Můžeme nominovat do PM? ;-)


Moc ti děkuji, Zeanddrichu :-)


 

Skvěle napsáno (nebo zapsáno :) )


Děkuji ti.


Čudla
19. 01. 2023
Dát tip

Pěkné /*


Evženie Brambůrková
19. 01. 2023
Dát tip blacksabbath

Nezapomeň, Ivi, na dubovou kůru.

Pak už mohu pacienty jen nacpat do sklepa a vypnout čerpadlo ve studánce. Prissnitz by záviděl. A pak by si nandali tepláky a pohrabali by nám zahradu! To je nápad!


Evženie Brambůrková
19. 01. 2023
Dát tip dievča z lesa

Kdepak, Mária, já se nehnu a budu dělat, že tam nejsem :-)))


Hanko, nejsem žádná kořenářka, ale pro mne je základem kuklík. 

Doktoři v Lípě se chodili dívat, jak se Jardovi hojila rána po uřízlých prstech. Prý ale moc rychle, tak jsme upravili dávkování a je to v pohodě.


Na oman se budu muset podívat, Alenakar, ale rozhodně ho vysadím, pokud na zahradě už není. Díky za nápad.


já bych ještě doporučila bílou vrbovou kůru.....ale ne pro děti....zdravím paní doktorko:-)))) jojo .... Mens sana in corpore sano....aaaa....„Smích chytré lidi léčí a jen blbce uráží.“ (Jan Werich)

 


chichi ... a už máš pojazdnú ordináciu***


8hanka
19. 01. 2023
Dát tip

Evži, vyznáš sa lepšie ako mnohí titulovaní...vyškolil Ťa život, príroda, v ktorej si prakticky stále, poznáš mnohé...keby som si mohla vybrať, tak radšej Teba ako lekárov...


Alenakar
19. 01. 2023
Dát tip

Já ledacos i pěstuje, ale spíš na okrasu. Třeba oman je veliká květina, která má listy široké skroro jako banán(ty pěstuju taky) a záhon omanů v květu může posloužit i jako živý plot. Květy je ale třeba odstřihnout ještě než se vytvoří ochmýřená semena. Hrozí totiž, že by na okolních pozemcích mohl vyrůst omanový prales.


Alenakar - koukám, že je tu další hodná čarodějnice. Bylinky jsou základ, ale koupit to už hotové v lékárně je taky príma.


Abakus - ono by se toho našlo víc. Jsem ráda, že už mi to nehrozí :-)))


Alenakar
19. 01. 2023
Dát tip

Arnika má báječné české jméno, které se dobře pamatje: prha arnika. Vypadá tak trochu jako malý oman pravý, nebo jako topinambur. Všechno jsou to léčivky, ale na bolest je jen prha.

Líbí. Tip.


Abakus
19. 01. 2023
Dát tip

V stredoveku by ťa za to láskyplne upálili. Tak aspoň jedného priškvareného tipa-


Máme jen malého psíka, a to bych ji pak uhranula já. Každá jsme tak trochu čarodějnice :-)


Budeme se muset na nákupy do města maskovat. Díky Ireno.


Aru
19. 01. 2023
Dát tip

drbna a čarodějnice, nejhorší kombinace, nejenom že tě pomluví, ale ještě uhrane dobytek ve vesnici :D:D


Gora
18. 01. 2023
Dát tip

Podařená historka, Evži!

Aby se vám u chalupy nezačaly tvořit fronty léčbychtivých pacientů:-)


Ichigo, děkuji


Lído, já za to nemůžu,

když ráda pomůžu.


Luboši, na to ještě nemám atestaci :-)


Alegna
18. 01. 2023
Dát tip

Jsi pěkné číslo, paní doktorko :). Tak tak, příroda uzdravuje.


Kočkodan
18. 01. 2023
Dát tip

Květu by z čarodějnictví nevyléčila ani skutečná paní doktorka z Homolky.

Ale mně se na ty hemoroidy podíváš, viď? ;-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru