Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zimní láska

22. 01. 2023
20
30
615
Autor
Alenakar

 

 

Tím víc se k sobě tisknou v noci,

že mráz jim leze za nehty,

dva pod lucernou...  Slastný pocit:

být jedno tělo!  Zanech ty

 

dny tmy a smutku minulosti,

zlá zimo...  Dnes už svítá dřív.

Kdo postít se chce, ať se postí.

Dost bylo kopyt, vlání hřív,

 

té rozesmáté královničky,

co prohání se na saních.

Dost času bylo na rolničky,

dnes dřív už svítá nad plání,

 

kde bílé město - krystal z ledu,

zas rozveselí červeň střech

a hejna vran nám ve výhledu

už nezabrání...  Říční břeh

 

kry obnaží a křídla racků

modř nebe protnou s úsvitem,

mrak holubů se zvedne z plácků

a budou kroužit nad Vítem.

 

Tím víc se k sobě tisknou k ránu,

že přežili noc v objetí.

Co milencům je do havranů?

Ti vytratí se, odletí...

 

 

 


30 názorů

Alenakar
27. 01. 2023
Dát tip

fialko,

jsem ráda, že se ti básnička líbí. Díky za tip.


Alenakar
27. 01. 2023
Dát tip blacksabbath

blackie,

já to beru tak 50 : 50. Bedlivě jsem si pročetla písmácké úmrtní oznámení a jsem přesvědčena, že jako jediný relevantní eventuální záchrance Písmáku se tam projevil egil. Věřím, že má tolik možností a tolik reálných konexí, že by náš server zachránit mohl. Držím mu palce.

Byla bych ráda, kdyby se Písmák zase napojil na "oficiální poezii". Možná by bylo skvělé kdyby na Písmáku začal zase publikovat samotný egil a spolu s ním i další uznávaní současní básníci jako byl, třeba ještě za mne, v letech 14 a 15, Selepko. Mohlo by to přitáhnout mládež, ne tu němou, která se tu vyskytuje teď, ale třeba pár vysokoškoláků - bohemistů.  Případná konfrontace mezi profesionály a námi amatéry by mohla být velmi podnětná. Já jsem sem vlastně kvůli něčemu takovému přišla. Že dialog se "zasloužilými" básníky je zcela nemožný, to už jsem pochopila, ale nechce se mi věřit, že vysokoškolští studenti by byli stejně mlčenliví a zahledění do sebe.


fialka...
26. 01. 2023
Dát tip

Moc krásné


já pořád věřím, že to dobře dopadne a nebudeme se muset stěhovat


Alenakar
26. 01. 2023
Dát tip

Blackie,

pro to první jsem všema deseti - budu ráda, když zůstaneme kamarádi, ale můžeme se scházet jedině tam, kde by to mělo nějaký smysl. Nevidím ale žádný server, který by mohl Písmák jen tak nahradit.


Ještě nekončíme.....a když ...určitě to stálo za to.....jsme tady kamarádi - přátelé....snad se uvidíme někde jinde.....


Alenakar
23. 01. 2023
Dát tip

Alegno,

díky. Vážím si.


Alenakar
23. 01. 2023
Dát tip

Leraku,

díky. 16 tipů není mnoho, ale básnička se aspoň drží na sítu. Vše pod 15 nemilosrdně mažu. Nač tu nechávat, co lidé nechtějí?


Alenakar
23. 01. 2023
Dát tip

Zuzu,

třeba máš pravdu. Mohl by nás asi rozsoudit jen skladatel, který by se těch veršíků ujal. 


Alenakar
23. 01. 2023
Dát tip

blackie,

možná jsem se do těch textíků až příliš zavrtala. Teď zase zkouším něco úplně jiného. Bukowského verše o posledních věcech člověka - když už se nacházíme pravděpodobně v posledním roce existence Písmáku. Stejně jako Bukowski medituji nad tím, jestli to všechno stálo vůbec za to.


Alegna
22. 01. 2023
Dát tip

Přidávám svou chválu


Lerak12
22. 01. 2023
Dát tip

No, nádherná perlička!! Já na Písmáku, ze zásady už netipuji. Přijmi alespoň moji poklonu.


Zuzulinka
21. 01. 2023
Dát tip

nesouhlasím, texty písní pana Horáčka, Hapky atp. zpívané Ondřejem Rumlem, Lenkou Novou, Františkem Segradem aj. -  ty jednoduché rozhodně nejsou, mnohdy obsahují archaické výrazy a rýmy dosti složité, i slova, která se běžne nezpívávají neb zpěvákům tzv. nejsou do úst... o to krásnější a jedinečnější skladby to jsou...  a tohle jako píseň zní, jen tomu najít melodii a interpreta:-)

 


to je moc krásně napsané...moc!


Alenakar
20. 01. 2023
Dát tip

Juliáne,

jsem ráda, že se líbí.

Díky.


Alenakar
20. 01. 2023
Dát tip

Vesuvanko,

na tenhle týden nám meteorologové slibovali sněhovou kalamitu. Už jsem měla před dveřmi přichystanou lopatu a metlu - a ono nic.  Trochu zimní pohádky bychom si ještě užít měli, dokud je v kalendáři zima. Mám obavu, abycom se pak nedočkali oné bílé Prahy někdy v březnu.


Alenakar
20. 01. 2023
Dát tip

Zuzulinko,

v téhle básničce jsou dost složitá souvětí, protože jsem se se snažila hrát si s rýmy možná trochu zvláštním způsobem.  Text písně by měl být jednoduchý, přehledný a snadno zapamatovatelný.   Ale obsahově to k šansonu možná blízko má.


Alenakar
20. 01. 2023
Dát tip

Hanko,

jsem ráda, že znáš Prahu mnohem líp než já. Já jsem tam byla jen párkrát v životě a v posledních letech znám Prahu jen z televize.  Pět let jsem ale bydlela v Brně a dvacet let v dalším velkém městě, takže si své městské básničky až tak úplně nevymýšlím.

Zasněženou Prahu, kterou popisuješ, fotografoval asi opravdu nejlíp Josef Sudek, který chodil po Praze s fotoaparátem z devatenáctého století přes rameno a fotil ještě na skleněné desky.


vesuvanka
19. 01. 2023
Dát tip

Moc pěkně napsané, melodické, TIP. Před několika dny jsme měli v Praze bílé střechy, ale jen jeden den. 


Zuzulinka
19. 01. 2023
Dát tip

taky mi to zní jako báječný text k nějakému šansonu... krásné


8hanka
19. 01. 2023
Dát tip

Alenka, pred viac ako 40 rokmi som v Prahe bývala asi rok a pol...zažila som čerstvo napadaný sneh, prechádzky bielou Kampou, Karlovým mostom, moje šľapaje v snehu ako prvé, milovala som pohľad od Hradčian smerom dole na Malou stranu, Nerudovku ...veľa červených striech ale aj  kostol Sv. Mikuláša... podvečer nádherné svetlá nádhernej Prahy...mráz a v ruke horúce pražené mandle...ozaj, bývajú ešte aspoň tie?

možno sem nejaký nazrie...


Alenakar
19. 01. 2023
Dát tip

Hanko,

bylo by hezké, kdyby si nějaký hudebník všiml...

Dívám se na seriál Specialisté, kde je hodně panoramatických záběrů na Prahu. Ta červeň střech tam opravdu razí do očí. Je ale fakt, že bílou Prahu známe už spíš ze Sudkových fotek.


8hanka
19. 01. 2023
Dát tip

Ďalší krásny príbeh, stačí privrieť oči... pomalá melódia, možno len klavír, harmonika  či gitara...

veľmi pekné .... za nehty - zanech ty...

bílé město - krystal z ledu,zas rozveselí červeň střech


Alenakar
19. 01. 2023
Dát tip

Evženie,

jsem ráda, pokud potěšilo.


Alenakar
19. 01. 2023
Dát tip

Kočkodane,

havranů se spíše povšimnou osamělí vdovci jako ten z Poeovy básně. Milenci, kteří se k sobě tiksknou pod lucernou, mají jiné starosti než havrany. Všechno je před nimi a nikoli za nimi ve stylu "never more".


Moc pěkné.


Kočkodan
19. 01. 2023
Dát tip

I milenci si povšimnou havranů, pokud jsou konfrontováni s produktem jejich vylučovací soustavy. :-)


Alenakar
19. 01. 2023
Dát tip

Diano,

díky. Možná další textík. Nechávám na každém, jestli to bude považovat za básničku ne za písňový text.


Diana
19. 01. 2023
Dát tip

Krásné! Plné citu a hudby*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru