Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

dnes...a čo zajtra?

26. 01. 2023
12
13
253
Autor
8hanka

každý deň budú vraj Vianoce...

a ak nie, urobme si ich sami...len tak...

za oknom sa stmieva, občas spadne nejaká tá kvapka, vyzerá to skôr na jeseň ako zimu...vedľa mňa svieti vianočný stromček, ešte stále ho mám, izba je s ním útulnejšia, nechce sa mi ho upratať...máme vo zvyku chystať ho až na Vianoce, aby nebol počas nich už "okukaný"...prvý raz som ho chystala sama, premýšľala som, či sa bude páčiť...s láskou som vyberala pomarančové kolieska, trblietavé kryštáliky, gule farby starého zlata...nedala som žiadne reťaze, mašle, svetielka iba maličké... páčil sa všetkým, aj svatovcom z Talianska.

sviatky sú preč, boli iné ako predchádzajúce roky...po prvý raz s malým vnúčikom, po prvý raz bez mladšieho syna...do poslednej chvíle som neverila, že mladí s vnukom priletia, stalo sa a bolo to krásne...do poslednej chvíle som verila, že príde mladší syn, nestalo sa, zložila ho chrípka s Covidom, zostal sám v Bratislave...ako sa to hovorí? Jedno oko sa smialo, druhé plakalo...

Štedrý deň sme si zopakovali 28. decembra, už všetci spolu ... milujem svoju rodinu, spoločné chvíle, radosť, keď si pridávajú na taniere, čo nachystám...starší syn si neodpustil poznámku - takmer by som si želal Covid aj o rok, aby sme dostali dvakrát darčeky... jasné, nemyslel to vážne a aj darčeky rozdával už len mladší syn...vnuk ležal na deke pod stromčekom, mačka po počiatočnom zoznamovaní driemala vedľa neho, občas labkou ospalo ťukla do vianočnej gule a Timi zopakoval...

podvečer sme sa  prešli  vysvieteným námestím, Timovi som ukazovala adventný veniec, bránu s pozadím hradu, snehuliakov, všade som všetkých fotila, aby mi po ich odchode zostali aspoň obrázky...od Vianoc už ubehol mesiac a ja som stále v akomsi polosne, nechce sa mi do reality všedných dní, povinností, je to o to ľahšie, že už nemusím do práce a o svojom čase rozhodujem sama.

Posledné dni sme viacerí prežívali s Gabi... realita dopadla lepšie ako najsmelšie sny. Mama nenastúpila do penziónu s plačom, neutiahla sa do kútika, od začiatku bola ako doma, viacerých poznala, prvé popoludnie trávila s klientkami pri káve v debatnom krúžku, toľko toho si treba povedať...

premýšľam, ako by som sa zachovala ja...obávam sa, že ak roky pribudnú a ja nebudem mať to šťastie odísť doma v spánku, budem musieť do nejakého zariadenia i ja...viem, že nebudem ako Zuzka...pre mňa je každá zmena veľký nápor, nemať súkromie ani na izbe, nemať ju len pre seba, to si neviem predstaviť vôbec...o to viac Zuzku obdivujem, predstavujem si, ako stavia do pozoru personál i klientov, aby bolo všetko tak, ako chce ona...určite to zvládne podobne ako na dialýze so šarmom jej vlastným...možno by nebolo zlé byť ako Zuzka... napriek spleti vrások na tvári, strieborným vlasom, či zabúdaniu si hovorím, ešte máš čas...užívaj si slobodu, možnosť žiť podľa svojich predstáv... a tak odkladám "čo ak" na spodok priečinka, idem sa presť večerným mestom, budem plánovať jarnú cestu za vnukom, žiadne ťaživé myšlienky... a dážď je dobrý na pleť...


13 názorů

U nás byly vánoce podle toho, jak byl táta v práci.

Dnes podle toho, kdy se to hodí dětem. Však je to o tom, abychom byli spolu.

Vyšlo mi, že se dožiji 103 let. Pak bych mohla spadnout ze střechy nebo při ořezávání stromů. Do důchoďáku nechci. :-)


blacksabbath
28. 01. 2023
Dát tip 8hanka

moc pěkně napsané....já jsem  - zatím -  potřebná.....hlídací babička na plný úvazek....večer poděkuji za prožitý den - ráno za nový den.....co přijde přijde...nějak se s tím popasujeme...*/**************


gabi tá istá
27. 01. 2023
Dát tip 8hanka

Ľuboš, Ľuboš, či sa ty moc nevystatuješ, si ďaleko a vieš, že tvoje kvality, neprídeme skontrolovať :) (hrubší pohlaví - pre menej chápavých) :)))


8hanka
27. 01. 2023
Dát tip

Ľuboško, na víkend plánujem kapustu(zelí), možno sa Tvoje prdivé prianie splní...dík, že si šiel okolo, pristavil sa, zanechal úsmevnú stopu...


8hanka
27. 01. 2023
Dát tip gabi tá istá

Ďakujem, gabi, áno, som spontánna, píšem rovno na obrazovku, ak by som mala sedieť nad textom, premýšľať, škrtať, nebola by som to ja, nie som spisovateľ, som len  bežný človek, ktorý niekedy potrebuje svoje pocity dať von...a ak niekoho oslovia, je to skvelé...


Kočkodan
27. 01. 2023
Dát tip gabi tá istá, 8hanka

Hani, máš i fanoušky s hrubším pohlavím, kterým se moc líbí, jak přemýšlíš a pak to prdneš na Písmoně. A naprosto souhlasím s Gabi. Prď prosím tě častěji. (za výběr slovesa se lehounce omlouvající smajlík)


gabi tá istá
27. 01. 2023
Dát tip 8hanka

znova sa vraciam k tvojmu textu...je napísaný ľahkou rukou, myšlienky ako plynú, ukladáš na papier, na obrazovku...a rovnako dobre sa číta, jedným dychom, bez zádrheľov, prirodzene...je to dar, prečo s ním tak šetríš a obdaríš nás len zriedkavo


Jamardi
27. 01. 2023
Dát tip 8hanka

Pěkné. Člověk by si měl vyhledávat příležitosti, které ho potěší.


8hanka
26. 01. 2023
Dát tip Gora, Alegna, dievča z lesa

Ďakujem, dievčatá...od zajtra by mala prísť zase zima, dúfam, že aj sneh, to bude vonku oveľa príjemnejšie a aj myšlienky budú  iné ako chodníčky snehom, trblietavé, pripomínajúce fondánové salónky...stromček ešte neupracem


Gora
26. 01. 2023
Dát tip 8hanka, Alegna

Hani, ráda jsem četla a vše hezké přeji - s vnoučaty se uzavírá kruh / těší nás vše jim ukazovat, vyprávět, znovu prožívat/. 


Alegna
26. 01. 2023
Dát tip 8hanka

Příjemně se četlo, jsem na tom podobně, je úžasné užívat si nemusení, chodit se projít, kochat se a plánovat příjemnosti, každý den jsem za to vděčná .....


dievča z lesa
26. 01. 2023
Dát tip 8hanka, Alegna

prívetivá miniatúrka ...***


gabi tá istá
26. 01. 2023
Dát tip Gora, 8hanka, Alegna, Kočkodan

Krása! Ďakujem za príjemné počteníčko. Kižby si písala častejšie. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru