Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vděčný kormorán

Výběr: Radovan Jiří Voříšek
27. 01. 2023
15
12
321
Autor
Ptakopysk

Pohlédl jsem

na druhou stranu řeky………

 

Kormorán právě obědvá rybu

a vzdává Bohu díky

za ten dar

 

Ukazuje vztyčeným zobákem k nebi

komu vděčí za běličku

a radostně mu mává

 

Kdyby to neudělal

zadusí se

 

Kormorán to pochopil

ale co já ……….


12 názorů

Ptakopysk
03. 02. 2023
Dát tip

díky


Ptakopysk
03. 02. 2023
Dát tip

díky


Al Jal Úd
31. 01. 2023
Dát tip

Pěkné! ;)


Bačkovský
30. 01. 2023
Dát tip

Co ryba bělička? Napíšeš i o ní?  


Norsko 1
27. 01. 2023
Dát tip

Dusíš se, to je logické 


8hanka
27. 01. 2023
Dát tip

priznávam, prinútil si ma premýšľať nielen nad kormoránom, predstavila som si kormorána a potom seba...to už také romantické nebolo,  aj my ľudia, keď  nevieme ako ďalej, obraciame oči k nebu a prosíme Boha o pomoc...

"

Kdyby to neudělal

zadusí se

 

Kormorán to pochopil

ale co já ……….

P.S.: vtákopyska som mala veľmi rada  už ako dieťa, keď sme doma  hrávali pexeso a pri ňom sme sa naučili veľa zaujímavého zo zvieracej ríše...obojživelný cicavec so zaujímavým zobákom, škoda, že aj jemu hrozí vyhynutie...

 


Janina6
27. 01. 2023
Dát tip

Zajímavá miniatura. Líbí se mi a za sebe se přiznám, že by mě podobná metafora nenapadla. Boha je asi možné vidět za jakoukoli situací... když člověk takhle vidět chce.


Alenakar
27. 01. 2023
Dát tip Gora, Al Jal Úd

Jen aby těch kormoránů nebylo víc a víc a víc...  Chováme ryby, takže kormorány moc nemusím.

Jinak ale báseň vytváří velmi romantický obraz. Mně to připomenulo orla jasnohlasého, který si vždy "zazpívá", když něco uloví. Dalo by se to taky vnímat jako poděkování Bohu za úlovek. Tip.


Dát tip Al Jal Úd

Připomněl jsi mi "poslední list se chvěje na platanu, nebo´t on dobře ví, že co je bez svění, není pevné ... on nemusí tě Bože o nic prosit, ale co já ...

Hezký postřeh s hlubokým přesahem vedoucím až k rozjímání.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru