Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

MIMOZEMŠŤAN - díl 5.

08. 02. 2023
13
32
599

SPOLUPSANÍ

předchozí díly: https://www.pismak.cz/…483

Na Bílka s Kukvajcem čekal na stanici naštvaný šéf mordparty Korejs. Jako obvykle loupal jablko. „Ten by si z těch šlupek už mohl ušít kabát,“ napadlo Kukvajce.

„Máte něco?“ vyštěkl na ně Korejs, evidentně ve své obvyklé náladě. „Volali mi z Novy, že prej máme v okrsku mimozemšťana, kterej vraždí starý báby! Hodlají to pustit do televize. To budeme zase jednou ‘slavný’, že jo?!“ koukal na policisty a nasraně si pohrával s nožíkem.

„Pane majore, zatím vyslýcháme svědky,“ začal opatrně Bílek a stručně poreferoval o výsleších v hospodě u žáby a v Eliášově 12. „Zatím nic moc zajímavýho, bohužel.“ V duchu si pomyslel, že musí zjistit, kdo si pustil hubu na špacír a vyřídit si to s ním. Televize, to nám tak ještě scházelo.

Korejs jen zafuněl. „Tak svědky vyslýcháte. A nic zajímavýho. Prolustrovali jste si ty svědky? Hlavně ty tři ožraly z hospody? Nebo jste se na to vykašlali, co?“ naštvaně popadnul dálkový ovladač a rozsvítil projektor.

„Sednout! Sledujte vy dva nic moc zajímavý’.“ Na plátně se zjevil obličej Homoleho, neboli Radoslava Sladkého, s jeho nezaměnitelným rypákem.

„Kdepak nám bydlí ožrala číslo jedna, starej Homole?“ položil si řečnickou otázku Korejs. „No přece v Eliášově 9. A kdepak je tohle číslo? Naproti starý Vraždový. Ona mu čumí, teda čuměla přímo do oken!“

„A na koho je přes dvacet stížností? Že bleje na schody, že hází vajgly z okna, že doma chodí nahatej? No, na koho??“ zahromoval Korejs.

„Asi na Homoleho?“ odvážil se promluvit Bílek.

„No vidíš, jak si chytrej! A kdopak má obchod v přízemí Eliášova 9? Nevíte! No přece Homoleho syn. A s čímpak nám to obchoduje, kluk jeden ušatej?“ klepnul do počítače.

„Bohuslav Sladký – výroba horkovzdušných balónů“ zírali Bílek s Kukvajcem na obrazovku.

„Došly zprávy z laborky a z pitevny. Víte v čem byla zabalená ta bába? V balónovým umělým hedvábí! Chlapi, vy jste líný se i otočit a kouknout na druhou stranu ulice nebo co??“ brunátněl Korejs. „Tomuhle říkáte policejní práce?“

„Když, já...“ koktal Kukvajc. „Když Homolemu nikdo jeho jménem neřekne. Nedošlo mi to..“

„Jo, nedošlo. Jasný.“ Korejs jen klepnul do počítače. Objevila se fotka Tyčky.

„Starej Schnittlauch bydlí ve Vávrově 5. A do jakejch oken koukala Vraždová z druhý strany bytu přes vnitroblok?“ zabodnul Korejs oči do Kukvajce.

„Do Vávrový...“ špitnul Kukvajc a v duchu si nadával, že to tentokrát s výslechem svědků vzal asi moc sportovně. Ale když ona byla taková kosa, kdo má furt mrznout na ulici.

„Správně. A tím se dostáváme ke zprávě z pitevny. Víte co je tohle? Stará Vraždová to měla zadřený v kůži na krku.“ Korejs jim přes stůl hodil malý plastový pytlík. Uvnitř bylo něco, co vypadalo jako malý hnědý nehet nebo jako divná šupina.

„Tak tohle je, prosím pěkně, šupina z krajty tygrované. A jaký zvířátka chová starej Tyčka?“

„No jo, Tyčka je magor do hadů a ještěrek,“ vydechl Kukvajc. „Ale ti tři byli v hospodě, když se to sta... vlastně ne, Vraždová je mrtvá už dva dny. To se nám to zamotává...“

„Tak alou, mazejte zpátky. Vyslechnout mladýho Homoleho a prohlídnout to u Tyčky. A hned!“ hromoval Korejs. „Já vím, že si myslíte, že tady jen loupu jabka, ale takový loupání nám posunulo případ víc než ty vaše usilovný výslechy! Padejte!“ ukázal Korejs na dveře.

Bílek s Kukvajcem nasedli do auta. Cestou byli oba dost zaražení. Korejs je tentokrát dostal.

Zaparkovali auto na začátku Eliášovy ulice a vydali se k obchodu mladého Homoleho. Už se začalo stmívat, zrovna se rozsvítily pouliční lampy. A v tom se Kukvajs zarazil v půlce kroku.

„Ty bláho, koukej...“ vydechl. Ve výloze prodejny s balóny se rozsvítila reklama. Tři zelené balóny, z nichž se linulo mdle zelené světlo.

„Tohle budou ty mimozemšťani, který viděla Vraždová. A... ty koule jsou stejně velký jako ta helma, nebo co se to vlastně válelo u mrtvý báby. Jsem z toho jelen,“ vydechl Kukvajc a u úst se mu dělaly obláčky páry v mrazivém vzduchu.


32 názorů

Super indicie. To se nám to rýsuje.


Al Jal Úd
10. 02. 2023
Dát tip

Výborně, Korejs s jablky jako z případů 1.oddelení, to se hezky posunulo a brzo jistě vyřeší :)


Kočkodan
09. 02. 2023
Dát tip Benetka

Další pěkný díl. A pochutnal jsem si i na komentářích točících se kolem postav policejního guláše. :-)


blacksabbath
09. 02. 2023
Dát tip Gora, Benetka

Tak je je tady díl č. 5...Gimouši, je to super! Musím si to ještě prostudovat:-)) tak se na místo činu vrátím. Teď honem avi Benetkovi...teď má...... jak jistě všichni víte..... následovat č. 6..díl č. 6 Benetka

takže...Hálo, Bene, vstávat.......už je to tady...tvůj díl! Do toho a ať se ti (po)daří


Alegna
09. 02. 2023
Dát tip

Už vím :)))


Gimouš Veliký
09. 02. 2023
Dát tip 8hanka

Najděte si Korejs Případy prvního oddělení :) https://www.bazos.cz/img/1/378/164030378.jpg


Alegna
09. 02. 2023
Dát tip

Dala jsem do prohlížeče a nic mi to neukázalo, nemůžeš vložit třeba do prologu rovnou obrázek? Nebo sem do komentů? Prosím.


Alegna
09. 02. 2023
Dát tip

:) dík


Janina6
09. 02. 2023
Dát tip

Jé, to je krásná podobizna!


Alegna
09. 02. 2023
Dát tip Aru, Janina6

https://alegna.rajce.idnes.cz/Podoby/1577452130

tady je Horejs, Korejse nemám :)


Janina6
09. 02. 2023
Dát tip

Alegna: jo, to by odpovídalo, akorát mě zmátla ta podobnost jmen. Pokud to bylo myšleno takhle, je to v pořádku :-)


Alegna
09. 02. 2023
Dát tip Janina6

Myslela jsem, že Horejs je z policejní služebny a je nadřízený Kukvajce, zatímco Korejs je z mortparty, tedy z kriminálního oddělení a je nadřízený Bílka, nebo ne?


Janina6
09. 02. 2023
Dát tip

No fajn, nejlepší bude je nechat všechny rozleptat mimozemskými trávicími šťávami.


Gimouš Veliký
09. 02. 2023
Dát tip 8hanka

A nebo Horejce sežral kocour Gimouš  a je to :)) V každém případě Horejs a Korejs jedno jsou.


A nebo přejmenovat Horejce na Korejse a povýšit ho. To je asi nejjednodušší zásah. 


Aru
09. 02. 2023
Dát tip

to lavina se jmény, která už nejde zastavit :D


Gimouš Veliký
09. 02. 2023
Dát tip Aru, Gora, Kočkodan

Horejs je nadstrážmistr a Bílek je kapitán.  Takže Horejs je o 4 šarže níž. 

Proto jsem tam dal Korejse jako majora. Můžeme:

A) Degradovat Bílka na strázmistra a přejmenovat Korejse na Horejce

B) Povýšit Horejce a přejmenovat Korejse na Horejce

C) Nechat to a napsat, že Horejs nedorazil.

Výběr  je na vás  :)


Gora
09. 02. 2023
Dát tip

Janino, šla jsem hlavně po své části zpětně - a já to jméno Horejs/Korejs naštěstí neužila... jen šéf - mám se jmény problém. Měl by to být Horejs, hodnost tuším nadstrážmistr...

kpt. Bílek /Luboš/ je kriminalista z kraje, Kukvajc/Honza/ pak rotný, podřízený Horejse.


Janina6
09. 02. 2023
Dát tip

Tak jsem si znovu v klidu pročetla všechny dosavadní díly a začínám mít "maglajs" ve jménech a hodnostech pánů vyšetřovatelů... Ve 3. dílu je zmiňovaný nadstrážmistr Horejs, který oznamuje Kukvajcovi, že přijede z kraje kriminalista kapitán Bílek (kterému má být od zítřka k ruce). V 5. dílu se mluví o nějakém šéfovi mordparty majoru Korejsovi, který peskuje a prohání Bílka i s Kukvajcem. Zatímco o Horejsovi už není ani zmínka. Přemýšlím, jestli jde o "chybu tisku" nebo schválnost, jestli tu opravdu máme Horejse i Korejse a kdo vlastně komu šéfuje? může mi někdo, kdo v tom nemá zmatek jako já, poradit? Díky :-) Nerada bych, protože se blíží čas mého vlastního příspěvku, úplně tápala...


Abakus
08. 02. 2023
Dát tip

mne hady nevadia, ale akvarijne rybičky....


Gimouš Veliký
08. 02. 2023
Dát tip Aru, Nami 99, 8hanka, Alegna

Tentokrát jsem Gimoušovi dal volno. Zvážil jsem, jestli do příběhu zatáhnout kocoura, ale pak jsem usoudil, že to nechám méně inteligentním tvorům - lidem.


8hanka
08. 02. 2023
Dát tip Nami 99, Alegna

dobré to je...ale miesto krajty by som tam skôr čakala kocúra alebo mačku, tie mám rada na rozdiel od hadov...

ak bola stará Vraždová uložená u Tyčky, krajta mohla byť okolo nej omotaná a tým ju  zahrievať, je to prítulný typ hada,  bola najedená a tak mala čas, kým príde jej čas obeda ...

Nami, z teba raz umriem aj bez mordu, vraždíš hláškami ...


Nami 99
08. 02. 2023
Dát tip 8hanka, Abakus, Alegna, Kočkodan

Další povedený kousek. Moc dobře napsané.

Vraždová zjistila svoji sexuální orientaci už v šesnácti letech, tak není nic divného, že byla teplá ještě dva dny po smrti.


Jamardi
08. 02. 2023
Dát tip

Dobrý!


Alegna
08. 02. 2023
Dát tip

Teda klobouk dolů, moc dobrý a pohnulo se to, nojo, chtělo to někoho pořádně od rány :))


Gimouš Veliký
08. 02. 2023
Dát tip Alegna

Janina6: Kdepak, tam je ještě nezodpovězených otázek. Co bylo v laptopu, kam zmizela helma-koule, měl Tyčka krajtu, proč byla Vraždová ještě dny po vraždě teplá. Byla to vražda?


Gora
08. 02. 2023
Dát tip Alegna

Moc dobrý díl, Gimouši! Pěkně se nám to rozvíjí...


Janina6
08. 02. 2023
Dát tip Gora, Alegna

Koukám, že pomalu můžeme vymýšlet nějaký nový případ...


Janina6
08. 02. 2023
Dát tip

Výborně!!! To je aspoň posun :-)


dievča z lesa
08. 02. 2023
Dát tip Alegna

vyšetrovanie nabralo mimoriadny spád a ten otvorený koniec je lákavý ...***


Aru
08. 02. 2023
Dát tip Alegna

heeej Gimouši, tohle je vážně dobrý, šlupky od jablek dost posunuli případ ;)

ty bys mohl být detektiv, nebo psát detektivky


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru